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Deutsch

Kappes, Aaron ; Frei, Steffen ; Luz, Sebastian ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Development of a Multi-Speed Two-Drive-Powertrain.
CTI Symposium International Congress and Expo. Berlin (05.12.2022-08.12.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hrsg.: Bertram, Torsten ; Corves, Burkhard ; Janschek, Klaus ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Fachtagung VDI MECHATRONIK 2022.
Darmstadt (23.03.2022-24.03.2022)
doi: 10.26083/tuprints-00020963
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Ungermann, Veronika ; Brehm, Martin ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Untersuchung des Einflusses des Fußpassteils auf die dynamische Stumpf-Schaft-Interaktion anhand von Relativbewegungsmessungen.
In: Orthopädie Technik, 72 (10589)
Artikel, Bibliographie

Hrsg.: Bertram, Torsten ; Corves, Burkhard ; Janschek, Klaus ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Digital‐Fachtagung VDI MECHATRONIK 2021.
doi: 10.26083/tuprints-00017626
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Kraft, Edward ; Viehmann, Andreas ; Erler, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Virtuelle Fahrerprobungen von Antriebssystemen im Fahrsimulator.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 2021 (3)
doi: 10.1007/s35148-020-0652-4
Artikel, Bibliographie

Schnaubelt, Marius ; Ullrich, Tobias ; Torchalla, Moritz ; Diegelmann, Jonas ; Hoffmann, Matthias ; Stryk, Oskar von
Hrsg.: Bertram, Torsten ; Corves, Burkhard ; Janschek, Klaus ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Entwicklung eines autonomiefokussierten hochmobilen Bodenrobotersystems für den Katastrophenschutz.
14. VDI/VDE Mechatronik‐Tagung 2021. virtual Conference (24.03.2021-25.03.2021)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hopf, Timo ; Rinderknecht, Stephan
Hrsg.: Bertram, Torsten ; Corves, Burkhard ; Janschek, Klaus ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Risiken und Herausforderungen bei der Entwicklung eines permanentmagnetisch vormagnetisierten, aktiven Magnetlagers.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hrsg.: Bertram, Torsten ; Corves, Burkhard ; Janschek, Klaus ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Digital‐Fachtagung VDI MECHATRONIK 2021.
doi: 10.26083/tuprints-00018615
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Weigold, Matthias ; Hanson, Jutta ; Rinderknecht, Stephan ; Hild, Thomas ; Flick, Dominik ; Peter, Heiko ; Müller, Sebastian ; Roloff, Nils ; Böhmann, Alexander ; Bißdorf, Martin ; Weber, Alexander ; Grein, Arne ; Gärtner, Dietmar (2020)
Gemeinsamer Schlussbericht zum Projekt PHI-Factory : flexible elektrische Fabriknetzführung - zur systemübergreifenden Steigerung der Energieeffizienz unter den Anforderungen zukünftiger Verteilnetze mit regernerativer Energieerzeugung.
doi: 10.2314/KXP:1747641669
Report, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Schleifer, Jean-Eric ; Viehmann, Andreas (2020)
Hybridantriebsvorrichtung für ein Kraftfahrzeug.
Norm, Patent, Standard, Bibliographie

Franke, Georg ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Betriebsoptimierung von hybriden Microgrids unter Berücksichtigung von Unsicherheiten.
16. Symposium Energieinnovation. (12.02.2020-14.02.2020)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Jungblut, Jens ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Aktive piezoelektrische Schwingungsunterdrückung für Triebwerksrotoren: eine Übersicht.
Deutscher Luft- und Raumfahrkongress 2019. Darmstadt (02.10.2019-02.10.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Innovatives Antriebskonzept für das smarte Fahrzeug der Zukunft.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 121
doi: 10.1007/s35148-019-0121-0
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas ; Eßer, Arved ; Langhammer, Felix (2019)
Dedizierte Hybridantriebe für eine ökoeffiziente und langstreckentaugliche Mobilität der Zukunft.
In: eMobilJournal, (Juli 2019)
Artikel, Bibliographie

Mouratidis, Panagiotis ; Schneider, Maximilian ; Genov, I. V. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Hybrider Energiespeicher-Prüfstand mit kombiniertem kinetischem und elektrochemischem Energiespeicher.
Paderborn (27.03.2019-28.03.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Gemeinder, Yves ; Rinderknecht, Stephan ; Binder, Andreas (2018)
Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender (FVA 688II).
47. FVA Informationstagung. Würzburg, Deutschland (04.12.2018-05.12.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas ; Eßer, Arved (2018)
Innovative elektrifizierte Fahrzeugantriebe im Kontext der Realfahrtoptimierung.
In: Ingenieurspiegel, (August 2018)
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan (2018)
Gesamtsystem als Schlüssel zur E-Mobilität.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 120 (2)
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben (2018)
Verfahren zum Steuern eines Schaltvorganges in einem Antriebssystem sowie Steuerungs-Vorrichtung dafür.
Norm, Patent, Standard, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Binder, Andreas (2018)
Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender (DE-REX).
In: Z! Das Zukunftsmagazin, 3
Artikel, Bibliographie

Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias ; Kuznik, Alexander ; Seier, Maximilian ; Weyand, Steffi ; Nordenholz, Falko ; Steck, Felix ; Kröger, Lars ; Schebek, Liselotte ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Verbrauchs- und Emissionsbewertung von Fahrzeugantriebskonzepten für die Langstreckenmobilität der Zukunft : Abschlussbericht FahrKLang : Berichtszeitraum: 01.10.2017-30.09.2018.
doi: 10.2314/KXP:1696925533
Report, Bibliographie

Fischer, Sebastian ; Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2017)
Potentiale der hybriden Betriebsmodi des Plug-In-Hybrid-Antriebskonzepts „Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender“ (DE-REX).
11. Internationale MTZ-Fachtagung Zukunftsantriebe: Der Antrieb von morgen 2017. Frankfurt am Main, Deutschland (25.01.2017-26.01.2017)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Lange, A. ; Rinderknecht, Stephan ; Kücükay, F. (2017)
Optimierung paralleler Antriebsstränge für Plug-In-Hybride unter Berücksichtigung von Modularität (Verbundprojekt BEREIT).
10. Tagung Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge. Würzburg, Deutschland (27.09.2017-28.09.2017)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Zech, Philipp ; Plöger, Daniel Fritz ; Kraus, R. ; Rinderknecht, Stephan
Hrsg.: Wiedemann, M. ; Melz, Tobias (2017)
Piezoelektrische Inertialmassenaktoren zur aktiven Schwingungsreduktion von Zahneingriffsschwingungen im Kilohertzbereich.
In: Smarte Strukturen und Systeme
Buchkapitel, Bibliographie

