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German

Zacharias, Nicolas ; Nijssen, Edwin ; Stock, Ruth (2016)
Effective Configurations of Value Creation and Capture Capabilities: Extending Treacy and Wiersema's Value Disciplines.
In: Journal of Business Research, 69 (10)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2009)
Schlüssel zur Kundenzufriedenheit,.
In: Direkt Marketing, 37 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2007)
Teams an der Schnittstelle zwischen Anbieter- und Kunden-Unternehmen: Eine integrative Betrachtung.
Book, Bibliographie

Stock, Ruth ; Gaitanides, Michael (2006)
Interorganisationale Teams – Aktueller Überblick und Forschungshypothesen.
In: Die Unternehmung, 60 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth
eds.: Domsch, Michel ; Ladwig, Desirée (2006)
Möglichkeiten und Grenzen von Mitarbeiterbefragungen bei Kundenkontakt-Mitarbeitern.
In: Handbuch Mitarbeiterbefragung
Book Section, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth ; Kühlborn, Sven (2005)
Die Vermarktung von Systemen im Industriegütermarketing.
In: Die Betriebswirtschaft (DBW), 65 (6)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth ; Kühlborn, Sven (2005)
Die Vermarktung von Systemen im Industriegütermarketing.
In: Die Betriebswirtschaft, 65 (6)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Kühlborn, Sven ; Stock, Ruth (2005)
Erfolgsauswirkungen von Systemanbieterstrategien: Eine transaktionskostentheoretische Betrachtung.
In: Die Unternehmung (DU)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Kühlborn, Sven ; Stock, Ruth (2005)
Erfolgsauswirkungen von Systemanbieterstrategien: Eine transaktionskostentheoretische Betrachtung.
In: Die Unternehmung, 59 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Erfolgsfaktoren von Teams: Eine Analyse direkter und indirekter Effekte.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 75 (10)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Erfolgsfaktoren von Teams: Eine Analyse direkter und indirekter Effekte.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 75 (10)
Article, Bibliographie

Gaitanides, Michael ; Stock, Ruth
eds.: Haas, Alexander ; Ivens, Björn (2005)
Geschäftsprozesse in Marketing & Vertrieb.
In: Festschrift zum 60. Geburtstag von Professor Diller
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth ; Krohmer, Harley (2005)
Interne Ressourcen als Einflussgrößen des internationalen Markenerfolgs: Ressourcenbasierte Betrachtung und empirische Analyse.
In: Die Unternehmung, 59 (1)
Article, Bibliographie

Gaitanides, Michael ; Stock, Ruth (2005)
Interorganisationale Teams: Transaktionskostentheoretische Überlegungen und empirische Befunde zum Teamerfolg.
In: Gemünden, Hans-Georg/Högl, Martin (Hrsg), Management von Teams, 3. Auflage, Gabler-Verlag, Wiesbaden (Nachdruck aus gleichnamigem zfbf-Beitrag 2004), 67-92.
Article, Bibliographie

Gaitanides, Michael ; Stock, Ruth
eds.: Gemünden, Hans Georg ; Högl, Martin (2005)
Interorganisationale Teams: Transaktionskostentheoretische Überlegungen und empirische Befunde zum Teamerfolg.
In: Management von Teams
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Kann Teamführung zu intensiv sein? Theoretische Überlegungen und empirische Untersuchung nicht-linearer Wirkungsbeziehungen.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Kann Teamführung zu intensiv sein? Theoretische Überlegungen und empirische Untersuchung nicht-linearer Wirkungsbeziehungen.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 57 (2)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2005)
Kundenzufriedenheit und Kundenbindung bei Dienstleistungen: Eine theoretische und empirische Analyse.
In: Dienstleistungsökonomie : Beiträge zu einer theoretischen Fundierung / hrsg. von Hans Corsten und Ralf Gössinger
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Können Marketingteams zu homogen sein? Verhaltenstheoretische Überlegungen und empirische Befunde.
In: Die Unternehmung (DU), 59 (2)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Können Marketingteams zu homogen sein? Verhaltenstheoretische Überlegungen und empirische Befunde.
In: Die Unternehmung, 59 (2)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Sieben, Frank ; Stock, Ruth (2004)
Einflussgrößen des Kundenrückgewinnungserfolgs: Theoretische Betrachtung und empirische Befunde.
In: Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Sieben, Frank ; Stock, Ruth (2004)
Einflussgrößen des Kundenrückgewinnungserfolgs: Theoretische Betrachtung und empirische Befunde.
In: Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 26 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Erfolgsauswirkungen der marktorientierten Gestaltung des Personalmanagements.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Erfolgsauswirkungen der marktorientierten Gestaltung des Personalmanagements.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 56 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Krohmer, Harley (2004)
Interne Ressourcen als Einflussgrößen des internationalen Markenerfolgs: Ressourcenbasierte Betrachtung und empirische Analyse.
In: Die Unternehmung (DU)
Article, Bibliographie

