TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 136.

Rensing, Christoph (2018):
Informatik und Bildtechnologie.
In: Lernen mit Bildtechnologien-Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien, Heidelberg, Springer Verlag, pp. 1-20, [Online-Edition: https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-6...],
[Book Section]

Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2018):
Die Digitalisierung der Lehre und des Lernens als Forschungsgegenstand der TU Darmstadt.
In: Festschrift Jörge Lnge, pp. 141-146, [Book Section]

Alkhatib, Wael and Araache, Eid and Rensing, Christoph and Schnitzer, Steffen (2018):
Ensuring Novelty and Transparency in Learning Resource-Recommendation Based on Deep Learning Techniques.
In: Lifelong Technology-Enhanced Learning - 13th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2018, Leeds, UK, September 3-5, 2018, Proceedings, DOI: 10.1007/978-3-319-98572-5_56,
[Online-Edition: https://doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5\_56],
[Conference or Workshop Item]

Schnitzer, Steffen and Islam, Nihal and Borg-Krebs, Christian and Rensing, Christoph (2017):
A Literature Review on the Design of Enterprise Crowdsourcing Platforms.
Darmstadt, Germany, [Online-Edition: https://www.kom.tu-darmstadt.de/research-results/publication...],
[Report]

Neitzel, Svenja and Rensing, Christoph (2017):
Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017, Bonn, Köllen Druck Verlag, pp. 203-214, [Online-Edition: https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/Ini-p-273-kom...],
[Book Section]

Neitzel, Svenja and Rensing, Christoph and Bellhäuser, Henrik (2017):
Concept, Design and First Evaluation of a Mobile Learning Diary Application with Access to a Learning Record Store.
In: Proceedings of the 2nd Central-European Workshop, ISSN 1613-0073,
[Online-Edition: http://ceur-ws.org/Vol-1997/paper3.pdf],
[Article]

Rensing, Christoph and Alkhatib, Wael and Zollenkopf, Max and Aschmann, Olaf and Tittel, Stephan (2017):
Ein Assistent zur Konzeption von Lernaufträgen für das Lernen am Produktionsarbeitsplatz.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017, Bonn, Köllen Druck Verlag, pp. 15-26, [Online-Edition: https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/Ini-p-273-kom...],
[Book Section]

Bellhäuser, Henrik and Konert, Johannes and Röpke, Rene and Rensing, Christoph (2017):
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017, Bonn, Köllen Druck Verlag, pp. 309-320, [Online-Edition: https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/Ini-p-273-kom...],
[Book Section]

Röpke, Rene and Neitzel, Svenja and Rensing, Christoph (2017):
Verwendung pseudonymer Indentitäten zur Unterstützung von Learning Analytics in offenen Lernumgebungen.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), Bonn, Köllen Druck Verlag, [Book Section]

Borchert, Kathrin and Hirth, Matthias and Schnitzer, Steffen and Rensing, Christoph (2017):
Impact of Task Recommendation Systems in Crowdsourcing Platforms.
In: Proceedings of Workshop on Responsible Recommendation (FATREC 17), Como Italien, [Online-Edition: https://doi.org/10.18122/B2CX1Q],
[Book Section]

Alkhatib, Wael and Herrmann, Leon Alexander and Rensing, Christoph (2017):
Onto.KOM Towards a Minimally Supervised Ontology Learning System based on Word Embeddings and Convolutional Neural Networks.
In: Proceedings of the 9th International Joint Conference on Knowledge Discovery, pp. 17-26, [Book Section]

Alkhatib, Wael and Rensing, Christoph (2017):
Multi-label Text Classification Using Semantic Features and Dimensionality Reduction with Autoencoders.
In: International Conference on Language, data and Knowledge, Heidelberg, Springer, Cham, pp. 380-394, [Book Section]

Rensing, Christoph and Després, Lena and Bürger, Sandra (2017):
Mitarbeiterqualifizierung und Wissenstransfer im Zusammenhang der Digitalisierung von Arbeitsund Geschäftsprozessen - Ergebnisse einer Bedarfs- und Trendanalyse.
[Online-Edition: http://kommunikation-mittelstand.digital/content/uploads/201...],
[Report]

Meinhardt, David and Dander, Valentin and Gumpert, Andrea and Rensing, Christoph and Rummler, Klaus (2017):
Bildung gemeinsam verändern: Diskussionsbeiträge und Impulse aus der Forschung und Praxis.
In: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, MedienPädagogik, ISSN 1424-3636,
[Online-Edition: http://www.medienpaed.com/issue/view/34],
[Article]

Neitzel, Svenja and Englert, Frank and Dwarakanath, Rahul Chini and Schneider, Katharina and Reineke, Kathrin and Gerlach, Gisela and Rensing, Christoph and Böhnstedt, Doreen and Stock-Homburg, Ruth (2017):
Towards Using Situational Information to Detect an Individual`s Perceived Stress Level.
In: Pervasive Computing and Communication Workshop (PerCom Workshop 2017), IEEE Verlag, pp. 7-13, [Book Section]

Rensing, Christoph and Dander, Valentin (2017):
Zur Bedeutung technologischer Innovationen für die informatische E-Learning-Forschung.
In: "Trendy, hip und Cool": Auf dem Weg zu einer innovativeb Hochschule, Bielefeld, W. Bertelsmann, pp. 79-84, [Online-Edition: https://www.wbv.de/shop/https://www.wbv.de/shop/reihenverzei...],
[Book Section]

Rensing, Christoph (2017):
Adaptationsmechanismen für technologiegestütztes Lernen Unterstützung informeller Formen des Lernens am Arbeitsplatz.
Darmstadt, TU Darmstadt, [Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/6699],
[Habilitation]