Beckerle, Philipp ; Perner, Gernot ; Stuhlenmiller, Florian ; Rinderknecht, Stephan (2017)
Technical faults in elastically-actuated robots - Expert opinions and methodological analyses.
In: atp edition - Automatisierungstechnische Praxis, 59 (6)
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Schleiffer, J.-E. ; Viehmann, Andreas (2017)
VDI Praxisworkshop: Automatisierung von Getrieben.
Vorlesung, Seminar, Lehrmaterial, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan ; Fischer, Sebastian ; Beidl, Christian (2017)
Plug-in-Hybride für den Volumenmarkt.
In: Motortechnische Zeitschrift : MTZ, 78 (5)
Artikel, Bibliographie

Rot, Ivan ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Methode zur modellbasierten Kalibrierung von Applikationsparametern eines PKW-Getriebesteuergeräts unter Verwendung eines Signalgenerators zur Vorhersage transienter Steuerungssignale.
In: 18. Kongress Simulation und Erprobung in der Fahrzeugentwicklung 2016
Buchkapitel, Bibliographie

Noll, Veronika ; Weber, P. ; Scortecci, S. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2016)
A Sensor to Acquire the Relative Movement between Residual Limb and Prosthetic Socket.
SMC 2016 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics. Budapest (09.10.2016-12.10.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Foulard, Stéphane ; Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael (2016)
Paradigmenwechsel im Getriebeengineering durch Online-Zustandsvorhersage/Paradigm change in transmission design by online condition prediction.
16. Internationale VDI-Kongress „Getriebe in Fahrzeugen“. Friedrichshafen, Germany (21.06.2016-22.06.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

König, Ruben ; Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Immer im effizienten Bereich - Getriebesteuerung eines elektrischen Hochdrehzahl-Antriebsstrangs.
In: Automobil-Konstruktion
Artikel, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Fischer, Sebastian ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Beidl, Christian (2016)
Vergleich von Betriebsstrategien für das parallel-serielle Hybridantriebskonzept „DE-REX“.
Plug-In-Hybride und Range Extender. Darmstadt (19.04.2016-20.04.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rot, Ivan ; Yousif, Leonard ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Methode zur isolierten und strukturierten Parameteridentifikation eines PKW-Antriebsstrangmodells mit Standardantrieb anhand gezielter Fahrmanöver.
In: Getriebe aktuell, 9
Artikel, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2016)
BEREIT: Schlussbericht Verbundvorhaben Bezahlbare Elektrische REIchweite durch ModularitäT: TP4 „Entwurf und Simulation“ (Betriebsstrategie).
doi: 10.2314/GBV:873390571
Report, Bibliographie

Foulard, Stéphane ; Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael (2016)
Leichtbau von Fahrzeuggetrieben durch Online- und Echtzeit-Lebensdauerüberwachung/ Lightweight Design of Automotive Transmissions through Online and Real-time Lifetime Monitoring.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 118 (3)
doi: 10.1007/s35148-015-0207-2
Artikel, Bibliographie

Zech, Philipp ; Becker, Fabian ; Rinderknecht, Stephan (2015)
Der Simultaneous-Equations-Algorithmus zur aktiven Schwingungsisolation bei schmalbandigen Störungen.
In: 9. VDI-Fachtagung - Schwingungen in Antrieben 2015
Buchkapitel, Bibliographie

Rot, Ivan ; Yousif, Leonard ; Rinderknecht, Stephan (2015)
Methode zur isolierten und strukturierten Parameteridentifikation eines PKW-Antriebsstrangmodells mit Standardantrieb anhand gezielter Fahrmanöver.
In: 9. VDI-Fachtagung - Schwingungen in Antrieben 2015
Buchkapitel, Bibliographie

Eghtessad, M. ; Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan ; Kücükay, F. (2015)
Antriebsstrangoptimierung von Elektrofahrzeugen.
In: ATZ Automobiltechnische Zeitschrift, 117 (09-2015)
Artikel, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2015)
Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender (DE-REX) - Innovatives seriell-paralleles Antriebskonzept mit höchster Effizienz und zugkraftunterbrechungsfreiem Schaltgetriebe.
7. E-MOTIVE Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. München, Deutschland (09.06.2015-10.06.2015)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Noll, V. ; Wojtusch, Janis ; Schuy, J. ; Grimmer, M. ; Beckerle, P. ; Rinderknecht, Stephan (2015)
Measurement of Biomechanical Interactions at the Stump-Socket Interface in Lower Limb Prostheses.
37th Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society. Milan, Italy (25.08.2015-29.08.2015)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2014)
Doppel-E-Antrieb: Hocheffizienter Antriebsstrang mit zwei Elektromaschinen und Mehrgang-Getriebe.
E-MOTIVE Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. Wolfsburg, Deutschland (15.05.2014-16.05.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schuy, Jochen ; Burkl, A. ; Rinderknecht, Stephan (2014)
Mobiles Messsystem zur Ganganalyse von Beinprothesenträgern basierend auf dem NI myRIO.
In: Virtuelle Instrumente in der Praxis 2014 - Begleitband zum VIP-Kongress 2014
Buchkapitel, Bibliographie

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Anderson, J. A. ; Binder, A. (2013)
Effizienzsteigerung durch optimale Abstimmung von Getriebe und E-Maschinen am Beispiel des Two-Drive-Transmission.
Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge. München, Deutschland (26.11.2013-27.11.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Becker, Fabian ; Schittenhelm, Rudolf Sebastian ; Rinderknecht, Stephan (2013)
PDT1-Regelung zur Minderung von Rotorschwingungen mittels piezoelektrischer Aktoren unter Verwendung eines genetischen Optimierungsalgorithmus.
In: 8. VDI-Fachtagung - Schwingungen in Antrieben 2013
Buchkapitel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben (2013)
Two-Drive-Transmission - Potential zur Effizienzsteigerung durch Downsizing und Mehrgängigkeit.
Plug-In Hybride und Range-Extender. Bamberg, Deutschland (06.11.2013-07.11.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Richter, Michael ; Schaede, Hendrik ; Quurck, Lukas ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Untersuchung und Erhöhung der Praxistauglichkeit sensorloser Magnetlager nach dem „Direct Digital Inductance Estimation“ - Konzept.
In: Proceedings of Workshop on Magnetic Bearing Technology 8
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Schneider, Maximilian ; Schaede, Hendrik (2013)
Kinetische Energiespeichersysteme.
In: 2. Darmstädter Ingenieurkongress Bau und Umwelt
Buchkapitel, Bibliographie

Strah, Bruno ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Selbstständiges Treppensteigen eines radbasierten inversen Doppelpendels unter Betrachtung hybrider Dynamik.
In: Tagungsband Mechatronik 2013
Buchkapitel, Bibliographie

Schittenhelm, Rudolf Sebastian ; Bevern, S. ; Riemann, Bernd ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Aktive Schwingungsminderung an einem gyroskopiebehafteten Rotorsystem mittels des FxLMS-Algorithmus.
Sirm 2013 - 10. Internationale Tagung Schwingungen in rotierenden Maschinen. Berlin, Deutschland (25.02.2013-27.02.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Wang, Zhentao ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Fehlererkennung, -diagnose und Unwuchtmonitoring im Rotorsystem.
Sirm 2013 - 10. Internationale Tagung Schwingungen in rotierenden Maschinen. Berlin, Deutschland (25.02.2013-27.02.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Quurck, Lukas ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Am Ende entscheidet die Strategie - Elektrische Energiespeichersysteme richtig nutzen.
In: η green, (3/2013)
Artikel, Bibliographie

