Blättern nach Person
Ebene hoch |
Rensing, Christoph (2018)
Informatik und Bildtechnologie.
In: Lernen mit Bildtechnologien-Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2018)
Die Digitalisierung der Lehre und des Lernens als Forschungsgegenstand der TU Darmstadt.
In: Festschrift Jörge Lnge
Buchkapitel, Bibliographie
Alkhatib, Wael ; Araache, Eid ; Rensing, Christoph ; Schnitzer, Steffen (2018)
Ensuring Novelty and Transparency in Learning Resource-Recommendation Based on Deep Learning Techniques.
Lifelong Technology-Enhanced Learning - 13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018, Leeds, UK, September 3-5, 2018, Proceedings.
doi: 10.1007/978-3-319-98572-5_56
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Islam, Nihal ; Borg-Krebs, Christian ; Rensing, Christoph (2017)
A Literature Review on the Design of Enterprise Crowdsourcing Platforms.
Report, Bibliographie
Neitzel, Svenja ; Rensing, Christoph (2017)
Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017
Buchkapitel, Bibliographie
Neitzel, Svenja ; Rensing, Christoph ; Bellhäuser, Henrik (2017)
Concept, Design and First Evaluation of a Mobile Learning Diary Application with Access to a Learning Record Store.
In: Proceedings of the 2nd Central-European Workshop
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Alkhatib, Wael ; Zollenkopf, Max ; Aschmann, Olaf ; Tittel, Stephan (2017)
Ein Assistent zur Konzeption von Lernaufträgen für das Lernen am Produktionsarbeitsplatz.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017
Buchkapitel, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Konert, Johannes ; Röpke, Rene ; Rensing, Christoph (2017)
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017
Buchkapitel, Bibliographie
Röpke, Rene ; Neitzel, Svenja ; Rensing, Christoph (2017)
Verwendung pseudonymer Indentitäten zur Unterstützung von Learning Analytics in offenen Lernumgebungen.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017)
Buchkapitel, Bibliographie
Borchert, Kathrin ; Hirth, Matthias ; Schnitzer, Steffen ; Rensing, Christoph (2017)
Impact of Task Recommendation Systems in Crowdsourcing Platforms.
In: Proceedings of Workshop on Responsible Recommendation (FATREC 17)
Buchkapitel, Bibliographie
Alkhatib, Wael ; Herrmann, Leon Alexander ; Rensing, Christoph (2017)
Onto.KOM Towards a Minimally Supervised Ontology Learning System based on Word Embeddings and Convolutional Neural Networks.
In: Proceedings of the 9th International Joint Conference on Knowledge Discovery
Buchkapitel, Bibliographie
Alkhatib, Wael ; Rensing, Christoph (2017)
Multi-label Text Classification Using Semantic Features and Dimensionality Reduction with Autoencoders.
In: International Conference on Language, data and Knowledge
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Després, Lena ; Bürger, Sandra (2017)
Mitarbeiterqualifizierung und Wissenstransfer im Zusammenhang der Digitalisierung von Arbeitsund Geschäftsprozessen - Ergebnisse einer Bedarfs- und Trendanalyse.
Report, Bibliographie
Meinhardt, David ; Dander, Valentin ; Gumpert, Andrea ; Rensing, Christoph ; Rummler, Klaus (2017)
Bildung gemeinsam verändern: Diskussionsbeiträge und Impulse aus der Forschung und Praxis.
In: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 28
Artikel, Bibliographie
Neitzel, Svenja ; Englert, Frank ; Dwarakanath, Rahul Chini ; Schneider, Katharina ; Reineke, Kathrin ; Gerlach, Gisela ; Rensing, Christoph ; Böhnstedt, Doreen ; Stock-Homburg, Ruth (2017)
Towards Using Situational Information to Detect an Individual`s Perceived Stress Level.
In: Pervasive Computing and Communication Workshop (PerCom Workshop 2017)
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Dander, Valentin (2017)
Zur Bedeutung technologischer Innovationen für die informatische E-Learning-Forschung.
In: "Trendy, hip und Cool": Auf dem Weg zu einer innovativeb Hochschule
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2017)
Adaptationsmechanismen für technologiegestütztes Lernen
Unterstützung informeller Formen des Lernens am Arbeitsplatz.