Schnitzer, Steffen and Neitzel, Svenja and Rensing, Christoph (2017):
From Task Classification Towards Similarity Measures for Recommendation in Crowdsourcing Systems.
In: CoRR, abs/1707.06562, [Article]

Rensing, Christoph (2016):
Technologie-gestütztes Lernen am Arbeitsplatz.
In: Wissenschaft trifft Praxis, Köllen Verlag, pp. 5-11, (5), ISSN 2198-8544,
[Online-Edition: http://mittelstand-digital.de/MD/Redaktion/DE/PDF/wissenscha...],
[Article]

Rensing, Christoph and Després, Lena and Bürger, Sandra (2016):
Eine Bedarfsanalyse zu Formen und Rahmenbedingungen der Qualifizierung Beschäftigter in digitalen Arbeitsumgebungen.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik, CEUR Workshop Proceedings, pp. 181-187, [Online-Edition: http://ceur-ws-org/Vol-1669],
[Book Section]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Hellriegel, Jan and Prescher, Thomas and Osranek, Regina and Schulz, Frederick (2016):
Eine Lernanwendung für arbeitsprozessintegriertes und -orientiertes Lernen zur Steigerung der beruflischen Handlungskompetenz mittels einer stärkeren Orientierung der Ausbildung an beruflichen Handlungssituationen.
In: 14. E-Learning Fachtagung Informatik, Bonn, Köllen Verlag, pp. 167-178, [Book Section]

Alkhatib, Wael and Rensing, Christoph (2016):
Towards a Classification of Learning Support Systems at the Digitized Workplace.
In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik, CEUR Workshop Proceedings, pp. 188-194, [Online-Edition: http://ceur-ws-org/Vol-1669],
[Book Section]

Konert, Johannes and Bohr, Christoph and Rensing, Christoph and Bellhäuser, Henrik (2016):
PeerLA- Assistant for individual learning goals an d self-regulation competency improvement in online learning scenarios.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT), Los Alamitos, IEEE CPS, pp. 52-56, [Book Section]

Rensing, Christoph (2016):
A context aware Learning application for Communities of service technicians.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT), Los Alamitos, IEEE COS, pp. 77-81, [Book Section]

Schmidt, Sebastian and Schnitzer, Steffen and Rensing, Christoph (2016):
Text Classification based Filters for a Domain-Specific Search Engine.
In: Elsevier Computers in Industrie, pp. 70-79, (78), ISSN 0166-3615,
[Online-Edition: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/SO166361515...],
[Article]

Schnitzer, Steffen and Neitzel, Svenja and Schmidt, Sebastian and Rensing, Christoph (2016):
Perceived Task Similarities Task Recommendation in Crowdsourcing Systems.
In: International World Wide Web Confernce Committee (IW3C2), Montreal, Canada, ACM Verlag, [Online-Edition: http://dx.doi.org/10.1145/2872518.2890087],
[Book Section]

Diaconita, Irina and Reinhardt, Andreas and Christin, Delphine and Rensing, Christoph (2015):
Inferring Smartphone Positions based on Collecting the Enviroment`s Response to Vibration Motor Actuation.
In: Proceedings of the ACM International Conference on Modeling, Analysis and Simulation of Wireless and Mobile Systems(WSWiM) Symposium on Security for Wireless and Mobile Networks(Q2SWinet), ACM, pp. 99-106, [Book Section]

Després, Lena and Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Konert, Johannes (2015):
Modellierung der Kompetenzen Lernender: Explizite und implizite Kompentenzerfassung in einer Lernumgebung für Servicetechniker.
In: Proceedings DeLFI 2015 13. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft in Informatik e. V., Gesellschaft für Informatik, pp. 95-106, [Book Section]

Schnitzer, Steffen and Rensing, Christoph and Schmidt, Sebastian and Borchert, Kathrin and Hirth, Matthias and Tran-Gia, Phuoc (2015):
Demands on task recommendation in crowdsourcing platforms-the worker`s perspective.
In: CrowdRec Workshop 2015 (ACM RecSys 2015 Vienna), Wien, In: CrowdsRec Workshop ACM Rec Sys 2015, Wien, [Online-Edition: http://crowdrecworkshop.org/program2015/],
[Conference or Workshop Item]

Hellriegel, Jan and Osranek, Regina and Prescher, Thomas and Rensing, Christoph and Weber, Harald (2015):
Herausforderungen und Konsequenzen für die Konzeption eines digitalen Lernraums in der beruflichen Erstausbildung zur Förderung der Lernortkooperation.
In: Proceedings der Pre-Conference Workshop der 13. E-Learning Fachtagung Informatik - DeLFI 2015, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph (2015):
Lernanwendungen im mobilen Web: Technische Herausforderungen und Lösungen, vielfältige Potenziale und Grenzen.
In: 20 Jahre Lernen mit dem World Wide Web - Technik und Bildung im Dialog, Verlagsschriftreihe des Heinz Nixdorf Instituts, pp. 73-84, [Book Section]

Bruder, Regina and Grell, Petra and Konert, Johannes and Rensing, Christoph and Wiemeyer, Josef (2015):
Qualitätsbewertung von Lehr- und Lernvideos.
In: Digitale Medien und Interdisziplinarität - Proceedings of GMW 2015, In: Digitale Medien und Interdisziplinarität, [Online-Edition: http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/3338Vollt...],
[Conference or Workshop Item]

Erdt, Mojisola and Fernandez, Alejandro and Rensing, Christoph (2015):
Evaluating Recommender Systems for Technology Enhanced Learning: A Quantitative Survey.
In: IEEE Transactions on Learning Technologies, IEEE, 99, (1), ISSN 1939-1382,
[Online-Edition: http://ieee.org/xpl/login.jsp?tp=&arnumber=711518&],
[Article]