König, R. ; An, Jeongki ; Binder, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2013)
Effizienzsteigerung durch optimale Abstimmung von Getriebe und E-Maschine am Beispiel des Two-Drive-Transmission.
Tagung „Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge“. München (26.11.2013-27.11.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Böker, S. ; Beckerle, P. ; Wojtusch, Janis ; Rinderknecht, Stephan (2013)
A Novel Design Approach and Operational Strategy for an Active Ankle-Foot Prosthesis.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Beckerle, P. ; Christ, O. ; Windrich, M. ; Rinderknecht, Stephan ; Vogt, J. ; Wojtusch, Janis (2013)
A methodological approach to integrate psychological factors to lower limb prosthetic functional design.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2012)
Erfindung betreffend elektrischen Antrieb.
Norm, Patent, Standard, Bibliographie

Späh, Britta ; Rinderknecht, Stephan (2012)
Automatisierte Modellerstellung für die experimentelle Modalanalyse.
DAGA 2012, 38. Jahrestagung für Akustik. Darmstadt (19.03.2012-22.03.2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael (2011)
Fahrzeugfunktionsprüfstand.
Norm, Patent, Standard, Bibliographie

Kücükay, F. ; Rinderknecht, Stephan ; Eghtessad, M. ; Meier, Torben (2011)
Optimale EV-Antriebsstrangkonfigurationen.
4. E-Motive Expertenforum „Elektrische Fahrzeugantriebe“. Aachen (07.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Heinrich, S. ; Rongstock, R. ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Entwicklung kinetischer Energiespeicher für regenerativ erzeugte Energie in Gebäuden.
VDI Tagung Antriebssysteme 2011. Nürtingen, Deutschland (13.09.2011-14.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Kaletsch, Christian ; Lebo, Filip ; Köhler, Robert ; Marszolek, Markus ; Wang, Zhentao (2011)
Aktive Schwingungsminderung im Grenzbereich.
In: VDI-Tagung Mechatronik 2011, Dresden
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2011)
Wo soll der Antrieb sitzen?
In: E-Mobility, 2011 (1)
Artikel, Bibliographie

Ahsen, Anette von ; Schaede, Hendrik ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Bewertung innovativer Energiespeicher im Smart-Grid mittels der Lebenszyklusrechnung.
In: Zeitschrift für Controlling & Management, 55
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Daniel (2011)
Mechatronische Systeme gestalten die Zukunft.
In: forschen - Wissenschaftsmagazin der TU Darmstadt, (Frühjahr 2011)
Artikel, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Schleiffer, J.-E. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Modellbasierte Fehlererkennung und -diagnose an einer magnetgelagerten Kreiselpumpe.
SIRM 2011 – 9. Internationale Tagung Schwingungen in rotierenden Maschinen. Darmstadt, Deutschland (21.02.2011-23.02.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Lebo, Filip ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Modellbasierte Regelung eines skalierten elastischen Flugtriebwerkrotors mit Piezostapelaktoren.
SIRM 2011 – 9. Internationale Tagung Schwingungen in rotierenden Maschinen. Darmstadt, Deutschland (21.02.2011-23.02.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Fietzek, Rafael ; Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Regelung des Drehfreiheitsgrades eines neuartigen Gesamtfahrzeugprüfstands.
VDI Schwingungen in Antrieben. Leonberg (19.10.2011-20.10.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Getriebesysteme für elektrifizierte Antriebstränge – Konzepte, Anforderungen, Herausforderungen.
9. Internationales CTI-Symposium – Innovative Fahrzeug-Getriebe, Hybrid- und Elektro-Antriebe. Berlin (29.11.2010-02.12.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Lebo, Filip ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Dehn-Schrumpf-Verband an einem hochtourig drehenden skalierten Flugtriebwerks-Rotor.
4. VDI-Fachtagung Welle-Nabe-Verbindungen. Nürtingen bei Stuttgart (27.10.2010-28.10.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Achsnahe Antriebe und Radnabenantriebe im Vergleich.
E-Motive Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. Darmstadt, Deutschland (07.09.2010-08.09.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan (2010)
Systemintegration in der Mechatronik.
KunststoffseminarJoma-Polytec. Hechingen (25.02.2010-26.02.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hasch, Bernd ; Rinderknecht, Stephan ; Nordmann, Rainer (2009)
Sensorminimale Fehlererkennung an einem elastischen Rotor mit aktivem Lager durch Zustandsbeobachtung.
VDI-Fachtagung Schwingungen in Antrieben. Leonberg (21.10.2009-22.10.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2009)
Anforderungen an Getriebesysteme für das E-Fahrzeug.
E-Motive Expertenforum "Elektrische Fahrzeugantriebe". Hannover (09.09.2009-10.09.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Aenis, Martin ; Ehmann, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2009)
Auswuchten aktiv magnetgelagerter Rotoren als integrierte Funktion der Magnetlager.
VDI-Fachtagung Schwingungen in Antrieben. Leonberg (21.10.2009-22.10.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Blessing, U. (2009)
Komplexitätsstruktur mechatronischer Getriebe in der Fahrzeugtechnik am Beispiel des Doppelkupplungsgetriebes.
VDI-Tagung Mechatronik 2009. Wiesloch
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Englisch

Heckelmann, Paul ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Influence of an Automated Vehicle with Predictive Longitudinal Control on Mixed Urban Traffic Using SUMO.
In: World Electric Vehicle Journal, 15 (10)
doi: 10.3390/wevj15100448
Artikel, Bibliographie

Blat Belmonte, Benjamin ; Avemarie, Georg ; Roloff, Nils ; Öhrig, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Analyzing the flexibility potential of bus fleet operators in Germany.
In: Smart Energy
doi: 10.1016/j.segy.2024.100153
Artikel, Bibliographie

Rieger, Paul ; Heckelmann, Paul ; Peichl, Tobias ; Schwindt-Drews, Sarah ; Theobald, Nina ; Crespo, Arturo ; Oetting, Andreas ; Rinderknecht, Stephan ; Abendroth, Bettina (2024)
A Multidisciplinary Approach for the Sustainable Technical Design of a Connected, Automated, Shared and Electric Vehicle Fleet for Inner Cities.
In: World Electric Vehicle Journal, 15 (8)
doi: 10.3390/wevj15080360
Artikel, Bibliographie

Hrsg.: Rinderknecht, Stephan ; Schüßler, Benedikt ; Schwarz, Sarah (2024)
Proceedings of SIRM 2023 - The 15th European Conference on Rotordynamics.
SIRM 2023 - 15th European Conference on Rotordynamics. Darmstadt, Germany (22.02.2023-24.02.2023)
doi: 10.26083/tuprints-00027602
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Scholl, Karl ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Efficient and robust control for active magnetic bearings of an outer-rotor flywheel for a broad speed range.
MMT Symposium. Guimarães, Portugal (26.06.2024 - 28.06.2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Liu, Zhihong ; Dave, Sidharth ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Energy loss and efficiency investigations of a dual clutch transmission based on adaptive experiment and analytical simulation.
In: Forschung im Ingenieurwesen = Engineering Research, 88
doi: 10.1007/s10010-024-00746-2
Artikel, Bibliographie