Technische Universität Darmstadt
Habilitation, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Neitzel, Svenja ; Rensing, Christoph (2017)
From Task Classification Towards Similarity Measures for Recommendation in Crowdsourcing Systems.
In: CoRR, abs/1707.06562
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2016)
Technologie-gestütztes Lernen am Arbeitsplatz.
In: Wissenschaft trifft Praxis, 3 (5)
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Després, Lena ; Bürger, Sandra (2016)
Eine Bedarfsanalyse zu Formen und Rahmenbedingungen der Qualifizierung Beschäftigter in digitalen Arbeitsumgebungen.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Hellriegel, Jan ; Prescher, Thomas ; Osranek, Regina ; Schulz, Frederick (2016)
Eine Lernanwendung für arbeitsprozessintegriertes und -orientiertes Lernen zur Steigerung der beruflischen Handlungskompetenz mittels einer stärkeren Orientierung der Ausbildung an beruflichen Handlungssituationen.
In: 14. E-Learning Fachtagung Informatik
Buchkapitel, Bibliographie
Alkhatib, Wael ; Rensing, Christoph (2016)
Towards a Classification of Learning Support Systems at the Digitized Workplace.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik
Buchkapitel, Bibliographie
Konert, Johannes ; Bohr, Christoph ; Rensing, Christoph ; Bellhäuser, Henrik (2016)
PeerLA- Assistant for individual learning goals an d self-regulation competency improvement in online learning scenarios.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT)
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2016)
A context aware Learning application for Communities of service technicians.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT)
Buchkapitel, Bibliographie
Schmidt, Sebastian ; Schnitzer, Steffen ; Rensing, Christoph (2016)
Text Classification based Filters for a Domain-Specific Search Engine.
In: Elsevier Computers in Industrie, 78
Artikel, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Neitzel, Svenja ; Schmidt, Sebastian ; Rensing, Christoph (2016)
Perceived Task Similarities Task Recommendation in Crowdsourcing Systems.
In: International World Wide Web Confernce Committee (IW3C2)
Buchkapitel, Bibliographie
Diaconita, Irina ; Reinhardt, Andreas ; Christin, Delphine ; Rensing, Christoph (2015)
Inferring Smartphone Positions based on Collecting the Enviroment`s Response to Vibration Motor Actuation.
In: Proceedings of the ACM International Conference on Modeling, Analysis and Simulation of Wireless and Mobile Systems(WSWiM) Symposium on Security for Wireless and Mobile Networks(Q2SWinet)
Buchkapitel, Bibliographie
Després, Lena ; Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Konert, Johannes (2015)
Modellierung der Kompetenzen Lernender: Explizite und implizite Kompentenzerfassung in einer Lernumgebung für Servicetechniker.
In: Proceedings DeLFI 2015 13. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft in Informatik e. V.
Buchkapitel, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Rensing, Christoph ; Schmidt, Sebastian ; Borchert, Kathrin ; Hirth, Matthias ; Tran-Gia, Phuoc (2015)
Demands on task recommendation in crowdsourcing platforms-the worker`s perspective.
CrowdsRec Workshop ACM Rec Sys 2015. Wien
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hellriegel, Jan ; Osranek, Regina ; Prescher, Thomas ; Rensing, Christoph ; Weber, Harald (2015)
Herausforderungen und Konsequenzen für die Konzeption eines digitalen Lernraums in der beruflichen Erstausbildung zur Förderung der Lernortkooperation.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph (2015)
Lernanwendungen im mobilen Web: Technische Herausforderungen und Lösungen, vielfältige Potenziale und Grenzen.
In: 20 Jahre Lernen mit dem World Wide Web - Technik und Bildung im Dialog
Buchkapitel, Bibliographie
Bruder, Regina ; Grell, Petra ; Konert, Johannes ; Rensing, Christoph ; Wiemeyer, Josef (2015)
Qualitätsbewertung von Lehr- und Lernvideos.
Digitale Medien und Interdisziplinarität.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Erdt, Mojisola ; Fernandez, Alejandro ; Rensing, Christoph (2015)
Evaluating Recommender Systems for Technology Enhanced Learning: A Quantitative Survey.