Gaitanides, Michael ; Stock, Ruth (2004)
Interorganisationale Teams: Transaktionskostentheoretische Überlegungen und empirische Befunde zum Teamerfolg.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 56 (8)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Marketing- und Vertriebsteams: Die zehn Erfolgsregeln.
In: Absatzwirtschaft,, 4
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Marketing- und Vertriebsteams: Die zehn Erfolgsregeln.
In: Absatzwirtschaft, (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth
ed.: Scholz, Christian (2004)
Personalführung.
In: Vahlens Großes Personallexikon
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Personalführung (Sachgebietsverantwortliche, ca. 100 Stichwörter).
In: Vahlens Großes Personallexikon
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Wirkungsweisen von Normen in Organisationen.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Wirkungsweisen von Normen in Organisationen.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 74 (8)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Der Einfluss der Kundenzufriedenheit auf die Preissensitivität von Firmenkunden.
In: Die Betriebswirtschaft (DBW)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Der Einfluss der Kundenzufriedenheit auf die Preissensitivität von Firmenkunden.
In: Die Betriebswirtschaft, 63 (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Mues, Jürgen (2003)
Kundenorientiertes Change Management: Das Beispiel eines Konsumgüterherstellers.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Mues, Jürgen (2003)
Kundenorientiertes Change Management: Das Beispiel eines Konsumgüterherstellers.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation, 72 (6)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth
eds.: Bruhn, Manfred ; Homburg, Christian (2003)
Marktorientierte Unternehmensführung.
In: Gabler-Marketing-Lexikon
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Marktorientierte Unternehmensführung (Sachgebietsverantwortliche, ca. 60 Stich-wörter).
In: Bruhn, Manfred, Homburg, Christian (Hrsg.), Gabler-Marketing-Lexikon, Gabler-Verlag, 2. Auflage, Wiesbaden.
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Marktorientiertes Personalmanagement: Erfolgsrelevanz und Bedeutung im Rahmen der marktorientierten Unternehmensführung.
In: Perspektiven der marktorientierten Unternehmensführung. - Homburg, Ch. (Hrsg.),
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth
ed.: Homburg, Christian (2003)
Marktorientiertes Personalmanagement: Erfolgsrelevanz und Bedeutung im Rahmen der marktorientierten Unternehmensführung.
In: Perspektiven der marktorientierten Unternehmensführung
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Steuerung von Dienstleistungsnetzwerken.
In: Dienstleistungsmanagement Jahrbuch 2003 - Dienstleistungsnetzwerke. - Bruhn, Manfred, Stauss, Bernd (Hrsg.),
Article, Bibliographie

