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König, Daniel (2015)
Aktive Schwingungsminderung und elektrische Synchronisierung für mehrgängige Hybridantriebe mit Klauenkupplungen.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
König, Daniel ; Riemann, Bernd ; Böhning, M. ; Syrnik, R. ; Rinderknecht, Stephan (2014)
Robust Anti-Jerk Control for Electric Vehicles with Multi-Speed Transmission.
53rd IEEE Conference on Decision and Control. Los Angeles (15.12.2014-17.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
König, Daniel ; Gilgenbach, V. ; Rinderknecht, Stephan (2012)
Design and model based control of a dog clutch for electrified vehicles.
11th International CTI Symposium: Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (03.12.2012-06.12.2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
König, Daniel ; Gilgenbach, V. ; Rinderknecht, Stephan (2012)
Modeling and gear shift-control of an electric vehicle.
15. ITI Symposium, Internationaler SimulationX-Anwenderkongress. Dresden (14.11.2012-16.11.2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; König, Daniel ; Meier, Torben ; Müller, J. P. (2011)
Control for a range-extender-vehicle with multi-speed layshaft transmission.
10th International CTI-Symposium – Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (05.12.2011-08.12.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; König, Daniel (2011)
Downsizing of the Traction E-Machine by Using the Range Extender Unit.
5th CTI-Symposium – Automotive Transmissions and Drive Trains North America. Auburn Hills (16.05.2011-19.05.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; König, Daniel (2011)
Mechatronische Systeme gestalten die Zukunft.
In: forschen - Wissenschaftsmagazin der TU Darmstadt, (Frühjahr 2011)
Artikel, Bibliographie