In: IEEE Transactions on Learning Technologies, 99 (1)
Artikel, Bibliographie
Diaconita, Irina ; Reinhardt, Andreas ; Christin, Delphine ; Rensing, Christoph (2014)
Bleep Bleep! Determining Smartphone Locations by Opportunistically Recording Notification.
In: Proceedings of the International Conference on Mobile and Ubiquitous Systems
Buchkapitel, Bibliographie
Diaconita, Irina ; Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan (2014)
Getting the Information You Need, When You Need IT: A Context-aware Q&A System for Collaborative Learning.
In: Lecture Notes in Computer Science
Buchkapitel, Bibliographie
Hrsg.: Rensing, Christoph (2014)
Open Learning and Teaching in Educational Communities - Proceedings 9th European Conference on Technology Enhanced Learning EC-Tel 2014.
In: 9th European Conference on Technology Enhanced
Buchkapitel, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Schmidt, Sebastian ; Rensing, Christoph ; Harriehausen-Mühlbauer, Bettina (2014)
Combining Active and Ensemble Learning for Efficient Classification of Web Documents.
In: Research Journal on Computer Science and Computer Engineering with Applications, (49)
Artikel, Bibliographie
Schnitzer, Steffen ; Schmidt, Sebastian ; Rensing, Christoph ; Harriehausen-Mühlbauer, Bettina (2014)
Combining Active and Ensemble Learning for Efficient Classification of Web Documents.
In: Research Journal on Computer Science and Computer Engineering with Applications
Artikel, Bibliographie
Erdt, Mojisola ; Rensing, Christoph (2014)
Evaluating Recommender Algorithms for Learning using CrowdSourcing.
In: Proceedings of the 14th International Conference (ICALT 2014)
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Diaconita, Irina (2014)
A Q&A system considering employees willingness to help colleagues and to look for help in different workplace-related situations.
In: Proceedings 14th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT)
Artikel, Bibliographie
Wenge, Olga ; Lampe, Ulrich ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2014)
Security Information and Event Monitoring as a Service: a Survey on Current Concerns and Solutions.
In: PIK-Praxis der Informationsverarbeitung und Kommunikation, 2 (37)
Artikel, Bibliographie
Fernandez, Alejandro ; Anjorin, Mojisola ; Dackiewicz, Ivan ; Rensing, Christoph (2014)
Recommendations from Hetrogeneous Sources in a Technology Enhanced Learning Ecosystem.
In: Recommender Systems for Technology Enhanced Learning: Research Trends & Applications
Buchkapitel, Bibliographie
Deprés, Lena ; Rensing, Christoph ; Diaconita, Irina (2014)
Konzeption, Durchführung und Ergebnisse einer Usability-Studie zu einem Q&A System für mobiles Lernen von Servicetechnikern.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hrsg.: Rensing, Christoph ; Trahasch, Stephan (2014)
Proceedings of DeLFI Workshops 2014 co-located with 12th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2014) : Freiburg, Germany, September 15, 2014.
Buch, Bibliographie
Diaconita, Irina ; Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan (2013)
Context-aware Question and Answering for Community-based Learning.
In: 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. (DELFI 2013)
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Schwantzer, Simon ; Faltin, Nils (2013)
Integration selbstgesteuerten Ressourcen-basierten Lernens in eine durch Instruktion geprägte Lernumgebung.
In: Proceedings der Pre-Conference Workshop der 11. eLearning Fachtagung Informatik - DELFI 2013
Buchkapitel, Bibliographie
Mojisola, Anjorin ; Jomrich, Florian ; Schüler, Katja ; Rensing, Christoph (2013)
Investgating Crowdsourcing as an Evaluation Method for TEL Recommenders.
In: Proceedings of ECTEL meets ECSCW2013
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan (2013)
Situiertes mobiles Lernen - Potenziale, Herausforderung und Beispiele.
In: Mobile Learning -Potenziale, Einsatzzenarien und Perspektiven dees Lernens mit mobilen Endgeräten
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2013)
Standards für Lehr- und Lerntechnologien - Metadaten, Inhaltsformate und Beschreibung von Lernprozessen.