Diaconita, Irina and Reinhardt, Andreas and Christin, Delphine and Rensing, Christoph (2014):
Bleep Bleep! Determining Smartphone Locations by Opportunistically Recording Notification.
In: Proceedings of the International Conference on Mobile and Ubiquitous Systems, Brüssel, ICST, pp. 110-119, [Online-Edition: http://dl.acm.org/citation.efm?id=2692998],
[Book Section]

Diaconita, Irina and Rensing, Christoph and Tittel, Stephan (2014):
Getting the Information You Need, When You Need IT: A Context-aware Q&A System for Collaborative Learning.
In: Lecture Notes in Computer Science, Heidelberg, Springer, pp. 410-415, [Book Section]

Rensing, Christoph (ed.) (2014):
Open Learning and Teaching in Educational Communities - Proceedings 9th European Conference on Technology Enhanced Learning EC-Tel 2014.
In: 9th European Conference on Technology Enhanced , Heidelberg, Springer, [Online-Edition: http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-11200-8],
[Book Section]

Schnitzer, Steffen and Schmidt, Sebastian and Rensing, Christoph and Harriehausen-Mühlbauer, Bettina (2014):
Combining Active and Ensemble Learning for Efficient Classification of Web Documents.
In: Research Journal on Computer Science and Computer Engineering with Applications, pp. 39-45, (49), ISSN 1870-9044,
[Article]

Schnitzer, Steffen and Schmidt, Sebastian and Rensing, Christoph and Harriehausen-Mühlbauer, Bettina (2014):
Combining Active and Ensemble Learning for Efficient Classification of Web Documents.
In: Research Journal on Computer Science and Computer Engineering with Applications, Polibits, ISSN 1870-9044,
[Article]

Erdt, Mojisola and Rensing, Christoph (2014):
Evaluating Recommender Algorithms for Learning using CrowdSourcing.
In: Proceedings of the 14th International Conference (ICALT 2014), CPS/IEEE, pp. 513-517, ISSN 1613-0073,
[Article]

Rensing, Christoph and Diaconita, Irina (2014):
A Q&A system considering employees willingness to help colleagues and to look for help in different workplace-related situations.
In: Proceedings 14th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), CPS, pp. 701-705, ISSN 1613-0073,
[Article]

Wenge, Olga and Lampe, Ulrich and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2014):
Security Information and Event Monitoring as a Service: a Survey on Current Concerns and Solutions.
In: PIK-Praxis der Informationsverarbeitung und Kommunikation, pp. 163-170, 2, (37), ISSN 0930-5157,
[Online-Edition: http://www.degruyter.com/view/j/piko.2014.37.issue-2/pik-201...],
[Article]

Fernandez, Alejandro and Anjorin, Mojisola and Dackiewicz, Ivan and Rensing, Christoph (2014):
Recommendations from Hetrogeneous Sources in a Technology Enhanced Learning Ecosystem.
In: Recommender Systems for Technology Enhanced Learning: Research Trends & Applications, Heidelberg, Springer Verlag, [Online-Edition: http://www.springer.com/computer/ai/book/978-1-4939-0529-4],
[Book Section]

Rensing, Christoph (ed.) (2014):
DeLFI-WS 2014 DeLFI Workshops 2014 Proceedings of DeLFI Workshops 2014 co-located with 12th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2014).
Freiburg i. Br., [Online-Edition: http://ceur-ws.org/Vol-1227],
[Book]

Deprés, Lena and Rensing, Christoph and Diaconita, Irina (2014):
Konzeption, Durchführung und Ergebnisse einer Usability-Studie zu einem Q&A System für mobiles Lernen von Servicetechnikern.
In: DeLFI 2014 / Gesellschaft für Informatik e.V. (GI). Stephan Trahasch ... (Hrsg.). - Bonn : Ges. für Informatik, 2014. - 313 S. Serie: GI-Edition : Proceedings ; 233 , ISBN 978-3-88579-627-5,
[Conference or Workshop Item]

Diaconita, Irina and Rensing, Christoph and Tittel, Stephan (2013):
Context-aware Question and Answering for Community-based Learning.
In: 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. (DELFI 2013), Bonn, Köllen, pp. 239-244, [Book Section]

Rensing, Christoph and Schwantzer, Simon and Faltin, Nils (2013):
Integration selbstgesteuerten Ressourcen-basierten Lernens in eine durch Instruktion geprägte Lernumgebung.
In: Proceedings der Pre-Conference Workshop der 11. eLearning Fachtagung Informatik - DELFI 2013, Berlin, Logos Verlg, [Book Section]

Mojisola, Anjorin and Jomrich, Florian and Schüler, Katja and Rensing, Christoph (2013):
Investgating Crowdsourcing as an Evaluation Method for TEL Recommenders.
In: Proceedings of ECTEL meets ECSCW2013, CEUR Workshop Proceedings Series, ISSN 1613-007,
[Online-Edition: http://ceur-ws.org/Vol-1047/paper6.pdf],
[Article]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan (2013):
Situiertes mobiles Lernen - Potenziale, Herausforderung und Beispiele.
In: Mobile Learning -Potenziale, Einsatzzenarien und Perspektiven dees Lernens mit mobilen Endgeräten, Springer Verlag, pp. 121-142, [Online-Edition: http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-531-19484-4/page...],
[Book Section]

Rensing, Christoph (2013):
Standards für Lehr- und Lerntechnologien - Metadaten, Inhaltsformate und Beschreibung von Lernprozessen.
In: Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien, 2. Aufl., Berlin, ePubli, pp. 109-116, [Book Section]

Rensing, Christoph (2013):
MOOCs - Bedeuting von Massive Open Online Courses für die Hochschule.
In: PIK - Praxis der Informationsverarbeitung und Kommunikation, K.G. Saur-Verlag, pp. 141-145, 36, (2), ISSN 0930-5157,
[Article]