Breburda, Victor ; Schierhorn, Peter-Philipp ; Massat, Simon ; Blat-Belmonte, Benjamin ; Tröster, Eckehard ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Comparative modelling and scenario analysis of sector-coupled island energy system optimisations.
HYB 2024. Azores, Portugal (14.05.2024 - 15.05.2024)
doi: 10.1049/icp.2024.1865
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Jeßberger, Julia ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Determination of material and fracture properties of a case-hardened planet gear and its homogenisation method to obtain the damage mechanism caused by fragment ingestion.
In: Materials, 17 (2)
doi: 10.3390/ma17020366
Artikel, Bibliographie

Okda, Sherif ; Rupa Nampally, Sneha ; Fontana, Mauro ; Herold, Sven ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan ; Melz, Tobias (2024)
Active vibration control of gearbox housing using inertial mass actuators.
In: Smart Materials and Structures, 33 (9)
doi: 10.1088/1361-665X/ad6656
Artikel, Bibliographie

Massat, Simon ; Franke, Georg ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Exploring the potential of a cross-sector integration of electric vehicles in residential buildings as a possible energy supply source.
In: Journal of Building Engineering, 77
doi: 10.1016/j.jobe.2023.107486
Artikel, Bibliographie

Schüßler, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2023)
High speed rotor drop-downs in different planetary touch-down bearings differing in the number of bearing units.
IFToMM 2023. Beijing, China (18.09.2023-21.09.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Tao, Yikai ; Li, Jian ; Gao, Guanlin ; Liu, Zhihong ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Goal-oriented data-driven control for a holistic thermal management system of an electric vehicle.
In: IEEE Transactions on Automation Science and Engineering
doi: 10.1109/TASE.2023.3304521
Artikel, Bibliographie

Roth, Maximilian ; Franke, Georg ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Optimal component sizing and operational optimisation of a mobile energy system for decentralised electricity supply.
In: Smart Energy, 11
doi: 10.1016/j.segy.2023.100108
Artikel, Bibliographie

Blat-Belmonte, Benjamin ; Mouratidis, Panagiotis ; Franke, Georg ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Developments in the cost of grid balancing services and the design of the European balancing market.
In: Energy Reports, 10
doi: 10.1016/j.egyr.2023.07.045
Artikel, Bibliographie

Schüßler, Benedikt ; Püsch, Felix ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Asymmetries in planetary touch-down bearings.
18th ISMB International Symposium on Magnetic Bearings. Lyon (18.07.2023-21.07.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schüßler, Benedikt ; Tigges, Bastian ; Tiainen, Tuomas ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Data-driven modelling of touch-down bearing forces.
18th ISMB International Symposium on Magnetic Bearings. Lyon (18.07.2023-21.07.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Blat-Belmonte, Benjamin ; Massat, Simon ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Optimal energy purchasing and balancing services provision of a bus fleet operator.
EEEIC / I&CPS Europe. Madrid (06.06.2023-09.06.2023)
doi: 10.1109/EEEIC/ICPSEurope57605.2023.10194656
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kraft, Edward ; He, Ping ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Evaluation of drive-off procedures in dynamic driving simulators: Multisensory cues, interaction and sense of presence.
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doi: 10.1016/j.trf.2023.04.001
Artikel, Bibliographie

He, Ping ; Kappes, Aaron ; Cui, Yi ; Rinderknecht, Stephan (2023)
The potential of a hybrid powertrain in fuel consumption and thermal drive-off element load for drive-off procedures regarding driving styles.
WCX SAE World Congress Experience. Detroit (18.04.2023-20.04.2023)
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Eichenlaub, Tobias ; Heckelmann, Paul ; Rinderknecht, Stephan (2023)
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In: Vehicles, 5 (1)
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Artikel, Bibliographie

Liu, Zhihong ; Eichenlaub, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2023)
A survey of sequential adaptive sampling strategy for transmission power loss measurement.
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Artikel, Bibliographie

Franz, Daniel ; Schüßler, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Adapting the control of the magnetic bearings of a highly flexible and gyroscopic rotor to the excitations by the motor.
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Artikel, Bibliographie

Nampally, Sneha Rupa ; Fontana, Mauro ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Derivation of sensor-actuator layout for active control of gearbox housing vibration.
ASME 2023 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference. Boston, Massachusetts, USA (20.08.2023-22.08.2023)
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kappes, Aaron ; Frei, Steffen ; Noone, Patrick ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Development and Design of a Range Extended four-speed Two-Drive-Powertrain.
23rd International VDI-Conference. Baden-Baden (05.06.2023-06.06.2023)
doi: 10.51202/9783181024201-253
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Jungblut, Jens ; Franz, Daniel ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2023)
Exploiting gyroscopic effects for resonance elimination of an elastic rotor utilizing only one piezo actuator.
In: Bulletin of the Polish Academy of Sciences. Technical Sciences, 71 (6)
doi: 10.24425/bpasts.2023.147060
Artikel, Bibliographie

Hrsg.: Rinderknecht, Stephan ; Schüßler, Benedikt ; Schwarz, Sarah (2023)
Proceedings of SIRM 2023 - The 15th European Conference on Rotordynamics.
Darmstadt, Germany (22.02.2023-24.02.2023)
doi: 10.26083/tuprints-00024057
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Roth, Maximilian ; Franke, Georg ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Decentralised multi-grid coupling for energy supply of a hybrid bus depot using mixed-integer linear programming.
In: Smart Energy, 8
doi: 10.1016/j.segy.2022.100090
Artikel, Bibliographie

Kraft, Edward ; He, Ping ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Application of Prepositioning Strategies in a Compensational Motion Cueing Algorithm.
Driving Simulation Conference 2022 Europe VR. Strasbourg (14.09.2022-16.09.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schmiedt, Marius ; He, Ping ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Target State Optimization: Drivability improvement for vehicles with dual clutch transmissions.
In: Applied Sciences, 12 (20)
doi: 10.3390/app122010283
Artikel, Bibliographie

Schmitt, Florian ; Rudolph, Kris ; Kirchner, Eckhard ; Blat-Belmonte, Benjamin ; Kappes, Aaron ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Smart products, engineering and services - an example of modern engineering education.
SEFI 50th Annual Conference of The European Society for Engineering Education. Barcelona (19.09.2022-22.09.2022)
doi: 10.5821/conference-9788412322262.1197
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