In: Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien, 2. Aufl.
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2013)
MOOCs - Bedeuting von Massive Open Online Courses für die Hochschule.
In: PIK - Praxis der Informationsverarbeitung und Kommunikation, 36 (2)
Artikel, Bibliographie
Steinmetz, Ralf ; Rensing, Christoph (2013)
Auf dem Weg zu einer neuen Qualität interdisziplinärer Zusammenarbeit in der Entwicklung von technologiegestützten Lehr- und Lernsystemen.
In: DIPF informiert über Bildungsforschung und Bildungsinformationen, 18
Artikel, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Rodenhausen, Thomas ; Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph (2012)
Exploiting Semantic Information for Graph-based Recommendations of Learning Resources.
In: 21th Century Learning for 21st Century Skills. Proceedings of the 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-Tel 2012)
Buchkapitel, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Bender, Matthias ; Anjorin, Mojisola ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2012)
FReSET - An Evaluation Framework for Folksonomy-based Recommender Systems.
In: Proceedings of the 4th ACM RecSys workshop on Recommender systems and the social web
Buchkapitel, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph (2012)
Anregung der Kooperation zwischen Lernenden mittels eines Feeds von Aktionen in einer Lerncommunity.
In: DeLFI 2012
Buchkapitel, Bibliographie
Rodenhausen, Thomas ; Anjorin, Mojisola ; Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph (2012)
Context determines content: an approach to resource recommendation in folksonomies.
In: Proceedings of the 4th ACM RecSys workshop on Recommender systems and the social web
doi: 10.1145/2365934.2365938
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Lüdemann, Andy ; Stübing, Birgit ; Schulz, Frederick (2012)
Erfahrung in der Gestaltung und Umsetzung von selbstgesteuerten Ressourcen-basierten Lernszenarien in der betrieblichen Aus-und Weiterbildung.
In: Workshop zu Web2.0 in der beruflichen Weiterbildung im Rahmen der DeLFI 2012, Hagen
Artikel, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Dackiewicz, Ivan ; Fernandez, Alejandro ; Rensing, Christoph (2012)
A Framework for Cross-Platform Graph-based Recommendations for TEL.
In: Proceedings of the 2nd Workshop on Recommender Systems for Technology Enhanced Learning, 896
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Schäfer, Stefan ; Burgaß, Robert (2012)
Mobiles aktivierendes Lernen im Bauingenieurwesen: eine Semantic Media Wiki basierte Anwendung und ein Erfahrungsbericht.
In: DeLFI 2012
Buchkapitel, Bibliographie
Rodenhausen, Thomas ; Anjorin, Mojisola ; Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2012)
Ranking Resources in Folksonomies by Exploiting Semantic Information.
In: Proceedings of the 12th International Coinference on Knowledge Management and Knowledge Technologies
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Steinmetz, Ralf (2012)
Location-Based Services for Technology Enhanced Learning and Teaching.
In: Software Notes in Computer Science
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Boehnstedt, Doreen (2012)
Informelles, Ressourcen-basiertes Lernen.
In: i-com, 11 (1)
Artikel, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Schmidt, Sebastian ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2012)
Automatic Taxonomy Exzraction in Different Languages using Wikipedia and minimal language-specific Information.
In: Computational Linguistics and Intelligent Text Processing
Buchkapitel, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph (2011)
Supporting Resource-based Learning on the Web using automatically extracted Large-scale Taxonomies from multiple Wikipedia Versions.
In: Proceedings of 10th Intl. Conf. on Web-based Learning (ICWL 2011)
Buchkapitel, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Adaptivity and Adaptability and Community Knowledge Networks.
In: Community-adaptive Systems: Learning from Learners .. a Smart Idea
Buchkapitel, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Supporting Resource-based Learning with Knowledge Networks and Scaffolds.
In: Learning in Networks: From Learning in the Network to the Learning Network
Buchkapitel, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Towards Ranking in Folksonomies for Personalized Recommender Systems in E-Learning.
