Blättern nach Person
Ebene hoch |
Deutsch
Stock-Homburg, Ruth ; Homburg, Nadine ; Völker, Johannes (2023)
Mensch und Maschine: Wie Künstliche Intelligenz die Personalsuche unterstützen kann.
In: Personalführung, 2023 (5)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Knof, Merlind ; Kirchhoff, Jérôme ; Heinisch, Judith S. ; Ebert, Andreas ; Busch, Philip ; David, Klaus ; Wendt, Janine ; Spiecker gen. Döhmann, Indra ; Stryk, Oskar von ; Hannig, Martin (2023)
Dienstleistungsroboter im Handel – Einsatzmöglichkeiten und verantwortungsbewusster Einsatz.
In: Digitalisierung im Vertrieb
doi: 10.1007/978-3-658-38433-3_21
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Heitlinger, Lea (2022)
Good Robot, Bad Robot: Customer Responses to Norm-Compliant and Norm-Violating Service Robots.
ICIS 2022 Proceedings. 8.. Kopenhagen
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Heitlinger, Lea (2022)
Zukunft der Büroarbeit: Ergebnisse der Darmstädter Zukunftsstudien.
In: Transformation der Immobilienwirtschaft
doi: 10.1007/978-3-658-35363-6_6
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Heald, Shannon ; Holthaus, Christian ; Gillert, Lennart ; Hippel, Eric von (2020)
Need-solution pair recognition by household sector individuals: Evidence, and a cognitive mechanism explanation.
In: Research Policy (RP)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Groß, Matthias (2019)
Personalmanagement: Theorien - Konzepte - Instrumente.
Buch, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Merkle, Moritz
Hrsg.: Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi) (2019)
Roboter und KI in der Arbeitswelt – Szenarien, Chancen und Herausforderungen.
In: KI und Robotik im Dienste der Menschen : eine Herausgeberschrift der AG 5 - Arbeit, Aus- und Weiterbildung der Plattform Industrie 4.0
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Holthaus, Christian (2019)
CHOIVACY – Ein mehrdimensionaler Ansatz zur Bewertung des Privacy-Managements von Unternehmen.
In: Datenschutz und Datensicherheit (DuD), 43 (1)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Lukoschek, Carmen (2019)
Zukunftsfähigkeit messen und gestalten mit dem Future Work Navigator.
In: Zukunftsfähige Unternehmensführung: Ideen, Konzepte und Praxisbeispiele / hrsg. Matthias Groß Matthias ; Müller-Wiegand ; Daniel F. Pinnow
Buchkapitel, Bibliographie
Merkle, Moritz ; Stock-Homburg, Ruth (2018)
Serviceroboter im Alltag und in der Arbeitswelt.
In: HR Performance
Artikel, Bibliographie
Schneider, Katharina ; Englert, Frank ; Böhnstedt, Doreen ; Bieling, Gisela ; Dwarakanath, Rahul Chini ; Steinmetz, Ralf ; Stock-Homburg, Ruth (2017)
Why are you Stressed? Analyzing Methods for Mobile Stress Management.
In: Digital Working Life
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Klug, Heide ; Lukoschek, Carmen (2016)
Die Zukunftsfähigkeit erfordert größeren Handlungsbedarf.
In: innovative VERWALTUNG, 38 (12)
Artikel, Bibliographie
Klug, Heide ; Stock-Homburg, Ruth (2016)
»Digital Natives« als künftige Führungskräfte.
In: Audit Committee Quarterly II/2016, (2)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Özbek-Potthoff, Gülden
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth (2013)
Verhaltenstheoretische Perspektive der Mitarbeiterführung.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth (2013)
Work-Life Balance Coaching im Topmanagement.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
doi: 10.1007/978-3-658-00431-6_31
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth (2013)
Zukunft der Arbeitswelt 2030 als Herausforderung des Personalmanagements.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
doi: 10.1007/978-3-658-00431-6_32
Buchkapitel, Bibliographie
Bruder, Ralph
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth (2013)
Zukunft der Gestaltung menschengerechter Arbeitssysteme.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Kulkarni, Savitri (2012)
Land der vielen Talente.
In: Human Resources Manager
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2012)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit: Direkte, indirekte und moderierende Effekte.
Buch, Bibliographie
Homburg, Christian ; Stock-Homburg, Ruth (2012)
Der kundenorientierte Mitarbeiter: Bewerten, Begeistern, Bewegen.
Buch, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Kulkarni, Savitri (2012)
Ein Subkontinent auf dem Vorsprung.