He, Ping ; Schmiedt, Marius ; Eßer, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2022)
A Degradation Model of a Wet Friction Clutch based on Theoretical and Experimental Analysis and the Application for a Condition Monitoring Method.
22. Internationaler VDI-Kongress Dritev. Baden-Baden (06.07.2022-07.07.2022)
doi: 10.51202/9783181024010-303
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Roth, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Optimal component dimensioning and operational optimization of a mobile-hybrid energy supply system with defined system topology using MILP.
Aalborg (13.09.2022-14.09.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Jungblut, Jens ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2022)
System identification of a gyroscopic rotor throughout rotor-model-free control using the frequency domain LMS.
In: IFAC-PapersOnLine, 55 (25)
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Artikel, Bibliographie

Liu, Zhihong ; Fechter, Uwe ; Stegmayer, Vanessa ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Multiphase CFD investigation of splash lubrication: Analysis of the lubricant flow behavior and churning losses inside a two-speed pure electric vehicle transmission.
22. Internationaler VDI-Kongress Dritev. Baden-Baden (06.07.2022-07.07.2022)
doi: 10.51202/9783181024010-169
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Franz, Daniel ; Jungblut, Jens ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Controller parameterization and bias current reduction of active magnetic bearings for a flexible and gyroscopic spindle.
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Jungblut, Jens ; Haas, Julia ; Rinderknecht, Stephan (2022)
A new active balancing device utilizing rotating piezo actuators.
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Roth, Maximilian ; Franke, Georg ; Rinderknecht, Stephan (2022)
A Comprehensive Approach for an Approximative Integration of Nonlinear-Bivariate Functions in Mixed-Integer Linear Programming Models.
In: Mathematics, 10 (13)
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Mouratidis, Panagiotis ; Gockel, Hendrik ; Franz, Daniel ; Rinderknecht, Stephan
Hrsg.: Bertram, T. ; Corves, B. ; Janschek, K. ; Rinderknecht, S. (2022)
Loss and thermal model for an outer rotor flywheel storage.
Darmstadt (23.03.2022-24.03.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

He, Ping ; Kraft, Edward ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Objectification of subjective criteria for the evaluation of drive-off processes.
Darmstadt (23.03.2022-24.03.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hopf, Timo ; Richter, Michael ; Schüßler, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Control Strategies for Highly Gyroscopic Outer Rotors with Diametral Enlargement in Active Magnetic Bearings.
In: Actuators, 11 (3)
doi: 10.3390/act11030091
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Jungblut, Jens ; Haas, Julia ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Active vibration control of an elastic rotor by using its deformation as controlled variable.
In: Mechanical Systems and Signal Processing, 165
doi: 10.1016/j.ymssp.2021.108371
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Liu, Zhihong ; He, Ping ; Rinderknecht, Stephan (2022)
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schüßler, Benedikt ; Hopf, Timo ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Drop-Downs of an Outer Rotor Flywheel in Different Planetary Touch-Down Bearing Designs.
In: Actuators, 11 (2)
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Jardin, Philippe ; Moisidis, Ioannis ; Kartal, Kürsat ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Adaptive Driving Style Classification through Transfer Learning with Synthetic Oversampling.
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Nampally, Sneha Rupa ; Okda, Sherif ; Fontana, Mauro ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Experimental studies on the influence of static torque in a novel gearbox test-rig.
7th European Conference on Structural Control. Warsaw, Poland (10.07.2022-13.07.2022)
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Okda, Sherif ; Nampally, Sneha ; Fontana, Mauro ; Herold, Sven ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan ; Melz, Tobias (2022)
Experimental vibro-acoustic analysis of gearbox behavior using piezoelectric stack actuator excitation.
7th European Conference on Structural Control. Warsaw, Poland (10.07.2022-13.07.2022)
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Potentials to Reduce the Energy Consumption of Electric Vehicles in Urban Traffic.
22. Internationaler VDI-Kongress Dritev. Baden-Baden (06.07.-07.07.2022)
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Novel “Two-Drive-Transmission for Long-Range” Powertrain: Ecology and Efficiency meet Driving Comfort.
21st International VDI Congress Dritev. Bonn (13.10.2021-14.10.2021)
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Kraft, Edward ; He, Ping ; Rinderknecht, Stephan (2021)
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Stuhlenmiller, Florian ; Lutter, Michael ; Peters, Jan ; Clever, Debora ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Trajectory Optimization of Energy Consumption and Expected Service Life of a Robotic System.
IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics. Delft (12.07.2021-16.07.2021)
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Hopf, Timo ; Richter, Michael ; Schüßler, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Diametral Enlargement of Highly Gyroscopic Outer-Rotors in Active Magnetic Bearings.
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Schüßler, Benedikt ; Hopf, Timo ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Drop-Downs of an Outer Rotor Flywheel in Different Planetary Touch-Down Bearing Arrangements.
ISMB17 : 17th International Symposium on Magnetic Bearings. Rio de Janeiro, Brazil (18.08.2021-21.08.2021)
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Plöger, Daniel Fritz ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2021)
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Jungblut, Jens ; Fischer, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Active vibration control of a gyroscopic rotor using experimental modal analysis.
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Schüßler, Benedikt ; Hopf, Timo ; Franz, Daniel ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2021)
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Schüßler, Benedikt ; Hopf, Timo ; Rinderknecht, Stephan (2021)
Simulative Investigation of Rubber Damper Elements for Planetary Touch-Down Bearings.
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Glücker, Philipp ; Kivekäs, Klaus ; Vepsäläinen, Jari ; Mouratidis, Panagiotis ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan ; Tammi, Kari (2021)
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Rule-Based Driving Style Classification Using Acceleration Data Profiles.
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Liu, Zhihong ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Parameter Identification of a Power Loss Model for Vehicle Transmissions Based on Sensitivity Analysis : SAE Technical Paper 2020-01-2244.