Steinmetz, Ralf and Rensing, Christoph (2013):
Auf dem Weg zu einer neuen Qualität interdisziplinärer Zusammenarbeit in der Entwicklung von technologiegestützten Lehr- und Lernsystemen.
In: DIPF informiert über Bildungsforschung und Bildungsinformationen, DIPF, pp. 19-21, 18, ISSN 1611-6941,
[Online-Edition: http://www.dipf.de/de/puplikationen/pdf/dipf-informiert/dipf...],
[Article]

Anjorin, Mojisola and Rodenhausen, Thomas and Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph (2012):
Exploiting Semantic Information for Graph-based Recommendations of Learning Resources.
In: 21th Century Learning for 21st Century Skills. Proceedings of the 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-Tel 2012), Springer-Verlag, Heidelberg, pp. 9-22, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/ARDR 12.pdf],
[Book Section]

Dominguez Garcia, Renato and Bender, Matthias and Anjorin, Mojisola and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2012):
FReSET - An Evaluation Framework for Folksonomy-based Recommender Systems.
In: Proceedings of the 4th ACM RecSys workshop on Recommender systems and the social web, ACM, New Yorkl, NY, USA, pp. 25-28, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/DBA+12-5.pdf],
[Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph (2012):
Anregung der Kooperation zwischen Lernenden mittels eines Feeds von Aktionen in einer Lerncommunity.
In: DeLFI 2012, Köllen Verlag, pp. 15-26, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/Böh12.pdf],
[Book Section]

Rodenhausen, Thomas and Anjorin, Mojisola and Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph (2012):
Context determines content: an approach to resource recommendation in folksonomies.
In: Proceedings of the 4th ACM RecSys workshop on Recommender systems and the social web, ACM, pp. 17-24, DOI: 10.1145/2365934.2365938,
[Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/RADR12.pdf],
[Book Section]

Rensing, Christoph and Lüdemann, Andy and Stübing, Birgit and Schulz, Frederick (2012):
Erfahrung in der Gestaltung und Umsetzung von selbstgesteuerten Ressourcen-basierten Lernszenarien in der betrieblichen Aus-und Weiterbildung.
In: Workshop zu Web2.0 in der beruflichen Weiterbildung im Rahmen der DeLFI 2012, Hagen, Fernuni Hagen, pp. 1-6, ISSN 1865-3944,
[Online-Edition: http://deposit.fernuni-hagen.de/2862/1/ResearchReport_3_2012...],
[Article]

Anjorin, Mojisola and Dackiewicz, Ivan and Fernandez, Alejandro and Rensing, Christoph (2012):
A Framework for Cross-Platform Graph-based Recommendations for TEL.
In: Proceedings of the 2nd Workshop on Recommender Systems for Technology Enhanced Learning, CEUR-WS, pp. 83-88, 896, ISSN 1613-0073,
[Online-Edition: http://ceur-ws.org/Vol-896/paper7.pdf],
[Article]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Schäfer, Stefan and Burgaß, Robert (2012):
Mobiles aktivierendes Lernen im Bauingenieurwesen: eine Semantic Media Wiki basierte Anwendung und ein Erfahrungsbericht.
In: DeLFI 2012, Bonn, Köllen Verlag, pp. 125-134, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/RTSB12.pdf],
[Book Section]

Rodenhausen, Thomas and Anjorin, Mojisola and Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2012):
Ranking Resources in Folksonomies by Exploiting Semantic Information.
In: Proceedings of the 12th International Coinference on Knowledge Management and Knowledge Technologies, Graz Austria, ACM, [Book Section]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Steinmetz, Ralf (2012):
Location-Based Services for Technology Enhanced Learning and Teaching.
In: Software Notes in Computer Science, Springer-Verlag, pp. 165-180, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/RTS12.pdf],
[Book Section]

Rensing, Christoph and Boehnstedt, Doreen (2012):
Informelles, Ressourcen-basiertes Lernen.
In: i-com, Oldenbourg Verlag, pp. 15-18, 11, (1), ISSN 1618-162X,
[Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstadt.de/papers/RB12.pdf],
[Article]

Dominguez Garcia, Renato and Schmidt, Sebastian and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2012):
Automatic Taxonomy Exzraction in Different Languages using Wikipedia and minimal language-specific Information.
In: Computational Linguistics and Intelligent Text Processing, Springer Verlag, pp. 42-53, [Online-Edition: ftp://ftp.kom.tu-darmstdt.de/papers/DSRS12/pdf],
[Book Section]

Dominguez Garcia, Renato and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph (2011):
Supporting Resource-based Learning on the Web using automatically extracted Large-scale Taxonomies from multiple Wikipedia Versions.
In: Proceedings of 10th Intl. Conf. on Web-based Learning (ICWL 2011), Springer Verlag, pp. 309-314, [Book Section]

Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Adaptivity and Adaptability and Community Knowledge Networks.
In: Community-adaptive Systems: Learning from Learners .. a Smart Idea, München / Berlin, Waxmann Verlag, pp. 261-270, [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Supporting Resource-based Learning with Knowledge Networks and Scaffolds.
In: Learning in Networks: From Learning in the Network to the Learning Network, München / Berlin, Waxmann, pp. 95-110, [Book Section]

Anjorin, Mojisola and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Towards Ranking in Folksonomies for Personalized Recommender Systems in E-Learning.
In: Proceedings of the Second Workshop on Semantic Personalized Information Management : Retrieval and Recommendation 2011, CEUR-WS, pp. 22-25, ISSN 1613-0073,
[Online-Edition: http://SunSITE.Informatik.RWTH-Aachen.de/Publications/CEUR-W...],
[Article]