In: Personalwirtschaft, (7)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2012)
Employer Branding ist keine kurzlebige Mode – seine Bedeutung wird zunehmen.
In: Personal, (3)
Artikel, Bibliographie
Homburg, Christian ; Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Homburg, Christian (2012)
Kundenorientierte Mitarbeiter als Schlüssel zur Kundenzufriedenheit.
In: Kundenzufriedenheit: Konzepte - Methoden - Erfahrungen (8. Aufl.)
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Özbek-Potthoff, Gülden ; Wagner, Marina Melanie (2012)
Soziale Medien im Personalmanagement – Anwendungsbereiche, theoretische Konzepte und Forschungsbedarf.
In: Die Unternehmung, 66 (1)
Artikel, Bibliographie
Homburg, Christian ; Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Homburg, Christian (2012)
Theoretische Perspektiven zur Kundenzufriedenheit.
In: Kundenzufriedenheit: Konzepte - Methoden - Erfahrungen (8. Aufl.)
Buchkapitel, Bibliographie
Bieling, Gisela ; Reichart, Ernst ; Stock-Homburg, Ruth (2011)
Age Diversity Management bei Hewlett-Packard: Integration von Mitarbeitern aller Altersgruppen.
In: Personalführung, (4)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Tragelehn, Carmen (2011)
Das Märchen vom Feierabend oder: Work-Life-Balance durch gezielte Schnittstellentaktiken erfolgreich managen.
In: Mittelstand Wissen, (Feb.)
Artikel, Bibliographie
Dreher, Sebastian ; Stock-Homburg, Ruth ; Zacharias, Nicolas
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (2011)
Dienstleistungsinnovationen – Bedeutung, Herausforderungen und Perspektiven.
In: Dienstleistungsproduktivität: Innovationsentwicklung, Internationalität, Mitarbeiterperspektive
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bieling, Gisela
Hrsg.: Homburg, Christian ; Wieseke, Jan (2011)
Personalmanagement im Vertrieb: Herausforderungen und Lösungsansätze.
In: Handbuch Vertriebsmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2011)
Work-Life-Balance als Herausforderung – Burnout im Topmanagement.
In: Forschung & Lehre, (Nov.)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bieling, Gisela ; Ouadoudi, Youssef el
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (2010)
Das Stressoren-Ressourcen-Modell der Dienstleistungsinteraktion.
In: Forum Dienstleistungsmanagement 2010: Serviceorientierung im Unternehmen
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bieling, Gisela ; Ouadoudi, Youssef el (2010)
Das Stressoren-Ressourcen-Modell der Dienstleistungsinteraktion: Eine theoretische Betrachtung.
In: Die Unternehmung (DU), 64 (1)
Artikel, Bibliographie
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth ; Wolff, Birgitta (2010)
Handbuch Strategisches Personalmanagement.
Buch, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Bruhn, Manfred ; Homburg, Christian (2010)
Kundenorientiertes Personalmanagement als Schlüssel zur Kundenbindung.
In: Handbuch Kundenbindungsmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Six, Björn
Hrsg.: Meier, Uto ; Sill, Bernhard (2010)
Motive von Topmanagern im 21. Jahrhundert: Zur Renaissance der Vereinbarkeit von Ethik und Ökonomie im Topmanagement.
In: Führung. Macht. Sinn. Streitpunkt Führungsverantwortung im 21. Jahrhundert. Ethos und Ethik für Entscheider in Wirtschaft, Gesellschaft und Kirche
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Özbek-Potthoff, Gülden (2010)
Neue Führungsmethoden: Wer den richtigen Führungsstil wählt, bleibt auf Kurs und überholt die Konkurrenz.
In: Mittelstand Wissen, (Dez.)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2010)
Personalmanagement: Theorien – Konzepte – Instrumente.
Buch, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Özbek-Potthoff, Gülden
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth ; Wolff, Birgitta (2010)
Verhaltenstheoretische Perspektive der Mitarbeiterführung.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth
Hrsg.: Stock-Homburg, Ruth ; Wolff, Birgitta (2010)
Zukunft der Arbeitswelt 2030 als Herausforderung des Personalmanagements.
In: Handbuch Strategisches Personalmanagement
doi: 10.1007/978-3-8349-6549-3_30
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2009)
Das richtige Maß für Innovationen.
In: Harvard Businessmanager, 31 (7)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2009)
Das richtige Maß für Innovationen.
In: Harvard Businessmanager, 31 (7)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Herrmann, Lars ; Bieling, Gisela (2009)
Erfolgsrelevanz des Personalmanagements - Ein Überblick über 17 Jahre empirische Forschung.
In: Die Unternehmung (DU), 63 (1)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Herrmann, Lars ; Bieling, Gisela (2009)
Erfolgsrelevanz des Personalmanagements – Ein Überblick über 17 Jahre empirische Forschung.
In: Die Unternehmung, 63 (1)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Six, Björn (2009)
Motive von Top-Managern im 21. Jahrhundert: Durch individuelle Beiträge zum nachhaltigen Erfolg von Unternehmen.
In: Meier, U./Sill, B. (Hrsg.), Streitpunkt Führungsverantwortung im 21. Jahrhundert. Ethos und Ethik für Entscheider in Wirtschaft, Gesellschaft und Kirche.
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Roederer, Julia (2009)
Work-Life-Balance von Führungskräften – Modeerscheinung oder Schlüssel zur langfristigen Leistungsfähigkeit?
In: Personalführung, (2)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Roederer, Julia (2009)
Work-Life-Balance von Führungskräften – Modeerscheinung oder Schlüssel zur langfristigen Leistungsfähigkeit?
In: Personalführung, (2)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bauer, Eva-Maria (2008)
Abschalten unmöglich?
In: Harvard Business Manager
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bauer, Eva-Maria (2008)
Abschalten unmöglich?
In: Harvard Businessmanager, 29 (7)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Pescher, Julia (2008)
Der Change Intelligence Monitor: Unternehmensveränderungen erfolgreich managen.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo), 77 (2)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Pescher, Julia (2008)
Der Change Intelligence Monitor: Unternehmensveränderungen erfolgreich managen.
In: Zeitschrift für Führung und Organisation, 77 (2)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2008)
Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit: Direkte, indirekte und moderierende Effekte.
Buch, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2008)
Die Rolle des marktorientierten Personalmanagements im Rahmen der Umsetzung marktorientierter Strategien: Eine empirische Untersuchung.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf), 60
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2008)
Die Rolle des marktorientierten Personalmanagements im Rahmen der Umsetzung marktorientierter Strategien: Eine empirische Untersuchung.
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 60 (3)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Ringwald, Nadine (2008)
Interkulturelle Mitarbeiterführung.
In: Personal, (10)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Ringwald, Nadine (2008)
Interkulturelle Mitarbeiterführung.
In: Personal, (10)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2008)
Personalmanagement: Grundlagen – Konzepte – Instrumente.
Buch, Bibliographie
Homburg, Christian ; Stock-Homburg, Ruth (2008)
Theoretische Perspektiven zur Kundenzufriedenheit.
In: Kundenzufriedenheit : Konzepte - Methoden - Erfahrungen / Christian Homburg (Hrsg.) 7.Aufl.
Buchkapitel, Bibliographie
Homburg, Christian ; Hoyer, Wayne ; Stock-Homburg, Ruth (2007)
How to get lost costumers back? Insights into customer relationship revival activities.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 35
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Krohmer, Harley (2007)
Internationale Markenstandardisierung : ganz oder gar nicht? Eine Untersuchung nicht-monotoner Wirkungsbeziehungen.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 77
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Nichts ist so konstant wie die Veränderung : ein Überblick über 16 Jahre empriische Change Management-Forschung.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 77
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Sehen Kundenkontakt-Mitarbeiter mit den Augen der Kunden? Untersuchung der Wahrnehmungskonsistenz zwischen Mitarbeitern und Kunden.
In: Die Betriebswirtschaft (DBW), 67
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bauer, Eva-Maria (2007)
Work-Life-Balance im Topmanagement.
In: Aus Politik und Zeitgeschichte
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Internationale Markenstandardisierung: Ganz oder Gar nicht? Eine Untersuchung nichtmonotoner Wirkungsbeziehungen,.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 77 (10)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Krohmer, Harley (2007)
Internationale Markenstandardisierung: Ganz oder gar nicht? Eine Untersuchung nichtmonotoner Wirkungsbeziehungen.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 77 (10)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Nichts ist so konstant wie die Veränderung: Ein Überblick über 16 Jahre empirische Change Management-Forschung.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 77
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Nichts ist so konstant wie die Veränderung: Ein Überblick über 16 Jahre empirische Change Management-Forschung.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 77 (7/8)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2007)
Sehen Kundenkontakt-Mitarbeiter mit den Augen der Kunden? Untersuchung der Wahrnehmungskonsistenz zwischen Mitarbeitern und Kunden.