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Comparative evaluation of powertrain concepts through an eco-impact optimization framework with real driving data.
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Schuy, Jochen ; Stech, Nadine ; Harris, Graham ; Beckerle, Philipp ; Zahedi, Saeed ; Rinderknecht, Stephan (2020)
A prosthetic shank with adaptable torsion stiffness and foot alignment.
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Simulative Assessment of Novel Parallel-Hybrid-Electric Powertrains: Consideration of Transmission System Power Losses.
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Stuhlenmiller, Florian ; Jungblut, Jens ; Clever, Debora ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Combined Analysis of Energy Consumption and Expected Service Life of a Robotic System.
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Mouratidis, Panagiotis ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2020)
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Jungblut, Jens ; Viehmann, Andreas ; Jardin, Philippe ; Rinderknecht, Stephan (2020)
System dynamics improvement with state-of-the-art mechatronics : potentials and challenges.
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Blat-Belmonte, Benjamin ; Eßer, Arved ; Weyand, Steffi ; Franke, Georg ; Schebek, Liselotte ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Identification of the Optimal Passenger Car Vehicle Fleet Transition for Mitigating the Cumulative Life-Cycle Greenhouse Gas Emissions until 2050.
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Korthals, Felix ; Stöcker, M. ; Rinderknecht, Stephan
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Zhen, Yongcheng ; Bao, Yong ; Zhong, Zaimin ; Rinderknecht, Stephan ; Zhou, Song (2020)
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Kraft, Edward ; Pasnicu, Otilia ; Vogt, Joachim ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Influence of engine sound on the evaluation of simulator driving.
Driving Simulation Conference. Antibes, Frankreich (09.09.2020-11.09.2020)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Real-Driving-Based Comparison of the Eco-Impact of Powertrain Concepts using a Data-Driven Optimization Environment.
20. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Online (24.06.2020 - 25.06.2020)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Kraus, Peter ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Development of an operating strategy for a parallel-series powertrain concept considering the acoustic comfort.
Aachener Akustik Kolloquium. Aachen (25.11.2019-27.11.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Mouratidis, Panagiotis ; Schüßler, Benedikt ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Hybrid Energy Storage System consisting of a Flywheel and a Lithium-ion Battery for the Provision of Primary Control Reserve.
2019 8th International Conference on Renewable Energy Research and Applications (ICRERA). Brasov, Romania (03.11.2019-06.11.2019)
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Franke, Georg ; Haccius, Jan P. ; Rinderknecht, Stephan ; Schneider, Maximilian ; Weitzel, Tim (2019)
Optimizing Hybrid Energy Supply Systems of Residential Building Districts.
8th International Conference on Renewable Energy Research and Applications (ICRERA). Brasov, Romania (03.11.2019-06.11.2019)
doi: 10.1109/ICRERA47325.2019.8996564
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Langhammer, Felix ; Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Two-Drive-Transmission with Range-Extender – Efficient Multi-Speed Electric Powertrain Concept with high Shift Comfort.
The 19th Hyundai - Kia International Powertrain Conference on Innovation of Powertrain Technologies for Sustainable Mobility. Hwaseong-si, Südkorea (22.10.2019-23.10.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Langhammer, Felix ; Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Two-Drive-Transmission with Range-Extender - Efficient Multi-Speed Electric Powertrain Concept with high Shift Comfort.
11. E-MOTIVE – Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. Schweinfurt, Deutschland (05.09.2019-05.09.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Investigation of the Driving Comfort of the DE-REX Powertrain based on Vehicle Measurements.
Joint Conference 8th IFAC Symposium on Mechatronic Systems (MECHATRONICS 2019) and 11th IFAC Symposium on Nonlinear Control Systems (NOLCOS 2019). Vienna, Austria (04.09.2019-06.09.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Jungblut, Jens ; Plöger, Daniel Fritz ; Zech, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Order Tracking based Least Mean Squares Algorithm.
Joint Conference 8th IFAC Symposium on Mechatronic Systems (MECHATRONICS 2019) and 11th IFAC Symposium on Nonlinear Control Systems (NOLCOS 2019). Wien (04.09.2019-06.09.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Gemeinder, Yves ; Binder, Andreas ; An, Jeongki ; Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Two-Drive-Transmission with Range-Extender (DE-REX) powertrain results and potentials of the designed electrical machine.
Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge. Würzburg (17.09.2019-18.09.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schöneberger, Daniel ; Mileti, M. ; Stahl, K. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Development of an Innovative Shift Actuator for Electrified Multispeed Transmissions.
International Conference on Advanced Vehicle Powertrains. (25.08.2019-27.08.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Evaluation of the Dedicated Range-Extender Transmission Powertrain Concept DE-REX regarding Efficiency, Costs and Complexity.
19. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Bonn (10.07.2019-11.07.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Harselaar, Wilco von ; Schreuders, Niels ; Hofman, Theo ; Rinderknecht, Stephan (2019)
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Jungblut, Jens ; Zech, Philipp ; Plöger, Daniel Fritz ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Unwanted sound radiation of a piezoelectric inertial mass actuator.
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2019)
System Loss Measurement of a Novel Outer Rotor Flywheel Energy Storage System.
2019 IEEE International Electric Machines & Drives Conference (IEMDC). San Diego, CA, USA (12.05.2019-15.05.2019)
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Franz, Daniel ; Richter, Michael ; Schneider, Maximilian ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Homopolar Active Magnetic Bearing Design for Outer Rotor Kinetic Energy Storages.
2019 IEEE International Electric Machines & Drives Conference (IEMDC). San Diego, CA, USA (12.05.2019-15.05.2019)
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Esbel, O. ; Kauschke, Sebastian ; Rinderknecht, Stephan (2019)
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The sensitivity in consumption of different vehicle drivetrain concepts under varying operating conditions: a simulative data driven approach.
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