In: Proceedings of the Second Workshop on Semantic Personalized Information Management : Retrieval and Recommendation 2011
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Dominguez Garcia, Renato ; Anjorin, Mojisola (2011)
Aufgabebprototypen zur Unterstützung der Selbststeuerung im Ressourn-basierten Lernen.
9. E-Learning Fachtagung Informatik. Dresden, Germany (05.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Automatic Acquisition of Taxonomies in Different Languages from Multiple Wikipedia Version.
In: Proceedings of the 11th International Conference on Knowledge management and Knowledge Technologies
Buchkapitel, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Lehmann, Lasse ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Automatic Identification of Tag Types in a Resource - Based Learning Scenario.
In: Towards Ubiquitious Learning Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011)
Buchkapitel, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Rensing, Christoph ; Lehmann, Lasse ; Steinacker, Achim ; Dominguez Garcia, Renato (2011)
CROKODIL - A Platform for Collaborative Resource-Based Learning.
6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011). Palermo, Italy (20.09.2011-23.09.2011)
doi: 10.1007/978-3-642-23985-4_4
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schmidt, Sebastian ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Cross-Lingual Recommendations in a Resource-Based Learning Scenario.
6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011). Palermo, Italy (20.09.2011-23.09.2011)
doi: 10.1007/978-3-642-23985-4_28
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zimmermann, Birgit ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2011)
Experiences in Using Patterns to Support Process Experts in process Decription and Wizard Creation.
In: Transaction on Pattern Languages of Programming II Special Issue on Applying Patterns
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2011)
Forschungsherausforderungen des E-Learning.
9. E-Learning Fachtagung Informatik. Dresden, Germany (05.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph (2011)
Interaktive Visualisierung von Wissenressourcen einer Lerncommunity und Modellierung eines Ressourcenpfads.
9. E-Learning Fachtagung Informatik. Dresden, Germany (05.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schäfer, Stefan ; Lange, Jörg ; Rensing, Christoph ; Merle, Heiko ; Tittel, Stephan ; Burgaß, Robert
Hrsg.: Friedrich, Steffen ; Kienle, Andrea ; Rohland, Holger (2011)
Mobile Inhaltserfassung und mobiles Lernen mit dem Semantic Wiki im Bauingenieurwesen.
9. E-Learning Fachtagung Informatik. Dresden, Germany (05.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph (2011)
Towards Graph-Based Recommendations for Resource-Based Learning using Semantic Tag Types.
9. E-Learning Fachtagung Informatik. Dresden, Germany (05.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Anjorin, Mojisola ; Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph (2011)
CROKODIL: A platform support the collaborative management of web resources for learning purposes.
16th Annual ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Darmstadt, Germany (27.06.2011-29.06.2011)
doi: 10.1145/1999747.1999875
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Bremer, Claudia (2010)
Kompetenznetz E-Learning Hessen.
In: Kompetenznetz E-Learning Hessen
Buchkapitel, Bibliographie
Lehmann, Lasse ; Mittelbach, Arno ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2010)
Automatic Detection and Visualisation of Overlap for Tracking of Information Flow.
In: Proceedings of I-KNOW 2010, 10th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies
Buchkapitel, Bibliographie
Mittelbach, Arno ; Lehmann, Lasse ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2010)
Automatic Detection of Local Reuse.
In: Proceedings 5th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL)
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Steinmetz, Ralf (2010)
Durchgängige Integration einer Creative Commons Lizenzverwaltung in die Open Learning Content Authoring&Management Plattform docendo.
In: Proceedings (DeLFI 2010) 8. Tagung der Fachgruppe E-Learning der Gesellschaft der Informatik
Buchkapitel, Bibliographie
Boehnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2010)
Enhancing an Enviroment for Knowledge Acquisition based on Web Resource Automatic Tag Type Identification.
In: Proceedings of International Conference on Computer-aided Learning 2010
Buchkapitel, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Dominguez Garcia, Renato ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2010)
Extended Explicit Semantic Analysis for Calculation Semantic Relateness of Web Resources.
In: Proceedings From Innovation to Learning and Practice (EC-TEL 2010)
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Steinmetz, Ralf (2010)
Recommending and finding multimedia resources in knowledge acquisition based Web resources.
