TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 24.

Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2019):
Innovatives Antriebskonzept für das smarte Fahrzeug der Zukunft.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 121, pp. 74-79. Springer Verlag, [Article]

König, Ruben (2019):
Gang- und Moduswechsel in elektrischen und hybrid-elektrischen Antriebssträngen mit aktiv synchronisierten Klauenkupplungen.
In: Forschungsberichte Mechatronische Systeme im Maschinenbau, Düren, Shaker, TU Darmstadt, ISBN 978-3-8440-6731-6,
[Ph.D. Thesis]

Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2018):
Investigation of Gear Shifts in a Parallel-Series Hybrid Powertrain with Dog Clutches in a Demonstrator Vehicle (Two-Drive-Transmission with Range-Extender, DE-REX).
In: VDI-Berichte, 2328, In: Dritev - International VDI Congress, pp. 323-346, VDI Verlag, ISBN 978-3-18-092328-4,
[Book Section]

Fischer, Sebastian ; Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2017):
Potentiale der hybriden Betriebsmodi des Plug-In-Hybrid-Antriebskonzepts „Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender“ (DE-REX).
11. Internationale MTZ-Fachtagung Zukunftsantriebe: Der Antrieb von morgen 2017, Frankfurt am Main, Deutschland, 25.-26. Januar 2017, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben (2016):
Fahrstrategie und Getriebesteuerung eines Hochdrehzahl-Mehrgang-Konzepts für den elektrifizierten automobilen Antriebsstrang.
FVA Informationstagung, Würzburg, 29. - 30.11.2016, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2016):
Development of the transmission control for a High-Speed Multi-Gear Powertrain Concept for Electric Vehicles.
VDI Getriebekongress, Friedrichshafen, 21.-22.06.2016, [Conference or Workshop Item]

Idler, S. ; Gwinner, P. ; Stahl, K. ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2016):
Innovative Super-High Multiple Speed Concept for the Electrified Automotive Powertrain.
5th Conference on Future Automotive Technology - Focus Electromobility, Fürstenfeld, 03.-04.05.2016, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas (2016):
Investigation of Gear Shifts and Hybrid Mode Changes in an Innovative Parallel-Series Hybrid Powertrain with Dog Clutches.
FISITA World Automotive Congress, Busan, Südkorea, 26.-30.09.2016, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2016):
Development of the transmission control for a High-Speed Multi-Gear Powertrain Concept for Electric Vehicles.
In: Getriebe aktuell, 16 (6), VDI Wissensforum, [Article]

Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben (2016):
Two-drive-transmission with range-extender (DE-REX): potentials in terms of system integration.
10th International CTI Symposium, Novi, USA, 09.-12.05.2016, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Viehmann, Andreas ; Rinderknecht, Stephan (2016):
Immer im effizienten Bereich - Getriebesteuerung eines elektrischen Hochdrehzahl-Antriebsstrangs.
In: Automobil-Konstruktion, [Article]

Viehmann, Andreas ; Fischer, Sebastian ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Beidl, Christian (2016):
Vergleich von Betriebsstrategien für das parallel-serielle Hybridantriebskonzept „DE-REX“.
Plug-In-Hybride und Range Extender, Darmstadt, 19.-20.04.2016, [Conference or Workshop Item]

An, Jeongki ; Gemeinder, Yves ; Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Fischer, S. ; Binder, Andreas ; Rinderknecht, Stephan ; Beidl, Christian (2016):
Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender (DE-REX) - System-Auslegung und Betriebsstrategien am Beispiel der eingesetzten Permanentmagnet-Synchronmaschinen.
pp. 51-65, VDI-Fachtagung Innovative Antriebe, Dresden, 23. - 24. November 2016, [Conference or Workshop Item]

Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas ; König, Ruben (2015):
Two-Drive-Transmission with Range-Extender (DE-REX).
14th International CTI Symposium: Automotive Transmissions, HEV and EV Drives, Berlin, 7-10 December 2015, [Conference or Workshop Item]

Viehmann, Andreas ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2015):
Doppel-E-Antrieb mit Range-Extender (DE-REX) - Innovatives seriell-paralleles Antriebskonzept mit höchster Effizienz und zugkraftunterbrechungsfreiem Schaltgetriebe.
7. E-MOTIVE Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe, München, Deutschland, 9.-10. Juni 2015, [Conference or Workshop Item]

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben ; Schleiffer, J.-E. (2015):
Modularity Aspects for Hybrid Electric Powertrains.
In: Getriebe aktuell, (4. Ausgabe), pp. 13-24. VDI Wissensforum, ISSN 2199-9775,
[Article]

Binder, Andreas ; An, Jeongki ; König, Ruben (2015):
Drive concept and motor design of a double-E-drive for hybrid electric vehicles.
Advanced E-Motor Technology 2015, Frankfurt, Deutschland, 24.-26. Februar 2015, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2014):
Using Romax Software within the Development Process of a Novel Transmission System for Electric Range Extended Vehicles.
Romax Technology Global Forum, Darmstadt, Deutschland, 07.-08. Oktober 2014, [Conference or Workshop Item]

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben ; Schleiffer, J.-E. (2014):
Modularity Aspects for Hybrid Electric Powertrains on the Example of the Two-Drive-Transmission.
VDI Getriebekongress, Friedrichshafen, Deutschland, 24.-25. Juni 2014, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2014):
Multi-Objective Optimization of the Two-Drive-Transmission for a Hybrid Electric Vehicle.
FISITA World Automotive Congress, Maastricht, Niederlande, 02.-06. Juni 2014, [Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2014):
Doppel-E-Antrieb: Hocheffizienter Antriebsstrang mit zwei Elektromaschinen und Mehrgang-Getriebe.
E-MOTIVE Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe, Wolfsburg, Deutschland, 15.-16. Mai 2014, [Conference or Workshop Item]

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; König, Ruben (2013):
Efficiency Boost with Two-Drive-Transmission (TDT) for Range Extender Vehicles.
In: 12th International CTI Symposium - Automotive Transmissions, HEV and EV Drives,
Düsseldorf, Car Training Institute, 12th International CTI Symposium - Automotive Transmissions, HEV and EV Drives, Berlin, 2.-5.12.2013, ISBN 9783000441158,
[Conference or Workshop Item]

König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan ; Anderson, J. A. ; Binder, A. (2013):
Effizienzsteigerung durch optimale Abstimmung von Getriebe und E-Maschinen am Beispiel des Two-Drive-Transmission.
Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge, München, Deutschland, 26.-27. November 2013, [Conference or Workshop Item]

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben (2013):
Two-Drive-Transmission - Potential zur Effizienzsteigerung durch Downsizing und Mehrgängigkeit.
Plug-In Hybride und Range-Extender, Bamberg, Deutschland, 06.-07. November 2013, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Jul 27 01:11:36 2021 CEST.