In: Die Betriebswirtschaft, 67 (6)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Bauer, Eva-Maria (2007)
Work-Life-Balance im Topmanagement.
In: Aus Politik und Zeitgeschichte
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Ringwald, Nadine (2006)
Interkulturelle Führung als Herausforderung für die Unternehmensführung.
In: Entwicklungsperspektiven der Unternehmensführung und ihrer Berichterstattung : Festschrift für Helmut Kuhnle anlässlich seiner Emeritierung
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Gaitanides, Michael (2006)
Interorganisationale Teams - Aktueller Überblick und Forschungshypothesen.
In: Die Unternehmung (DU), 60
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Gaitanides, Michael (2006)
Einflussgrößen des Teamerfolgs: Analyse der Interorganisationalität als Moderator.
In: Die Unternehmung (DU), 60 (4,)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Gaitanides, Michael (2006)
Einflussgrößen des Teamerfolgs: Analyse der Interorganisationalität als Moderator.
In: Die Unternehmung, 60 (4)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Ringwald, Nadine
Hrsg.: Banzhaf, Jürgen ; Wiedmann, Stefan (2006)
Interkulturelle Führung als Herausforderung für die Unternehmensführung.
In: Entwicklungsperspektiven der Unternehmensführung und ihrer Berichterstattung
Buchkapitel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2006)
Möglichkeiten und Grenzen von Mitarbeiterbefragungen bei Kundenkontakt-Mitarbeitern.
In: Handbuch Mitarbeiterbefragungen
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2005)
Personalmanagement als Schlüssel zur Kundenbindung.
In: Handbuch Kundenbindungsmanagement
Buchkapitel, Bibliographie
Englisch
Heitlinger, Lea ; Stock-Homburg, Ruth ; Wolf, Franziska Doris ; Wirtz, Jochen (2024)
After the First Glance! Robot Acceptance and Long-term Performance in Human-Robot Teams.
International Conference on Information Systems. Bangkok (December 2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Cervera, Diana ; Stock-Homburg, Ruth (2024)
Conceptualization and Measurement of Behavioral Innovation – The Case of ChatGPT Users.
International Open and User Innovation Conference (OUI). Boston, USA (2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Kietzmann, Meike (2024)
The Innovation Spillover Effect: How Household Ingenuity Spills Into Business Innovation.
In: International Journal of Innovation Management
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Heitlinger, Lea (2024)
Introduction to the “Shaping Future Interactions with Social Robots and Service Robots” Minitrack at HICSS 57.
Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Sciences. Honolulu, Hawaii, USA (January 2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Prasad, Vignesh ; Kshirsagar, Alap ; Koert, Dorothea ; Stock-Homburg, Ruth ; Peters, Jan ; Chalvatzaki, Georgia (2024)
MoVEInt: Mixture of Variational Experts for Learning Human-Robot Interactions from Demonstrations.
In: IEEE Robotics and Automation Letters
Artikel, Bibliographie
Knof, Merlind ; Stock-Homburg, Ruth ; Wirtz, Jochen (2024)
Navigating the Rise of Service Robots – Success Factors, Trade-Offs, and Implementation.
International Conference on Information Systems. Bangkok (December 2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2024)
The Tightrope Between User and genAI-Generated Innovation: Turing Test and Implicatons for Novelty and Use Value.
International Open and User Innovation Conference (OUI). Boston, USA (2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hahne, Fabian ; Prasad, Vignesh ; Kshirsagar, Alap ; Koert, Dorothea ; Stock-Homburg, Ruth ; Peters, Jan ; Chalvatzaki, Georgia (2024)
Transition State Clustering for Interaction Segmentation and Learning.
HRI ’24 Companion. Boulder, CO, USA (March 11–14, 2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Knof, Merlind ; Stock-Homburg, Ruth ; Schürer, Jordin (2023)
How in-store sensor technologies can help retailers to understand their customers: overview on two decades of research.
In: The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research
doi: 10.1080/09593969.2023.2273256
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Heitlinger, Lea (2023)
One Size Does Not Fit All: Developing Robot User Types for Office Robots.
International Conference on Human-Computer Interaction. Copenhagen/virtual (23.07.2023-28.07.2023)
doi: 10.1007/978-3-031-35602-5_15
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Kegel, Mona Mareen ; Stock-Homburg, Ruth (2023)
Customer Responses to (Im)Moral Behavior of Service Robots Online Experiments in a Retail Setting.
56th Hawaii International Conference on System Sciences. Hawaii
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Kietzmann, Meike (2023)
How does technology readiness affect the transfer of innovation between the professional domain and the private domain? A longitudinal study.
Hawaii International Conference on System Sciences. Hawaii
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Wolf, Franziska Doris ; Stock-Homburg, Ruth (2023)
How and when can robots be team members? Three decades of research on human–robot teams.
In: Group & Organization Management, 48 (6)
Artikel, Bibliographie
Kietzmann, Meike ; Großpötzl, Patrick ; Stock-Homburg, Ruth (2023)
Patient Innovation as a Psychological Rollercoaster: Outcomes of Patient Innovators Expectation-Disconfirmation Gap.
20th International Open User and Innovation Conference. Hamburg, Germany (2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Nguyen, Mai Anh (2023)
See No Evil, Hear No Evil: How Users Blindly Overrely on Robots with Automation Bias.
Proceedings of Forty-Second International Conference on Information Systems. Hyderabad (10.12.2023-13.12.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hannig, Martin ; Stock-Homburg, Ruth (2023)
Social Influence in Customer-Robot Interactions.
Proceedings of Forty-Second International Conference on Information Systems. Hyderabad (10.12.2023-13.12.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rawal, Niyati ; Stock-Homburg, Ruth (2022)
Facial Emotion Expressions in Human–Robot Interaction: A Survey.
In: International Journal of Social Robotics
doi: 10.1007/s12369-022-00867-0
Artikel, Bibliographie
Knof, Merlind ; Heinisch, Judith S. ; Kirchhoff, Jérôme ; Rawal, Niyati ; David, Klaus ; Stryk, Oskar von ; Stock-Homburg, Ruth (2022)
Implications from Responsible Human-Robot Interaction with Anthropomorphic Service Robots for Design Science.
55th Hawaii International Conference on System Sciences. virtual Conference (03.01.2022-07.01.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Kirchhoff, Jérôme ; Heinisch, Judith S. ; Ebert, Andreas ; Busch, Philip ; Rawal, Niyati ; David, Klaus ; Wendt, Janine ; Spiecker gen. Döhmann, Indra ; Stryk, Oskar von ; Hannig, Martin ; Knof, Merlind (2022)
Responsible Human-Robot Interaction with Anthropomorphic Service Robots: State of the Art of an Interdisciplinary Research Challenge.
55th Hawaii International Conference on System Sciences. virtual Conference (03.01.2022-07.01.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rawal, Niyati ; Koert, Dorothea ; Turan, Cigdem ; Kersting, Kristian ; Peters, Jan ; Stock-Homburg, Ruth (2022)
ExGenNet: Learning to Generate Robotic Facial Expression Using Facial Expression Recognition.
In: Frontiers in Robotics and AI, 8
doi: 10.3389/frobt.2021.730317
Artikel, Bibliographie
Prasad, Vignesh ; Koert, Dorothea ; Stock-Homburg, Ruth ; Peters, Jan ; Chalvatzaki, Georgia (2022)
MILD: Multimodal Interactive Latent Dynamics for Learning Human-Robot Interaction.
Humanoids2022. Ginowan, Japan (28.11.2022-30.11.2022)
doi: 10.1109/Humanoids53995.2022.10000239
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2022)
Survey of Emotions in Human–Robot Interactions: Perspectives from Robotic Psychology on 20 Years of Research.
In: International Journal of Social Robotics, 14 (2)
doi: 10.1007/s12369-021-00778-6
Artikel, Bibliographie
Heitlinger, Lea ; Stock-Homburg, Ruth ; Wolf, Franziska Doris (2022)
You Got the Job! Understanding Hiring Decisions for Robots as Organizational Members.
The 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. Sapporo, Hokkaido, Japan
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rawal, Niyati ; Stock-Homburg, Ruth (2021)
Facial emotion expressions in human-robot interaction: A survey.
In: International Journal of Social Robotics
Artikel, Bibliographie
Prasad, Vignesh ; Stock-Homburg, Ruth ; Peters, Jan (2021)
Human-Robot Handshaking: A Review.
In: International Journal of Social Robotics
doi: 10.1007/s12369-021-00763-z
Artikel, Bibliographie
Prasad, Vignesh ; Stock-Homburg, Ruth ; Peters, Jan (2021)
Learning Human-like Hand Reaching for Human-Robot Handshaking.
IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA). hybrid Xian, China,virtual (30.05.2021-05.06.2021)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Wolf, Franziska Doris ; Stock-Homburg, Ruth (2021)
Making the First Step Towards Robotic Leadership – Hiring Decisions for Robotic Team Leader Candidates.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Prasad, Vignesh ; Stock-Homburg, Ruth (2020)
Advances in Human-Robot Handshaking.
ICSR : International Conference on Social Robotics. Golden, CO, USA (14.11.2020-18.11.2020)
doi: 10.1007/978-3-030-62056-1_40
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Hannig, Martin ; Lilienthal, Lucie (2020)
Conversational Flow in Human-Robot Interactions at the Workplace: Comparing Humanoid and Android Robots.
ICSR : International Conference on Social Robotics. Golden, CO, USA (14.11.2020-18.11.2020)
doi: 10.1007/978-3-030-62056-1_48
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Peters, J. ; Schneider, K. ; Prasad, V. ; Nukovic, L. (2020)
Evaluation of the Handshake Turing Test for anthropomorphic Robots.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Wolf, Franziska ; Stock-Homburg, Ruth (2020)
Human-Robot Teams: A review.
ICSR : International Conference on Social Robotics. Golden, CO, USA (14.11.2020-18.11.2020)
doi: 10.1007/978-3-030-62056-1_21
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Lukoschek, Carmen ; Stock-Homburg, Ruth (2020)
Integrating Home and Work: How the Work Environment Enhances Household-Sector Innovations.
In: Research Policy (RP)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Hannig, Martin (2020)
Is There a Privacy Paradox in the Workplace?
Report, Bibliographie
Saternus, Zofia ; Rost, Katharina ; Hinz, Oliver ; Stock-Homburg, Ruth ; Gerlach, Gisela (2018)
Analysis of stakeholder preferences regarding a smart assistant for availability management.
Weizenbaum-Symposium: The Future of Work and Innovation in a Networked Society.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Neitzel, Svenja ; Englert, Frank ; Dwarakanath, Rahul Chini ; Schneider, Katharina ; Reineke, Kathrin ; Gerlach, Gisela ; Rensing, Christoph ; Böhnstedt, Doreen ; Stock-Homburg, Ruth (2017)
Towards Using Situational Information to Detect an Individual`s Perceived Stress Level.
In: Pervasive Computing and Communication Workshop (PerCom Workshop 2017)
Buchkapitel, Bibliographie
Quick, Reiner ; Warming-Rasmussen, Bent ; Liempd, D. van
Hrsg.: Buxmann, Peter ; Domschke, Wolfgang ; Meyr, Herbert ; Quick, Reiner ; Stock-Homburg, Ruth (2011)
A Research-Based Commentary on the EC Green Paper "Audit Policy: Lessons from the Crisis": Governance and Independence.
Report, Bibliographie
Quick, Reiner ; Kayadelen, E. ; Wolz, M.
Hrsg.: Buxmann, Peter ; Domschke, Wolfgang ; Meyr, Herbert ; Quick, Reiner ; Stock-Homburg, Ruth (2010)
Management Explanations and the Effectiveness of Analytical Procedures.
Report, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2009)
A Configurational Perspective on Companies’ Innovation Orientation: A Triadic Analysis.
In: Proceedings of the American Marketing Association 2009 Winter Educators’ Conference
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Zacharias, Nicolas (2009)
A Configurational Perspective on Companies’Innovation Orientation: A Triadic Analysis.
American Marketing Association 2009 Winter Educators’ Conference. Tampa, FL
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Ringwald, Nadine (2009)
Expatriate Leaders' Cross-Cultural Uncertainty.
In: Proceedings of the Academy of Management 2009 Annual Meeting
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2009)
How Does the Innovativeness of a Company's Offer Affect Customer Satisfaction?
In: Proceedings of the American Marketing Association 2009 Summer Educators’ Conference,
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth ; Schultz, Christian (2008)
The Impact of Consumer Innovation Types on Consumers' New Product Adoption: A Taxonomy.
In: Proceedings of the American Marketing Association 2009 Winter Educators’ Conference
Artikel, Bibliographie
Homburg, Christian ; Hoyer, Wayne ; Stock-Homburg, Ruth (2007)
How to Get Lost Customers Back? Insights into Customer Relationship Revival Activities.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 35 (4)
Artikel, Bibliographie
Stock-Homburg, Ruth (2006)
Interorganizational Teams as Boundary Spanners between Supplier and Customer Companies.
In: Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS), 31 (4)
Artikel, Bibliographie