Rensing, Christoph and Dominguez Garcia, Renato and Anjorin, Mojisola (2011):
Aufgabebprototypen zur Unterstützung der Selbststeuerung im Ressourn-basierten Lernen.
In: DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik, Köllen Verlag, pp. 151-162, [Book Section]

Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Automatic Acquisition of Taxonomies in Different Languages from Multiple Wikipedia Version.
In: Proceedings of the 11th International Conference on Knowledge management and Knowledge Technologies, ACM International Conference Proceedings Series ACM Inc., [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Lehmann, Lasse and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Automatic Identification of Tag Types in a Resource - Based Learning Scenario.
In: Towards Ubiquitious Learning Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011), Springer Verlag, pp. 57-70, [Book Section]

Anjorin, Mojisola and Rensing, Christoph and Lehmann, Lasse and Steinacker, Achim and Dominguez Garcia, Renato (2011):
CRKODIL - a Platform for Collaborative Resource-Based Learning.
In: Towards Ubiquitious Learning Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011), Springerverlag Heidelberg, pp. 29-42, [Book Section]

Schmidt, Sebastian and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Cross-Lingual Recommendations in a Resource-Based Learning Scenario.
In: Towards Ubiquitious Learning Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2011), Springerverlag Heidelberg, pp. 356-369, [Online-Edition: http://www.springerlink.com/content/51h2132pq34kwtk8/],
[Book Section]

Zimmermann, Birgit and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2011):
Experiences in Using Patterns to Support Process Experts in process Decription and Wizard Creation.
In: Transaction on Pattern Languages of Programming II Special Issue on Applying Patterns, Springer Verlag, pp. 34-61, [Book Section]

Rensing, Christoph (2011):
Forschungsherausforderungen des E-Learning.
In: DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik, Köllen Verlag, pp. 197-208, [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph (2011):
Interaktive Visualisierung von Wissenressourcen einer Lerncommunity und Modellierung eines Ressourcenpfads.
In: DeLFI 2011- Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik, Köllen Verlag, pp. 67-78, [Book Section]

Schäfer, Stefan and Lange, Jörg and Rensing, Christoph and Merle, Heiko and Tittel, Stephan and Burgaß, Robert
Friedrich, Steffen and Kienle, Andrea and Rohland, Holger (eds.) (2011):
Mobile Inhaltserfassung und mobiles Lernen mit dem Semantic Wiki im Bauingenieurwesen.
In: Proceedings der DeLFI 2011 - Die 9. e-learning Fachtagung Informatik, Dresden, TUD Press, In: DeLFI 2011 - Die 9. e-learning Fachtagung Informatik, Dresden, 2011, ISBN 9783942710367,
[Conference or Workshop Item]

Anjorin, Mojisola and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph (2011):
Towards Graph-Based Recommendations for Resource-Based Learning using Semantic Tag Types.
In: DeLFI 2011: Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik, Dresden, TUD - Press, [Book Section]

Anjorin, Mojisola and Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph (2011):
A platform support the collaborative management of web resources for learning purposes.
In: Proceedings of the 16th Annual joint Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, New York, NY, USA, ACM, [Book Section]

Rensing, Christoph and Bremer, Claudia (2010):
Kompetenznetz E-Learning Hessen.
In: Kompetenznetz E-Learning Hessen, Waxmann / Münster, pp. 82-95, [Online-Edition: http://www.waxmann.com/index.php?id=buecher&no_cache=1&L=0&t...],
[Book Section]

Lehmann, Lasse and Mittelbach, Arno and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2010):
Automatic Detection and Visualisation of Overlap for Tracking of Information Flow.
In: Proceedings of I-KNOW 2010, 10th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies, Verlag der Technischen Universität Graz, pp. 186-198, [Book Section]

Mittelbach, Arno and Lehmann, Lasse and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2010):
Automatic Detection of Local Reuse.
In: Proceedings 5th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), Springer Verlag, pp. 229-244, [Book Section]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Steinmetz, Ralf (2010):
Durchgängige Integration einer Creative Commons Lizenzverwaltung in die Open Learning Content Authoring&Management Plattform docendo.
In: Proceedings (DeLFI 2010) 8. Tagung der Fachgruppe E-Learning der Gesellschaft der Informatik, Koellen Verlag, pp. 169-180, [Book Section]

Boehnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2010):
Enhancing an Enviroment for Knowledge Acquisition based on Web Resource Automatic Tag Type Identification.
In: Proceedings of International Conference on Computer-aided Learning 2010, Kassel University Press, pp. 380-389, [Book Section]

Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Dominguez Garcia, Renato and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2010):
Extended Explicit Semantic Analysis for Calculation Semantic Relateness of Web Resources.
In: Proceedings From Innovation to Learning and Practice (EC-TEL 2010), Springer Verlag, [Book Section]

Rensing, Christoph and Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Steinmetz, Ralf (2010):
Recommending and finding multimedia resources in knowledge acquisition based Web resources.
In: Proceedings of 19th International Conference Communications and Network, IEEE eXpress Conference Publishing, pp. 1-6, [Book Section]

Lehmann, Lasse and Steinmetz, Ralf and Rensing, Christoph (2010):
Capture of Lifecycle Information in Office Applications.
In: International Journal of Technology Enhanced Learning, pp. 41-57, (2), ISSN 17535255,
[Article]

Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2010):
Implementation and evaluation of a Tool for Setting Goals in Self-Regulated Learning wiith Web Resurces.
In: Learning in the Synergy of Multiple Disciplines EC-TL 2009, Springer Verlag, pp. 521-534, [Book Section]

Rensing, Christoph (2010):
Die technologische Infrastruktur zur kooperativen Erstellung von Web-Based Trainings und deren Nutzung in innovativen Lernsettings.
In: Hessische E-Learning-Projekte in der Sportwissenschaft / Josef Wiemeyer ... (Hrsg.), Köln, Sportverlag Strauß, p. 163, [Book Section]

Dominguez Garcia, Renato and Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Improving Topic Exploration in the Blogosphere by Detecting Relevant Segments.
In: Proceedings of the I-Know 2009, Graz, Verlag der Technischen Universität Graz, pp. 177-188, [Book Section]

Scholl, Philipp and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Anwendungen und Nutzen der Automatischen Erkennung von Web-Geners in persönlichen und Community Wissensnetzen.
In: Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009, Berlin, Logos- Verl., p. 37, [Book Section]

Rensing, Christoph and Böhnstedt, Doreen (2009):
Bildung einer Community zur Vermittlung von E-Learning-Erfahrungen auf Basis semantischer Netze.
In: Lernen im digitalen Zeitalter : DeLFI 2009 Proceedings der 7. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik, Berlin, p. 187, [Book Section]

Rensing, Christoph (2009):
Kompetenznetz E-Learning Hessen.
In: E-Learning 2009 : Lernen im digitalen Zeitalter / Nicolas Apostolopoulos ... (Hrsg.), Münster, Waxmann Verlag, p. 390, [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Modeling Personal Knowledge Networks to Support Resource Based Learning.
In: Proceedings of 9th International Conference on knowledge Management Knowledge Technologies (I-KNOW 2009), Graz, Verlag der Technischen Universität Graz, pp. 309-316, [Book Section]

Dominguez Garcia, Renato and Böhnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Von Tags zu semantischen Netzen - Einsatz im Ressourcen-basierten Lernen.
In: Lernen im digitalen Zeitalter : Workshop-Band ; Dokumentation der Pre-Conference zur DeLFI2009, Berlin, Logos- Verl., p. 29, [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Collaborative Semantic Tagging of Web Resources on the Basis of Individual Knowledge Networks.
In: User modeling, adaptation, and personalization : 17th International Conference, UMAP 2009, formerly UM and AH, Trento, Italy, June 22 - 26, 2009; proceedings / Geert-Jan Houben ... (eds.)., Berlin, Heidelberg, Springer, pp. 379-384, [Book Section]

Bergsträßer, Sonja and Hildebrandt, Tomas and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Virtual context based services for multiplayer online games to facilitate community participation.
In: Multimedia Tools and Application, Springer US, (11042), ISSN 1380-7501,
[Article]

Scholl, Philipp and Dominguez Garcia, Renato and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Towards Language-Independent Web Genre Detection.
In: Proceedings of the WWW 2009, Madrid, ACM SIGMM, pp. 1157-1158, [Book Section]

Bergsträßer, Sonja and Hildebrandt, Tomas and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
A Middleware for the Controlled Information Exchange between Online Games and Internet Applications.
In: Kommunikation in Verteilten Systemen (KiVS) : 16. Fachtagung Kommunikation in Verteilten Systemen (KiVS 2009) Kassel, 2. - 6. März 2009 / eine Veranstaltung der Gesellschaft für Informatik (GI) unter Beteiligung der Informationstechnischen Gesellschaft, Berlin, Springer Verlag, [Book Section]

Hildebrandt, Tomas and Bergsträßer, Sonja and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2009):
Capturing and Storing Profile Information for Games Playing Multiplayer Online Games.
In: NetGames 2009, 8th Annual Workshop on Network and Systems Support for Games, Paris, France, November 23-24, 2009, [Conference or Workshop Item]

Böhnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Einsatz persönlicher Wissensnetze im Ressourcen-basierten Lernen.
In: DeLFI 2008 : die 6. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany / Silke Seehusen, Ulrike Lucke; Stefan Fischer (Hrsg.), Bonn, Ges. f. Informatik, pp. 113-124, [Book Section]

Böhnstedt, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Typisiertes Tagging in persönlichen Wissensnetzen.
In: Workshop Proceedings der Tagungen Mensch & Computer 2008, DeLFI 2008 und Cognitive Design 2008 : 07.-10. September 2008, Lübeck / Ulrike Lucke ... (Hrsg.), Berlin, Logos-Verlag, pp. 330-331, [Book Section]

Lehmann, Lasse and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Capture of Lifecycle Information to Support Personal Information Management.
In: Times of convergence: technologies across learning contexts : third European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2008, Maastricht, The Netherlands, September 16 - 19, 2008; proceedings / Pierre Dillenbourg ... (eds.), Berlin, Heidelberg, Springer, pp. 216-221, [Book Section]

Lehmann, Lasse and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Effektive Nutzung von Medienressourcen aus dem betriebswirtschaftlichen Lebenszyklus eines Produkts zur Modellierung und Produktion von Trainingsinhalten am Bispiel der EXPLAIN-Plattform.
In: Prozessorientiertes Authoring Management : Methoden, Werkzeuge und Anwendungsbeispiele für die Erstellung von Lerninhalten / Peter Loos ... Hrsg., Berlin, Logos-Verl., pp. 183-200, [Book Section]

Scholl, Philipp and Bentz, Bastian and Böhnstedt, Doreen and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Einsatz und Evaluation eines Zielmanagement-Werkzeugs bei der selbstregulierten Internet-Recherche.
In: DeLFI 2008 : die 6. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 07. - 10. September 2008 in Lübeck, Germany / Silke Seehusen, Ulrike Lucke; Stefan Fischer (Hrsg.), Bonn, Ges. f. Informatik, pp. 125-136, [Book Section]

Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2008):
Using Taxonomies to Support the Macro Design Process for the Production of Web Based Trainings.
In: Journal of universal computer science : JUCS., pp. 1763-1774, 14, (10), ISSN 0948-695X,
[Article]