Stock, Ruth
eds.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (2003)
Steuerung von Dienstleistungsnetzwerken.
In: Dienstleistungsmanagement Jahrbuch 2003 – Dienstleistungsnetzwerke
Book Section, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Teams an der Schnittstelle zwischen Anbieter- und Kunden-Unternehmen: Eine integrative Betrachtung.
Book, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Coaching von Führungskräften: Mit System zum Erfolg.
In: Personal – Zeitschrift für Human Resource Management,
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Coaching von Führungskräften: Mit System zum Erfolg.
In: Personal – Zeitschrift für Human Resource Management, 54 (8)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Coaching von Teams: Ein systematischer Ansatz zur Messung und Steigerung der Einflussgrößen des Teamerfolgs.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Coaching von Teams: Ein systematischer Ansatz zur Messung und Steigerung der Einflussgrößen des Teamerfolgs.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation, 71 (2)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2002)
Führungsverhalten als Einflussgröße der Kundenorientierung von Mitarbeitern: Ein dreidimensionales Konzept.
In: Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2002)
Führungsverhalten als Einflussgröße der Kundenorientierung von Mitarbeitern: Ein dreidimensionales Konzept.
In: Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 24 (2)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Ihr Team ist nicht nah genug am Kunden? Sie können es ändern.
In: Absatzwirtschaft,, 3
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Ihr Team ist nicht nah genug am Kunden? Sie können es ändern.
In: Absatzwirtschaft, (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Kundenorientierung auf individueller Ebene: Das Einstellungs-Verhaltens-Modell.
In: Die Betriebswirtschaft (DBW)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Kundenorientierung auf individueller Ebene: Das Einstellungs-Verhaltens-Modell.
In: Die Betriebswirtschaft, 62 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Rezension des Buches „Management von Teams: Theoretische Konzepte und empirische Befunde“.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo), 71 (2)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2002)
Schlüssel zur Kundenzufriedenheit.
In: Direkt Marketing, 37 (5)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Burnout von Mitarbeitern im Dienstleistungsbereich: Ansatz-punkte zur Vermeidung durch persönliches Ressourcen-Management.
In: Bruhn, Manfred, Stauss, Bernd (Hrsg.), Jahrbuch Dienstleistungsmanagement
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth
eds.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (2001)
Burnout von Mitarbeitern im Dienstleistungsbereich: Ansatzpunkte zur Vermeidung durch persönliches Ressourcen-Management.
In: Jahrbuch Dienstleistungsmanagement 2001
Book Section, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit - Eine dyadische Analyse.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit – Eine dyadische Analyse.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71 (7)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit: Bestandsaufnahme und Entwicklung eines theoretischen Bezugsrahmens.
In: Die Unternehmung, 55 (6)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit: Bestandsaufnahme und Entwicklung eines theoretischen Bezugsrahmens,.
In: Die Unternehmung (DU)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Kundenorientiertes Führungsverhalten: Die weichen Faktoren meßbar machen.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2001)
Kundenorientiertes Führungsverhalten: Die weichen Faktoren meßbar machen.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation, 70 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2001)
Rezension des Buches „Unternehmensnetzwerke.
In: Corsten, Hans (2001), Oldenbourg-Verlag, München, Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo), 71, 6, 387.
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2000)
Nur Teamarbeit macht den Kunden zum König.
In: Financial Times Deutschland
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2000)
Nur Teamarbeit macht den Kunden zum König.
In: Financial Times Deutschland
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2000)
Der kundenorientierte Mitarbeiter: Bewerten – Begeistern – Bewegen.
Book, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2000)
Kundenorientierung - So werden Sie noch besser.
In: Sales Profi
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Werner, Harald (2000)
Kundenorientierung von Mitarbeitern: Ein neuer Ansatz für Führungskräfte.
In: Direkt-Marketing, 36 (11)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Werner, Harald (2000)
Kundenorientierung von Mitarbeitern: Ein neuer Ansatz für Führungskräfte.
In: Direkt Marketing
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2000)
Kundenorientierung – So werden Sie noch besser.
In: Sales Profi, (9)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2000)
Tagungsbericht: Winter Educators’ Conference 1999 der American Marketing Association (AMA) in St. Petersburg, Florida vom 20.-23.02.1999.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Stock, Ruth (1999)
Rezension des Buches „Führung von Mitarbeitern: Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement.
In: Die Unternehmung (DU).
Article, Bibliographie

English

Schneider, Katharina ; Stock, Ruth ; Lichtenberg, Frank K. (2019)
The Impact of Digitization on Vocational Education – Measuring the Efficacy of Social Robots in Employee Coaching.
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems 2019, 2019
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Merkle, Moritz ; Eidens, Dietmar ; Hannig, Martin ; Heineck, Paul ; Nguyen, Mai Anh ; Völker, Johannes (2019)
When Robots Enter Our Workplace: Understanding Employee Trust in Assistive Robots.
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems 2019, 2019
Article, Bibliographie