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Development of an Optimization Framework for the Comparative Evaluation of the Ecoimpact of Powertrain Concepts.
19. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Bonn (10.07.2019 - 11.07.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

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Thermal Behavior of a Magnetically Levitated Spindle for Fatigue Testing of Fiber Reinforced Plastic.
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Eßer, Arved ; Haccius, Jan P. (2018)
Ecologically effective transformation from fossil to CO2-neutral energy sources for the powertrains of individual mobility.
17th CTI SYMPOSIUM. Berlin (03.12.2018-06.12.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Franz, Daniel ; Schneider, Maximilian ; Richter, Michael ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Magnetically levitated spindle for long term testing of fiber reinforced plastic.
The 16th International Symposium on Magnetic Bearings. Beijing, China (13.08.2018-17.08.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan (2018)
Big Data Usage in Vehicle 5.0 to Reduce Real Ecological Impact.
2018 China-SAE Congress & Exhibition. Shanghai, China (06.11.2018-08.11.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan (2018)
Paradigm Shift towards Purely Software-based Lightweight Design with Vehicle 5.0.
2018 China-SAE Congress & Exhibition. Shanghai, China (06.11.2018-08.11.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Eßer, Arved ; Kohnhäuser, F. ; Ostern, N. ; Engleson, K. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Enabling a Privacy-Preserving Synthesis of Representative Driving Cycles from Fleet Data using Data Aggregation.
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Zech, Philipp ; Plöger, Daniel Fritz ; Bartel, Torsten ; Röglin, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Design of an inertial mass actuator for active vibration control of a planetary gearbox using piezoelectric shear actuator.
Leuven, Belgium
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Plöger, Daniel Fritz ; Jungblut, Jens ; Zech, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Separation of structural response and excitation characteristics in planetary gearboxes.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Park, Ye Ji ; Bartel, Torsten ; Röglin, Tobias ; Stoll, Georg ; Zech, Philipp ; Plöger, Daniel Fritz ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Simulink-pspice co-simulation of power amplifier for driving piezoelectric actuators.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Heindel, Stefan ; Müller, P. C. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
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Comparative Real-Driving Optimization of Drivetrain Concepts regarding the Ecological Impact - A Big Data Approach for the Fleet.
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Fischer, Sebastian ; Viehmann, Andreas ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Investigation of the Hybrid Operating Modes Regarding Efficiency, Emissions and Comfort for the Parallel-Series Hybrid Powertrain Concept DE-REX.
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Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Zech, Philipp ; Jungblut, Jens ; Plöger, Daniel Fritz ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Phase-exact Adaptive Feedforward Control with Reduced Computational Complexity for Modulated Gear Mesh Vibration at 4.7 kHz.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Quurck, Lukas ; Viitala, Raine ; Franz, Daniel ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Planetary Backup Bearings for Flywheel Applications.
The 16th International Symposium on Magnetic Bearings. Beijing, China (13.08.2018-17.08.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Erler, Philipp ; Menig, A. ; Uphaus, F. ; Malonga Makosi, C. ; Vogt, Joachim ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Investigating the perception of powertrain shuffle with a longitudinal dynamic driving simulator.
2018 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics. Auckland, Neuseeland (09.07.2018-12.07.2018)
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Noll, Veronika ; Rinderknecht, Stephan ; Beckerle, Philipp (2018)
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Eßer, Arved ; Kohnhäuser, Florian ; Ostern, Nadine ; Engleson, K. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Enabling a Privacy-Preserving Synthesis of Representative Driving Cycles from Fleet Data using Data Aggregation.
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Weitzel, Timm ; Schneider, Maximilian ; Franke, Georg ; Glock, C. H. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Sizing and Operating a Hybrid Electric Energy Storage System using Meta Heuristics.
The 8th International Conference & Workshop REMOO Energy. Venice, Italy (29.05.2018-31.05.2018)
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Shen, Ye ; Rinderknecht, Stephan ; Hoppert, M. (2017)
General modelling method of power losses in transmission with parameter identification.
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Quurck, Lukas ; Richter, Michael ; Schneider, Maximilian ; Franz, Daniel ; Rinderknecht, Stephan (2017)
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Muehlbauer, Klaus ; Pohlmann, Roger ; Hackmann, Wilhelm ; Feustel, Hans-Peter ; Achleitner, Erwin ; Schweizer-Berberich, Markus ; Schmidt, Christoph ; Schöneberger, Daniel ; Rinderknecht, Stephan (2017)
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Noll, Veronika ; Schuhmacher, C. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2017)
Feasibility Study Using an Orthosis: An Approach to Measuring the Relative Movement between Residual Limb and Prosthetic Socket in Dynamic Gait Situations.
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Impelmentation of an Open.Loop Controller to Design the Longitudinal Vehicle Dynamics in Passenger Cars.
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A User-Specific Human-Machine Interaction Strategy for a Prosthetic Shank Adapter.
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Fast Multidisciplinary Design Optimization in the Development of Mechatronic Systems.
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Rot, Ivan ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Signal Generator for Prediction of Transient Control Signals of an Automotive Transmission Control Unit Depending on Scalar Calibration Parameters.
SAE 2016 International Powertrains, Fuels & Lubricants Meeting. Baltimore, MD, USA (24.10.2016-26.10.2016)
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Noll, Veronika ; Somogyi, J. ; Schumacher, C. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Evaluation of Sensor Functionality for Acquiring the Relative Movement between Residual Limb and Prosthetic Socket.
11th joint Conference on Motor Control & Learning, Biomechanics & Training HUMAN MOVEMENT AND TECHNOLOGY. Darmstadt (28.09.2016-30.09.2016)
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Development of the transmission control for a High-Speed Multi-Gear Powertrain Concept for Electric Vehicles.
VDI Getriebekongress. Friedrichshafen (21.06.2016-22.06.2016)
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Idler, S. ; Gwinner, P. ; Stahl, K. ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Innovative Super-High Multiple Speed Concept for the Electrified Automotive Powertrain.
5th Conference on Future Automotive Technology - Focus Electromobility. Fürstenfeld (03.05.2016-04.05.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan (2016)
Big Data for Automotive Applications - New Lightweigt Design Potential with Vehicle 5.0.
Romax European Forum 2016. Frankfurt, Deutschland (27.09.2016-28.09.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Wojtusch, J. ; Beckerle, Philipp ; Schürmann, T. ; Schumacher, M. ; Christ, O. ; Seyfarth, A. ; Rinderknecht, Stephan ; Vogt, Joachim ; Stryk, Oskar von (2016)
Towards Seamless Integration of Active Assistive Devices into the User's Body Schema.
Cybathlon Symposium. Kloten, Schweiz (06.10.2016-06.10.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Krishnawamy, K. ; Ordóñez, P. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan ; Felzer, Torsten (2016)
OnScreenDualScribe with Point-and-Click Interface: A viable computer interaction alternative based on a virtual modified numerical keypad.
The 18th International ACM SIGACCESS Conference on Computers and Accessibility. Reno, Nevada (24.10.2016-26.10.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Sehr, Martin Arno ; Becker, Fabian ; Olivera, M. C. de ; Rinderknecht, Stephan (2016)
A Catalog of LMI Conditions for Gain-Scheduled Output-Feedback H∞-Control.
2016 IEEE Conference on Computer Aided Control System Design (CACSD). Buenos Aires, Argentina (19.09.2016-22.09.2016)
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Experimental identification of high-frequency gear mesh vibrations in a planetary gearbox.
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Perner, Gernot ; Yousif, Leonard ; Rinderknecht, Stephan ; Beckerle, Philipp (2016)
Feature Extraction for Fault Diagnosis in Series Elastic Actuators.
Proceedings of the 2016 3rd Conference on Control and Fault-Tolerant Systems. Barcelona (07.09.2016-09.09.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas (2016)
Investigation of Gear Shifts and Hybrid Mode Changes in an Innovative Parallel-Series Hybrid Powertrain with Dog Clutches.
FISITA World Automotive Congress. Busan, Südkorea (26.09.2016-30.09.2016)
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Shen, Ye ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Modelling of Power Losses in Vehicle Transmission Systems.
Romax European User Forum. Frankfurt (27.09.2016-28.09.2016)
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ISMB15 - The 15th International Symposium on Magnetic Bearings. Kitakyushu, Japan (03.08.2016-06.08.2016)
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Quurck, Lukas ; Schüßler, Benedikt ; Franz, Daniel ; Rinderknecht, Stephan (2016)
Planetary backup bearings for high speed applications and service life estimation Methodology.
ISMB15 - The 15th International Symposium on Magnetic Bearings. Kitakyushu, Japan (03.08.2016-06.08.2016)
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Lendermann, M. ; Stuhlenmiller, Florian ; Erler, Philipp ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2015)
A Systematic Approach to Experimental Modeling of Elastic Actuators by Component-Wise Parameter Identification.
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User-Centered Prosthetic Development: Comprehension of Amputees' Needs.
In: Biomedical Engineering / Biomedizinische Technik, 57 (Suppl. 1)
Artikel, Bibliographie