Rensing, Christoph and Zimmermann, Birgit and Meyer, Marek and Lehmann, Lasse and Steinmetz, Ralf (2008):
Wiederverwendung von multimedialen Lernressourcen im Re-Purposing und Authoring by Aggreation.
In: Prozessorientiertes Authoring Management : Methoden, Werkzeuge und Anwendungsbeispiele für die Erstellung von Lerninhalten / Peter Loos ... Hrsg., Berlin, Logos-Verl., pp. 19-40, [Book Section]

Hildebrand, Tomas and Bergsträßer, Sonja and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf
Claypool, Marc (ed.) (2008):
Dynamic Voice Communication Support for Multiplayer Online Games.
ACM SIGMM, In: Netgames 2008, 7th Annual Workshop on Network and systems Support for Games, ISBN ? keine gefunden,
[Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Rößling, Guido (eds.) (2007):
Proceedings der pre-conference workshops der 5. E-Learning Fachtagung Informatik, DeLFI 2007, Siegen, 17. September 2007.
Berlin, Logos-Verl., ISBN 3-8325-1674-3, 978-3-8325-1674-1,
[Book]

Mann, Doreen and Scholl, Philipp and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2007):
Interaktive, Community-unterstützte Wissensnetze für persönliches Wissensmanagement in Ressourcen-basierten Lernkontexten.
In: Proceedings der Pre-Conference Workshops der 5. e-Learning Fachtagung Informatik - DeLFI 2007, Logos Verlag Berlin, Siegen, S. 35-42 (2007) ISBN 978-8325-1674-1, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Rößling, Guido (2007):
Proceedings der Pre-Conference Workshops der 5. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2007).
Logos Verlag Berlin, ISBN 978-3-8325-1674-1,
[Book]

Lehmann, Lasse and Abdelhak, Aqqal and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
A Content Modelling Language as Basis for the Support of the Overall Content Creation Process.
In: IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2006) <6, 2006, Kerkrade>, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Tittel, Stephan and Lehmann, Lasse and Steinmetz, Ralf (2006):
Ein System zur Realisierung expliziten Lerner-Autor Feedbacks im E-Learning.
In: Pre-Conference Workshops der 4. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2006) <2006, Darmstadt> ; 27 - 34, [Conference or Workshop Item]

Zimmermann, Birgit and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Format-übergreifende Anpassungen von elektronischen Lerninhalten.
In: e-Learning Fachtagung Informatik ( DeLFI 2006 ) <4, Darmstadt,2006> ; S. 15 - 26, [Conference or Workshop Item]

Meyer, Marek and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Modellierung eines generischen Prozesses für die Modularisierung von Lernressourcen.
In: Workshop "Effiziente Erstellung von e-Learning Content" im Rahmen der 4. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI2006) <Darmstadt,2006> ; S. 19-26, [Conference or Workshop Item]

Zimmermann, Birgit and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Patterns for Tailoring E-Learning Materials to Make them Suited for Changed Requirements.
In: Nordic Pattern Language of Programs Conference (VikingPLoP) <5, Helsingör,2006>, [Conference or Workshop Item]

Zimmermann, Birgit and Bergsträßer, Sonja and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
A Requirements Analysis of Adaptations of Re-Usable (E-Learning) Content.
In: World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telekommunications (ED-MEDIA 2006) <Orlando,2006>, [Conference or Workshop Item]

Meyer, Marek and Hildebrandt, Thomas and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Requirements and an architecture for a multimedia content re-purposing framework.
In: European Conference on Technology Enchanced Learning (EC-TEL 2006) <1, Kreta,2006> ; 500 - 505, [Conference or Workshop Item]

Bergsträßer, Sonja and Faatz, Andreas and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
A Semantic Content Representation Supporting Re-Purposing of Learning Resources.
In: I-KNOW '06 <2006, Graz> ; 287 - 295, [Conference or Workshop Item]

Meyer, Marek and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Supporting Modularization and Aggregation of Learning Resources in a SCORM Compliance Mode.
In: The 6th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2006) <Kerkrade,2006> ; 933 - 935, [Conference or Workshop Item]

Meyer, Marek and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2006):
Towards using Wikipedia as a substitute corpus for topic detection and metadata generation in e-learning.
In: The 3rd annual e-learning conference on Intelligent Interactive Learning Objects Repositories <3, 2006, Montreal>, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Seeberg, Cornelia and Steinmetz, Ralf (2005):
Die Entstehung von k-MED, Februar 2005.
In: k-MED : Knowledge-Based Multimedia Medical Education ; [BMBF Abschlussbricht, Buch mit DVD] / Andreas Sziegoleit (Hrsg.). - Darmstadt : Selbstverl., 2005, S. 12-15. - ISBN: 3-00-015378-0, Darmstadt, Selbstverl., [Book Section]

Steinmetz, Ralf and Rensing, Christoph (2005):
Internetbasierte Hochschullehre in den kommenden 10 Jahren : Herausforderungen und Lösungsansätze auch technologischer und organisatorischer Perspektive.
In: Hochschulen im digitalen Zeitalter : Innovationspotenziale und Strukturwandel ; Education Quality Forum 2004 ; [Education Quality Forum, Band 2] / Michael Kerres .... - Münster [u.a.] : Waxmann, 2005. - S. 173-192 ISBN: 3-8309-1538-1, Münster [u.a.], Waxmann, [Book Section]

Hoermann, Stefan and Hildebrandt, Tomas and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2005):
ResourceCenter : a digital learning object repository with an integrated authoring tool set.
In: Proceedings of ED-Media 2005, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications : June 27 - July 2, 2005 Montréal, Canada / AACE, Association for the Advancement of Computing in Education. Ed. by Piet Kommers ... Norfolk, Va. :, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Hoermann, Stefan and Steinmetz, Ralf (2005):
Wiederverwendung und Autorenunterstützung im E-Learning auf Basis von Digitalen Repositories.
In: thema Forschung : E-Learning (ISSN 1434-7768), pp. 84-91, [Article]

Hoermann, Stefan and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2005):
Wiederverwendung von Lernressourcen mittels Authoring by Aggregation im ResourceCenter.
In: Jörg M. Haake, Ulrike Lucke, Djamshid Tavangarian (Hrsg.): DeLFI 2005: 3. Deutsche e-Learning Fachtagung Informatik, p. 153--164, GI-Edition, September 2005, [Conference or Workshop Item]

Horz, Holger and Hürst, Wolfgang and Ottmann, Thomas and Rensing, Christoph and Trahasch, Stephan (2005):
eLectures : Einsatzmöglichkeiten; Herausforderungen und Forschungsperspektiven; Vorwort.
16. September 2005 / Ulrike Lucke ... (Hrsg.). - Berlin, Logos-Verl., In: Workshop proceedings DeLFI 2005 und GMW05 : Rostock, 13. - 16. September 2005 / Ulrike Lucke ... (Hrsg.). - Berlin : Logos-Verl., 2005. - S. 9-10 . - ISBN: 3-8325-1023-0, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Weber, Sylvia (2005):
k-Med als Teil einer Virtuellen Hochschule Hessen.
In: k-MED : Knowledge-Based Multimedia Medical Education ; [BMBF Abschlussbricht, Buch mit DVD] / Andreas Sziegoleit (Hrsg.). - Darmstadt : Selbstverl., 2005, S. 12-15 ISBN: 3-00-015378-0, Darmstadt, Selbstverl., [Book Section]

Offenbartl, Susanne and Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2004):
Die Technische Universität Darmstadt auf dem Weg zur Dual Mode TUD.
In: E-Learning-Strategien und E-Learning-Kompetenzen an Hochschulen / Claudia Bremer; Kerstin E. Kohl (Hrsg.)- Bielefeld : Bertelsmann, 2004.- 430 S.- (Blickpunkt Hochschuldidaktik ; 114).- ISBN: 3-7639-3197-X.- S. 231-244, [Article]

Rensing, Christoph and Klein, Horst G. (2004):
EuroCom online - interaktive Online-Lernmodule zum Erwerb rezeptiver Sprachkenntnisse in den romanischen Sprachen.
In: Campus 2004 : kommen die digitalen Medien an den Hochschulen in die Jahre? / Doris Carstensen; Beate Barrios (Hrsg.)- Münster [u.a.] : Waxmann, 2004.- 465 S.- (Medien in der Wissenschaft ; Bd. 29).-ISBN: 3-8309-1417-2.- S. 235-244, [Article]

Rensing, Christoph and Steinmetz, Ralf (2004):
Multimedia- und Hypermedia-Einsatz in Sprachlernprogrammen am Beispiel EuroCom online.
In: Mehrsprachigkeit und ihre Didaktik : multimediale Perspektiven für Europa / Dorothea Rutke ... (eds.)- St. Augustin : Asgard, 2004.- XI, 118 S.- (Bausteine Europas ; 10).-ISBN: 3-537-86503-1.- S. 3-12, [Article]

Rensing, Christoph (2003):
Eine policybasierte Zugriffskontrollarchitektur für das Multi Service Internet.
Darmstadt, Technische Universität, TU Darmstadt, [Online-Edition: urn:nbn:de:tuda-tuprints-3838],
[Ph.D. Thesis]

Rensing, Christoph (2003):
Eine policybasierte Zugriffskontrollarchitektur für das Multi Service Internet.
Darmstadt, Techn. Univ., TU Darmstadt, [Ph.D. Thesis]

Rensing, Christoph and Hasan, and Karsten, Martin and Stiller, Burkhard (2002):
AAA : a survey and a policy-based architecture and framework.
In: IEEE network, pp. 22-27, 16, [Article]

Rensing, Christoph and Karsten, Martin and Steinmetz, Ralf (2002):
Darstellung der Sicherheitsattribute von Kommunikationsbeziehungen mittels UML.
Klagenfurt, Univ., In: Enterprise security : unternehmensweite IT-Sicherheit, Paderborn, 26.-27. März 2002 ; [proceedings] / Gemeinsame Arbeitskonferenz GI-Fachgruppe 2.5.3 Verlässliche IT-Systeme ...- Klagenfurt: Univ., Institute für Informatik Systemsicherheit, 2002.- S. 1, [Conference or Workshop Item]

Rensing, Christoph and Offenbartl, S. and Hansen, J. (2001):
Entwicklung und Einsatz elektronischer Medien als Lehr- und Lernmittel an hessischen Hochschulen.
Wiesbaden, Hess. Min. für Wirtschaft, Verkehr u. Landesentwicklung, 27, [Book]

Rensing, Christoph and Ackermann, Ralf and Roedig, U. and Wolf, L. C. and Steinmetz, Ralf (1999):
Sicherheitsunterstützung für Internet Telefonie.
In: DUD-Fachbeiträge 1999, März. - Braunschweig: Vieweg, 1999. S. 285-296, Braunschweig, Vieweg, [Book Section]

Rensing, Christoph and Rödig, Utz and Ackermann, Ralf and Wolf, L. C. and Steinmetz, Ralf (1999):
VDMFA: eine verteilte dynamische Firewallarchitektur für Multimedia-Dienste.
Berlin, Heidelberg (u.a.), springer, In: Kommunikation in Verteilten Systemen (KiVS): 11. ITG/GI-Fachtagung Darmstadt 1999. Hrsg.: R. Steinmetz. - Berlin, Heidelberg (u.a.): springer, 1999. S. 144-157, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Oct 22 01:21:39 2019 CEST.