Homburg, Daniel ; Thieme, Mirja Sophie ; Völker, Johannes ; Stock, Ruth (2019)
RoboTalk – Prototyping a Humanoid Robot as Speech-to-Sign Language Translator.
In: Proceedings of 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), 2019
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Nguyen, Mai Anh (2019)
Robotic Psychology. What Do We Know about Human-Robot Interaction and What Do We Still Need to Learn?
In: Proceedings of 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), 2019
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Groß, Matthias ; Xin, Katherine (2019)
Will Self-Love Take a Fall? Effects of Top Executives’ Positive Self-regard on Firm Innovativeness.
In: Journal of Product Innovation Management, 36 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Groß, Matthias ; Xin, Katherine (2019)
Will Self‐Love Take a Fall? Effects of Top Executives' Positive Self‐Regard on Firm Innovativeness.
In: Journal of Product Innovation Management, 36 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Merkle, Moritz (2018)
Customer Responses to Robotic Innovative Behavior Cues During the Service Encounter.
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems 2018
Article, Bibliographie

Lukoschek, Carmen Sabrina ; Gerlach, Gisela ; Stock, Ruth ; Xin, Katherine (2018)
Leading to Sustainable Organizational Unit Performance: Antecedents and Outcomes of Executives' Dual Innovation Leadership.
In: Journal of Business Research, 91
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Merkle, Moritz (2018)
Can Humanoid Service Robots Perform Better Than Service Employees? A Comparison of Innovative Behavior Cues.
In: Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS)
Article, Bibliographie

Holthaus, Christian ; Stock, Ruth (2018)
Facts vs. stories – Assessment and Conventional Signals as Predictors of Freelancers’ Performance in Online Labor Markets.
In: Proceedings of 51st Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Merkle, Moritz (2018)
Can a Service Robot Delight Customers? Investigation of Robotic Innovative Behavior Cues.
16th International Open User and Innovation Conference.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Jong, Jeroen de ; Gillert, Lennart ; Stock, Ruth (2018)
First Adoption of Consumer Innovations: Exploring Market Failure and Alleviating Factors.
In: Research Policy (RP), 47 (2)
Article, Bibliographie

Lukoschek, Carmen ; Stock, Ruth (2018)
How User Motives and Social Exchange Enhance Quality of User Innovations – an Integrative Perspective.
16th International Open User and Innovation Conference.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Stock, Ruth ; Jong, Ad de ; Zacharias, Nicolas (2017)
Frontline Employees’ Innovative Service Behavior as Key to Customer Loyalty: Insights into FLEs’ Resource Gain Spiral.
In: Journal of Product Innovation Management, 34 (2)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas ; Schnellbächer, Armin (2017)
How Do Strategy and Leadership Styles Jointly Affect Co-Development and Its Innovation Outcomes?
In: Journal of Product Innovation Management, 34 (2)
Article, Bibliographie

Zacharias, Nicolas ; Stock, Ruth ; Im, Subin (2017)
Strategic Givens in New Product Development: Understanding Their Curvilinear Effects on New Product Performance.
In: International Journal of Innovation Management, 21 (1)
Article, Bibliographie

Schneider, Katharina ; Reinke, Kathrin ; Gerlach, Gisela ; Anderson, Christoph ; Wojtek, Sebastian ; Neitzel, Svenja ; Dwarakanath, Rahul ; Boehnstedt, Doreen ; Stock, Ruth (2017)
Aligning ICT-enabled Availability and Individual Availability Preferences: Design and Evaluation of Availability Management Applications.
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems 2017
Article, Bibliographie

Holthaus, Christian ; Stock, Ruth (2017)
Good Signals, Bad Signals: Performance and Trait Implications of Signaling in Online Labor Markets.
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems 2017
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Merkle, Moritz (2017)
A Service Robot Acceptance Model: User acceptance of humanoid robots during service encounters.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Zacharias, Nicolas ; Stock, Ruth ; Im, Subin (2017)
Strategic Givens in New Product Development: Understanding Curvilinear Effects on New Product Performance.
In: International Journal of Innovation Management, 21 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Strecker, Melanie (2017)
Understanding Private Technological Availability and Technological Turbulence as Executives’ Job Conditions: A Work-Family Perspective.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Zacharias, Nicolas ; Nijssen, Edwin ; Stock, Ruth (2016)
Effective Configurations of Value Creation and Capture Capabilities: Extending Treacy and Wiersema's Value Disciplines.
In: Journal of Business Research, 69 (10)
Article, Bibliographie

Gerlach, Gisela ; Rödiger, Kai ; Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2016)
Salespersons’ Empathy as a Missing Link in the Customer Orientation—Loyalty Chain: An Investigation of Drivers and Age Differences as a Contingency.
In: Journal of Personal Selling & Sales Management, 36 (3)
Article, Bibliographie

Gerlach, Gisela ; Rödiger, Kai ; Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2016)
Salespersons’ Empathy as a Missing Link in the Customer Orientation–Loyalty Chain: An Investigation of Drivers and Age Differences as a Contingency.
In: Journal of Personal Selling & Sales Management, 36 (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2016)
Understanding the Relationship between Frontline Employee Boreout and Customer Orientation.
In: Journal of Business Research, 69 (10)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Schnarr, Lennart (2016)
Exploring the Product Innovation Outcomes of Corporate Culture and Executive Leadership.
In: International Journal of Innovation Management, 20 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas ; Xin, Katherine (2015)
The Threat Is Coming from Within: How Do Shared Mental Models of Top Management Teams Affect Overlooked Market Threats?
American Marketing Association Summer Educators’ Conference. Chicago, USA
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Stock, Ruth ; Schultz, Christian (2015)
Understanding Consumers’ Predispositions Toward New Technological Products: Taxonomy and Implications for Adoption Behavior.
In: International Journal of Innovation Management, 19 (5)
Article, Bibliographie

Gerlach, Jin ; Stock, Ruth ; Buxmann, Peter (2015)
How 'Status Quo' Products Can Make Digital Innovations Fail.
In: Visions, 39 (1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hippel, Eric von ; Gillert, Nils Lennart (2015)
Impacts of Personality Traits on Consumer Innovation Success.
In: Research Policy (RP), 45 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Oliveira, Pedro ; Hippel, Eric von (2015)
Impacts of the Hedonic and Utilitarian User Motives on the Innovativeness of User-Developed Solutions.
In: Journal of Product Innovation Management
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2015)
Is Boreout a Threat to Frontline Employees’ Innovative Work Behavior?
In: Journal of Product Innovation Management, 32 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Totzauer, Florian ; Zacharias, Nicolas (2014)
A Closer Look at Cross-functional R&D Cooperation for Innovativeness: Innovation-oriented Leadership and Human Resource Practices as Driving Forces.
In: Journal of Product Innovation Management , 31 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas ; Schnellbächer, Armin (2014)
Co-Development with Customers: Investigation of Strategic Drivers and Product Innovation Outcomes.
Academy of Management Annual Meeting. Philadelphia, USA
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Gerlach, Jin ; Stock, Ruth ; Buxmann, Peter (2014)
Never Forget Where You’re Coming From: The Role of Existing Products in Adoptions of Substituting Technologies.
In: Journal of Product Innovation Management, 31 (S1)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Bednarek, Marei (2014)
As They Sow, so Shall They Reap: Customers’ Influence on Customer Satisfaction at the Customer Interface.
In: Journal of the Academy of Marketing Science , 42 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Totzauer, Florian ; Zacharias, Nicolas (2014)
A Closer Look at Cross-functional R&D Cooperation for Innovativeness: Innovation-oriented Leadership and Human Resource Practices as Driving Forces.
In: Journal of Product Innovation Management, 31 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Bauer, Eva-Maria ; Bieling, Gisela (2014)
How Do Top Executives Handle Their Work and Family Life? A Taxonomy of Top Executives’ Work–Family Balance.
In: International Journal of Human Resource Management, 25 (13)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Özbek-Potthoff, Gülden (2014)
Implicit Leadership in an Intercultural Context: Theory Extension and Empirical Investigation.
In: International Journal of Human Resource Management
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Reiferscheid, Ines (2014)
Who Should be in Power to Encourage Product Program Innovativeness, R&D or Marketing?
In: Journal of the Academy of Marketing Science , 42 (3)
Article, Bibliographie

Zacharias, Nicolas ; Stock, Ruth ; Im, Subin (2013)
How Do Executives Impact New Product Performance? An Investigation of Non-Linear Effects.
2013 American Marketing Association Summer Educators’ Conference. Boston, USA
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Stock, Ruth ; Six, Björn ; Zacharias, Nicolas (2013)
Linking Multiple Layers of Innovation-oriented Corporate Culture, Product Program Innovativeness, and Business Performance: A Contingency Approach.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 41 (3)
Article, Bibliographie

Zacharias, Nicolas ; Stock, Ruth ; Im, Subin (2013)
Non-Linear Relationships of Executives' Strategic Actions on Innovation and New Product Performance.
Academy of Management 2013 Annual Meeting. Lake Buena Vista (Orlando), USA
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2013)
Two Sides of the Same Coin: How Do Different Dimensions of Product Program Innovativeness Affect Customer Loyalty?
In: Journal of Product Innovation Management , 30 (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Six, Björn ; Zacharias, Nicolas (2013)
Linking Multiple Layers of Innovation-oriented Corporate Culture, Product Program Innovativeness, and Business Performance: A Contingency Approach.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 41 (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2013)
Two Sides of the Same Coin: How Do Different Dimensions of Product Program Innovativeness Affect Customer Loyalty?
In: Journal of Product Innovation Management, 30 (3)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Genisyürek, Nadine (2012)
A Taxonomy of Expatriate Leaders’ Cross-cultural Uncertainty: Insights into the Leader–Employee Dyad.
In: International Journal of Human Resource Management, 23 (15)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2011)
How Does Product Program Innovativeness Affect Customer Satisfaction? A Comparison of Goods and Services.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 39 (6)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2011)
Patterns and Performance Outcomes of Innovation Orientation.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 39 (6)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Bauer, Eva-Maria (2011)
Typology and Performance Outcomes of Executives' Relationship with Work: Evidence from Executive and Life Partner Data.
In: Schmalenbach Business Review (sbr), 63 (3)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Hoyer, Wayne ; Stock, Ruth (2007)
How to Get Lost Customers Back? A Study of Antecedents of Relationship Revival.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 35 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2006)
Interorganizational Teams as Boundary Spanners between Supplier and Customer Companies.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 31 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Klarmann, Martin (2006)
Understanding Latent Conflict in Marketing Teams.
American Marketing Association 2006 Winter Educators’ Conference Best Paper Proceedings, St. Petersburg, FL..
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2005)
Exploring the Conditions Under Which Salesperson Work Satisfaction Can Lead to Customer Satisfaction.
In: Psychology & Marketing, 22 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hoyer, Wayne (2005)
An Attitude-Behavior Model of Salespeople’s Customer Orientation.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 33 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hoyer, Wayne (2005)
An Attitude-Behavior Model of Salespeople’s Customer Orientation.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 33 (4)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Can Customer Satisfaction Decrease Price Sensitivity in Business-to-Business Markets?
In: Journal of Business-to-Business Marketing (JBBM), 12 (3,)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2005)
Can Customer Satisfaction Decrease Price Sensitivity in Business-to-Business Markets?
In: Journal of Business-to-Business Marketing, 12 (3)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2005)
Exploring the Conditions Under Which Salesperson Work Satisfaction Can Lead to Customer Satisfaction.
In: Psychology & Marketing, 22 (5)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Drivers of Team Performance: What Do We Know and What Have We Still to Learn?
In: Schmalenbach Business Review (sbr)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2004)
Drivers of Team Performance: What Do We Know and What Have We Still to Learn?
In: Schmalenbach Business Review, 56 (3)
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2004)
The Link Between Sales People’s Job Satisfaction and Customer Satisfaction in a Business-to-Business Context: A Dyadic Analysis.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS),
Article, Bibliographie

Homburg, Christian ; Stock, Ruth (2004)
The Link between Sales People’s Job Satisfaction and Customer Satisfaction in a Business-to-Business Context: A Dyadic Analysis.
In: Journal of the Academy of Marketing Science, 32 (2)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hoyer, Wayne (2003)
Customer Orientation in Leadership Style: A three-dimensional Conceptualization.
In: Proceedings of the American Marketing Association.
Article, Bibliographie

Stock, Ruth (2003)
Performance Implications of Market-oriented Human Resources Management.
In: Proceedings of the 7th Conference on International Human Resource Management
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hoyer, Wayne (2002)
Leadership Style as Driver of Salespeople’s Customer Orientation.
In: Journal of Market-Focused Management (JMFM)
Article, Bibliographie

Stock, Ruth ; Hoyer, Wayne (2002)
Leadership Style as Driver of Salespeople’s Customer Orientation.
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Article, Bibliographie

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