Christ, O. ; Beckerle, Philipp ; Preller, J. ; Jokisch, M. ; Rinderknecht, Stephan ; Wojtusch, Janis ; Stryk, Oskar von ; Vogt, Joachim (2012)
The rubber hand illusion: Maintaining factors and a new perspective biomedical engineering of lower limp prosthetics?
In: Biomedical Engineering / Biomedizinische Technik, 57 (Suppl. 1)
doi: 10.1515/bmt-2012-4297
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Daniel ; Meier, Torben ; Müller, J. P. (2011)
Control for a range-extender-vehicle with multi-speed layshaft transmission.
10th International CTI-Symposium – Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (05.12.2011-08.12.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Eghtessad, M. ; Meier, Torben ; Kücükay, F. ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Identification of optimal drivetrain configurations of electric vehicles.
10th International CTI-Symposium – Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (05.12.2011-08.12.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Meier, Torben ; Fietzek, Rafael ; Vadamalu, Raja Sangili ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Optimal gearing for an electric Two-Drive-Transmission based on AMT.
GPC – Engine Transmission 2011. Troy, MI, USA (09.11.2011-10.11.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Christ, O. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan ; Vogt, Joachim (2011)
Usability, satisfaction and appearance while using lower limb prostheses: Implications for the future.
In: Neuroscience Letters, 500
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; König, Daniel (2011)
Downsizing of the Traction E-Machine by Using the Range Extender Unit.
5th CTI-Symposium – Automotive Transmissions and Drive Trains North America. Auburn Hills (16.05.2011-19.05.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael (2011)
Electric Power Train Configurations with Appropriate Transmission Systems.
SAE 2011 World Congress & Exhibition. Detroit, MI, USA (12.04.2011-14.04.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Beckerle, Philipp ; Schaede, Hendrik ; Butzek, Norman ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Balancing filters: An approach to improve model-based fault diagnosis based on parity equations.
In: Mechanical Systems and Signal Processing, 29
doi: 10.1016/j.ymssp.2011.12.004
Artikel, Bibliographie

Mathias, J. ; Späh, Britta ; Schaede, Hendrik ; Birkhofer, H. ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Product Design Project – A Group Based Student Project for the Designing of Mechatronical Systems at the Technische Universität Darmstadt: Conclusions and Recommendations.
INTED 2011. Valencia, Spain (07.03.2011-09.03.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2011)
Functional and Geometrical Transmission Integration for Electrified Power Trains.
8th International Colloquium Fuels - Conventional and Future Energy for Automobiles. Stuttgart/Ostfildern (19.01.2011-20.01.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Köhler, Robert ; Kaletsch, Christian ; Rinderknecht, Stephan ; Marszolek, Markus (2011)
Active Vibration Damping of Engine Rotor Considering Piezo Electric Self Heating Effects.
ISABE (International Symposium on Air Breathing Engines). Göteborg, Schweden (12.09.2011-16.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; Fietzek, Rafael (2011)
Electric Two-Drive-Transmission for E-Vehicles.
In: Getriebe in Fahrzeugen 2011 : Effizienzsteigerung im Antrieb Kultur- und Congress-Centrum; Friedrichshafen, 07. and 08. June 2011
Buchkapitel, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Using a game controller for text entry to address abilities and disabilities specific to persons with neuromuscular diseases.
In: Proceedings of the 13th international ACM SIGACCESS conference on Computers and accessibility
Buchkapitel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Electric Power Train Configurations and Their Energy Storage Systems.
The 25th World Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium and Exhibition (EVS25). Shenzhen, China (05.11.2010-09.11.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Lebo, Filip ; Rinderknecht, Stephan ; Özel, Mahmut (2010)
Model-based control of an elastic aircraft engine rotor with piezo stack actuators.
IEEE the 17th International Conference on IE&EM. Xiamen, China (29.10.2010-30.10.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Beckerle, Philipp ; Schaede, Hendrik ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Alternative Approaches to Design Balancing Filters for the Improvement of Model-Based Fault Diagnosis.
IFToMM. Seoul, Korea (12.09.2010-15.09.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Riemann, Bernd ; Castro, Helio Fiori de ; Lucchesi Cavalca, K. ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Development of an Efficient Simulation Model for Rotors in Hydrodynamic Bearings Including Fluid Induced Stability and Gyroscopic Effects.
IFToMM. Seoul, Korea (12.09.2010-15.09.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Späh, Britta ; Kern, Simon ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Optimal Control of Chatter Vibrations of a Motor Spindle with Integrated Electromagnetic Actuator.
IFToMM. Seoul, Korea (12.09.2010-15.09.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Butzek, Norman ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Model Based Fault-Detection and –Diagnosis Using Active Magnetic Bearings.
ISMB 12. Wuhan, China (22.08.2010-25.08.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan ; Nordmann, Rainer (2010)
Leveraging retained physical capabilities to improve quality of life as assessed by persons with severe motor impairments.
In: Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 5 (4)
Artikel, Bibliographie

Felzer, Torsten ; MacKenzie, I. S. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Qanti: A Software Tool for Quick Ambiguous Non-standard Text Input.
In: Lecture Notes in Computer Science – Computers Helping People with Special Needs, 6180 (II)
Artikel, Bibliographie

Kaletsch, Christian ; Lebo, Filip ; Özel, Mahmut ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Active damping of an elastic aircraft engine rotor.
ACTUATOR 2010. Bremen (14.06.2010-16.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
E-Mobility Transmission Concepts – Variant Variety and Requirements.
4th CTI-Symposium – Automotive Transmissions and Drive Trains North America. Ann Arbor, MI, USA (08.06.2010-09.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Electric Power Train Configurations and their Transmission Systems.
20th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation & Motion (SPEEDAM 2010). Pisa, Italien (14.06.2010-16.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Strah, Bruno ; Kern, Simon ; Felzer, Torsten ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Mobile inverse pendulum modeling and control.
8th IEEE International Conference on Control and Automation (ICCA). Xiamen, China (09.06.2010-11.06.2010)
doi: 10.1109/ ICCA.2010.5524392
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Marszolek, Markus ; Köhler, Robert ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Temperature Behaviour of PZT-Piezoelectric Stack Actuators.
ACTUATOR 2010. Bremen (14.06.2010-16.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2010)
How to Make a Telephone Call when you Cannot Operate a Telephone.
In: Designing Inclusive Interactions - CWUAAT '10
Artikel, Bibliographie

Köhler, Robert ; Marszolek, Markus ; Rinderknecht, Stephan (2010)
Model-based temperature monitoring of piezoelectric Stack Actuators.
ACTUATOR 2010. Bremen (14.06.2010-16.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Rinderknecht, Stephan ; Vateva, T. (2010)
Using the phone with a single input signal only: Evaluation of 3dscan's telephone module.
In: ASSETS 2010
Buchkapitel, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Rinderknecht, Stephan (2009)
3dScan: An Environment Control System Supporting Persons With Severe Motor Impairments.
ASSETS 2009. (26.10.2009-28.10.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Beckerle, Philipp ; Butzek, Norman ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2009)
Application of a Balancing Filter for model-based Fault Diagnosis on a Centrifugal Pump in Active Magnetic Bearings.
IDETC/CIE 2009 - 2009 International Design Engineering Technical Conferences & Computers and Information in Engineering Conference. San Diego, USA
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Felzer, Torsten ; Nordmann, Rainer ; Rinderknecht, Stephan (2009)
Scanning-Based Human-Computer Interaction Using Intentional Muscle Contractions.
In: Universal Access in HCI, Part II ; LNCS 5615
Artikel, Bibliographie

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