In: Proceedings of 19th International Conference Communications and Network
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Frenger, Ralf (2010)
Die technologische Infrastruktur zur kooperativen Erstellung von Web-Based Trainings und deren Nutzung in innovativen Lernsettings.
In: Hessische E-Learning-Projekte in der Sportwissenschaft: Das Verbundprojekt HeLPS
Buchkapitel, Bibliographie
Lehmann, Lasse ; Steinmetz, Ralf ; Rensing, Christoph (2010)
Capture of Lifecycle Information in Office Applications.
In: International Journal of Technology Enhanced Learning, (2)
Artikel, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2010)
Implementation and evaluation of a Tool for Setting Goals in Self-Regulated Learning wiith Web Resurces.
In: Learning in the Synergy of Multiple Disciplines EC-TL 2009
Buchkapitel, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Improving Topic Exploration in the Blogosphere by Detecting Relevant Segments.
In: Proceedings of the I-Know 2009
Buchkapitel, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Anwendungen und Nutzen der Automatischen Erkennung von Web-Geners in persönlichen und Community Wissensnetzen.
Pre-Conference zur DeLFI2009 - 7. E-Learning Fachtagung Informatik. Berlin, Germany (14.09.2009-17.09.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Böhnstedt, Doreen (2009)
Bildung einer Community zur Vermittlung von E-Learning-Erfahrungen auf Basis semantischer Netze.
In: Lernen im digitalen Zeitalter : DeLFI 2009 Proceedings der 7. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2009)
Kompetenznetz E-Learning Hessen.
In: E-Learning 2009 : Lernen im digitalen Zeitalter / Nicolas Apostolopoulos ... (Hrsg.)
Buchkapitel, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Modeling Personal Knowledge Networks to Support Resource Based Learning.
In: Proceedings of 9th International Conference on knowledge Management Knowledge Technologies (I-KNOW 2009)
Buchkapitel, Bibliographie
Dominguez Garcia, Renato ; Böhnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Von Tags zu semantischen Netzen - Einsatz im Ressourcen-basierten Lernen.
Pre-Conference zur DeLFI2009 - 7. E-Learning Fachtagung Informatik. Berlin, Germany (14.09.2009-17.09.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Collaborative Semantic Tagging of Web Resources on the Basis of Individual Knowledge Networks.
In: User modeling, adaptation, and personalization : 17th International Conference, UMAP 2009, formerly UM and AH, Trento, Italy, June 22 - 26, 2009; proceedings / Geert-Jan Houben ... (eds.).
Buchkapitel, Bibliographie
Bergsträßer, Sonja ; Hildebrandt, Tomas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Virtual context based services for multiplayer online games to facilitate community participation.
In: Multimedia Tools and Application, (11042)
Artikel, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Dominguez Garcia, Renato ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Towards Language-Independent Web Genre Detection.
In: Proceedings of the WWW 2009
Buchkapitel, Bibliographie
Bergsträßer, Sonja ; Hildebrandt, Tomas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
A Middleware for the Controlled Information Exchange between Online Games and Internet Applications.
16. Fachtagung Kommunikation in Verteilten Systemen (KiVS 2009). Kassel, Germany (02.03.2009-06.03.2009)
doi: 10.1007/978-3-540-92666-5_27
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hildebrandt, Tomas ; Bergsträßer, Sonja ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2009)
Capturing and Storing Profile Information for Games Playing Multiplayer Online Games.
NetGames 2009, 8th Annual Workshop on Network and Systems Support for Games. Paris, France (23.11.2009-24.11.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2008)
Typisiertes Tagging in persönlichen Wissensnetzen.
MuC'08: Mensch und Computer 2008. Lübeck, Germany (07.09.2008-10.09.2008)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Böhnstedt, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2008)
Einsatz persönlicher Wissensnetze im Ressourcen-basierten Lernen.
6. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V.. Lübeck, Germany (07.09.2008-10.09.2008)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Scholl, Philipp ; Bentz, Bastian ; Böhnstedt, Doreen ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2008)
Einsatz und Evaluation eines Zielmanagement-Werkzeugs bei der selbstregulierten Internet-Recherche.
6. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V.. Lübeck, Germany (07.09.2008-10.09.2008)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Lehmann, Lasse ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2008)
Capture of Lifecycle Information to Support Personal Information Management.
In: Times of convergence: technologies across learning contexts : third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008; proceedings / Pierre Dillenbourg ... (eds.)
Buchkapitel, Bibliographie
Lehmann, Lasse ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf
Hrsg.: Loos, Peter (2008)
Effektive Nutzung von Medienressourcen aus dem betriebswirtschaftlichen Lebenszyklus eines Produkts zur Modellierung und Produktion von Trainingsinhalten am Bispiel der EXPLAIN-Plattform.
In: Prozessorientiertes Authoring Management : Methoden, Werkzeuge und Anwendungsbeispiele für die Erstellung von Lerninhalten
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2008)
Using Taxonomies to Support the Macro Design Process for the Production of Web Based Trainings.
In: Journal of universal computer science : JUCS., 14 (10)
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Zimmermann, Birgit ; Meyer, Marek ; Lehmann, Lasse ; Steinmetz, Ralf
Hrsg.: Loos, Peter (2008)
Wiederverwendung von multimedialen Lernressourcen im Re-Purposing und Authoring by Aggreation.
In: Prozessorientiertes Authoring Management : Methoden, Werkzeuge und Anwendungsbeispiele für die Erstellung von Lerninhalten
Buchkapitel, Bibliographie
Hildebrand, Tomas ; Bergsträßer, Sonja ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf
Hrsg.: Claypool, Marc (2008)
Dynamic Voice Communication Support for Multiplayer Online Games.
Netgames 2008, 7th Annual Workshop on Network and systems Support for Games.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hrsg.: Rensing, Christoph ; Rößling, Guido (2007)
Proceedings der pre-conference workshops der 5. E-Learning Fachtagung Informatik, DeLFI 2007, Siegen, 17. September 2007.
Buch, Bibliographie
Mann, Doreen ; Scholl, Philipp ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2007)
Interaktive, Community-unterstützte Wissensnetze für persönliches Wissensmanagement in Ressourcen-basierten Lernkontexten.
In: Proceedings der Pre-Conference Workshops der 5. e-Learning Fachtagung Informatik - DeLFI 2007
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Rößling, Guido (2007)
Proceedings der Pre-Conference Workshops der 5. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2007).
Buch, Bibliographie
Lehmann, Lasse ; Abdelhak, Aqqal ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
A Content Modelling Language as Basis for the Support of the Overall Content Creation Process.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Tittel, Stephan ; Lehmann, Lasse ; Steinmetz, Ralf (2006)
Ein System zur Realisierung expliziten Lerner-Autor Feedbacks im E-Learning.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zimmermann, Birgit ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Format-übergreifende Anpassungen von elektronischen Lerninhalten.
4. e-Learning Fachtagung Informatik. Darmstadt, Germany (11.09.2006-14.09.2006)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Meyer, Marek ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Modellierung eines generischen Prozesses für die Modularisierung von Lernressourcen.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zimmermann, Birgit ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Patterns for Tailoring E-Learning Materials to Make them Suited for Changed Requirements.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zimmermann, Birgit ; Bergsträßer, Sonja ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
A Requirements Analysis of Adaptations of Re-Usable (E-Learning) Content.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Meyer, Marek ; Hildebrandt, Thomas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Requirements and an architecture for a multimedia content re-purposing framework.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bergsträßer, Sonja ; Faatz, Andreas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
A Semantic Content Representation Supporting Re-Purposing of Learning Resources.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Meyer, Marek ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Supporting Modularization and Aggregation of Learning Resources in a SCORM Compliance Mode.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Meyer, Marek ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
Towards using Wikipedia as a substitute corpus for topic detection and metadata generation in e-learning.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Seeberg, Cornelia ; Steinmetz, Ralf (2005)
Die Entstehung von k-MED, Februar 2005.
In: k-MED : Knowledge-Based Multimedia Medical Education
Buchkapitel, Bibliographie
Steinmetz, Ralf ; Rensing, Christoph (2005)
Internetbasierte Hochschullehre in den kommenden 10 Jahren : Herausforderungen und Lösungsansätze auch technologischer und organisatorischer Perspektive.
In: Hochschulen im digitalen Zeitalter : Innovationspotenziale und Strukturwandel ; Education Quality Forum 2004
Buchkapitel, Bibliographie
Hoermann, Stefan ; Hildebrandt, Tomas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2005)
ResourceCenter : a digital learning object repository with an integrated authoring tool set.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Hoermann, Stefan ; Steinmetz, Ralf (2005)
Wiederverwendung und Autorenunterstützung im E-Learning auf Basis von Digitalen Repositories.
In: thema Forschung : E-Learning (ISSN 1434-7768)
Artikel, Bibliographie
Hoermann, Stefan ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2005)
Wiederverwendung von Lernressourcen mittels Authoring by Aggregation im ResourceCenter.
3. Deutsche E-Learning-Fachtagung Informatik (DeLFI 2005). Rostock (13.09.2005-16.09.2005)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Horz, Holger ; Hürst, Wolfgang ; Ottmann, Thomas ; Rensing, Christoph ; Trahasch, Stephan (2005)
eLectures : Einsatzmöglichkeiten; Herausforderungen und Forschungsperspektiven; Vorwort.
3. Deutsche eLearning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V.; 10. Europäische Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. Rostock (13.09.2005-16.09.2005)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Weber, Sylvia (2005)
k-Med als Teil einer Virtuellen Hochschule Hessen.
In: k-MED : Knowledge-Based Multimedia Medical Education
Buchkapitel, Bibliographie
Offenbartl, Susanne ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2004)
Die Technische Universität Darmstadt auf dem Weg zur Dual Mode TUD.
In: E-Learning-Strategien und E-Learning-Kompetenzen an Hochschulen / Claudia Bremer; Kerstin E. Kohl (Hrsg.)- Bielefeld : Bertelsmann, 2004.- 430 S.- (Blickpunkt Hochschuldidaktik ; 114).- ISBN: 3-7639-3197-X.- S. 231-244
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Klein, Horst G. (2004)
EuroCom online - interaktive Online-Lernmodule zum Erwerb rezeptiver Sprachkenntnisse in den romanischen Sprachen.
In: Campus 2004 : kommen die digitalen Medien an den Hochschulen in die Jahre? / Doris Carstensen; Beate Barrios (Hrsg.)- Münster [u.a.] : Waxmann, 2004.- 465 S.- (Medien in der Wissenschaft ; Bd. 29).-ISBN: 3-8309-1417-2.- S. 235-244
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2004)
Multimedia- und Hypermedia-Einsatz in Sprachlernprogrammen am Beispiel EuroCom online.
In: Mehrsprachigkeit und ihre Didaktik : multimediale Perspektiven für Europa / Dorothea Rutke ... (eds.)- St. Augustin : Asgard, 2004.- XI, 118 S.- (Bausteine Europas ; 10).-ISBN: 3-537-86503-1.- S. 3-12
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph (2003)
Eine policybasierte Zugriffskontrollarchitektur für das Multi Service Internet.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Rensing, Christoph (2003)
Eine policybasierte Zugriffskontrollarchitektur für das Multi Service Internet.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Karsten, Martin ; Stiller, Burkhard (2002)
AAA : a survey and a policy-based architecture and framework.
In: IEEE network, 16 (6)
doi: 10.1109/MNET.2002.1081762
Artikel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Karsten, Martin ; Steinmetz, Ralf (2002)
Darstellung der Sicherheitsattribute von Kommunikationsbeziehungen mittels UML.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Offenbartl, S. ; Hansen, J. (2001)
Entwicklung und Einsatz elektronischer Medien als Lehr- und Lernmittel an hessischen Hochschulen.
Buch, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Ackermann, Ralf ; Roedig, U. ; Wolf, L. C. ; Steinmetz, Ralf (1999)
Sicherheitsunterstützung für Internet Telefonie.
In: DUD-Fachbeiträge 1999, März
Buchkapitel, Bibliographie
Rensing, Christoph ; Rödig, Utz ; Ackermann, Ralf ; Wolf, L. C. ; Steinmetz, Ralf (1999)
VDMFA: eine verteilte dynamische Firewallarchitektur für Multimedia-Dienste.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie