TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Einträge mit Organisationseinheit "03 Fachbereich Humanwissenschaften > Institut für Psychologie > Pädagogische Psychologie"

Ebene hoch
Gruppiere nach: Autor(en) | Datum | Typ des Eintrags | Sprache | Keine Gruppierung
Springe zu: B | D | F | G | J | K | L | O | R | S | W
Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 41.

B

Bellhäuser, Henrik :
Fostering Self-Regulated Learning Online Development and Evaluation of Interventions for E-Learning Scenarios.
[Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/5833]
Technische Universität , Darmstadt
[Dissertation], (2016)

Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Winter, C. ; Schmitz, Bernhard :
Applying a web-based training to foster self-regulated learning—Effects of an intervention for large numbers of participants.
In: The Internet and Higher Education (31) pp. 87-100.
[Artikel], (2016)

Bellhäuser, Thomas ; Winter, Charlotte ; Schmitz, Bernhard :
Applying a web-based training to foster self-regulated learning—Effects of an intervention for large numbers of participants.
In: The Internet and Higher Education, 31 pp. 87-100.
[Artikel], (2016)

Bouley, Franziska ; Wuttke, Eveline ; Schnick-Vollmer, Kathleen ; Schmitz, Bernhard ; Berger, Stefanie ; Fritsch, Sabine ; Seifried, Jürgen :
Professional Competence of Prospective Teachers in Business and Economics Education: Evaluation of a Competence Model Using Structural Equation Modeling.
In: Peabody Journal of Education, 90 (4) pp. 491-502.
[Artikel], (2015)

D

Dresel, Markus ; Schmitz, Bernhard ; Schober, Barbara ; Spiel, Christine ; Ziegler, Albert ; Engelschalk, Tobias ; Jöstl, Gregor ; Klug, Julia ; Roth, Anne ; Wimmer, Bastian :
Competencies for successful self-regulated learning in higher education: structural model and indications drawn from expert interviews.
In: Studies in Higher Education, 40 (3) pp. 454-470.
[Artikel], (2015)

F

Fritsch, Sabine ; Berger, Stefanie ; Seifried, Jürgen ; Bouley, Franziska ; Wuttke, Eveline ; Schnick-Vollmer, Kathleen ; Schmitz, Bernhard :
The impact of university teacher training on prospective teachers’ CK and PCK--a comparison between Austria and Germany.
In: Empirical Research in Vocational Education and Training, 7 (1) pp. 1-20.
[Artikel], (2015)

G

Gerich, Mara ; Schmitz, Bernhard :
Using Simulated Parent-Teacher Talks to Assess and Improve Prospective Teachers' Counseling Competence.
In: Journal of Education and Learning, 5 (2) pp. 285-301.
[Artikel], (2016)

Gerich, Mara ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard :
Improving Prospective Teachers’ Counseling Competence in Parent-Teacher Talks: Effects of Training and Feedback.
In: Journal of Educational and Psychological Consultation pp. 1-36.
[Artikel], (2016)

Gerich, Mara ; Bruder, Simone ; Hertel, Silke ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard :
What Skills and Abilities Are Essential for Counseling on Learning Difficulties and Learning Strategies?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 47 pp. 62-71.
[Artikel], (2015)

J

Janzarik, G. ; Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Happiness at work: A training to increase art-of-living at work.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Janzarik, G. ; Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Happiness at work: A training to increase art-of-living at work.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

K

Klug, Julia ; Bruder, Simone ; Schmitz, Bernhard :
Which variables predict teachers diagnostic competence when diagnosing students’ learning behavior at different stages of a teacher’s career?
In: Teachers and Teaching, 22 (4) pp. 461-484.
[Artikel], (2016)

Keller, Sylvana ; Ogrin, Sabine ; Scheibe, Anne-Kathrin ; Schmitz, Bernhard :
Mehr Arbeitsdisziplin durch selbstreguliertes Lernen – Strategien für Schüler und Fördermöglichkeiten für Lehrkräfte.
In: Schulmagazin 5-10, 11 pp. 7-14.
[Artikel], (2013)

L

Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Improving Art-of-Living Trainings: Implication of Art-of-Living Trainings for Primary School Students.
In: International Journal of School Health, 4 (2)
[Artikel], (2017)

Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Art-of-Living Training: Developing an Intervention for Students to Increase Art-of-Living.
In: Applied Psychology: Health and Well-Being, 8 (3) pp. 279-300.
[Artikel], (2016)

Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Art-of-Living Training: Developing an Intervention for Students to Increase Art-of-Living.
In: Applied Psychology: Health and Well-Being, 8 (3) pp. 279-300.
[Artikel], (2016)

Landmann, Meike ; Perels, Franziska ; Otto, Barbara ; Schnick-Vollmer, Kathleen ; Schmitz, Bernhard :
Selbstregulation und selbstreguliertes Lernen.
In: Pädagogische Psychologie. Springer , pp. 45-65.
[Buchkapitel], (2015)

Lang, Jessica :
Tierisch zufrieden: Ist Wohlbefinden auch nur ein Trick?
In: SitzPlatzFuss, 19 pp. 82-83.
[Artikel], (2015)

Lang, Jessica :
Tierisch zufrieden: Entwicklung und Evaluation einer tiergestützten Intervention zur Steigerung von Wohlbefinden und Lebenskunst.
Technische Universität Darmstadt
[Masterarbeit], (2014)

Liborius, Patrick ; Neudel, Patrick :
Ein Training für Mentoren zur Hausaufgabenbetreuung.
In: Praxis Schule 5-10, 4 pp. 36-39.
[Artikel], (2010)

O

Ogrin, Sabine ; Roth, Anne:
Kompass Schulwechsel: Den Übergang gestalten.
Vandenhoeck & Ruprecht
[Buch], (2016)

Otto, Barbara ; Perels, Franziska ; Schmitz, Bernhard :
VI-3 Selbstreguliertes Lernen.
In: Empirische Bildungsforschung. Springer , pp. 41-53.
[Buchkapitel], (2015)

Ogrin, Sabine ; Keller, Sylvana ; Scheibe, Anne-Kathrin ; Lang, Jessica ; Schmitz, Bernhard :
Lerntagebücher selbst erstellen – Monitoring individuell fördern.
In: Schulmagazin 5-10, 11 pp. 51-54.
[Artikel], (2013)

R

Roth, Anne ; Ogrin, Sabine ; Schmitz, Bernhard :
Assessing self-regulated learning in higher education: a systematic literature review of self-report instruments.
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 28 (3) pp. 225-250.
[Artikel], (2016)

S

Schnick-Vollmer, Kathleen :
PROFESSIONAL COMPETENCE IN BUSINESS AND ECONOMICS EDUCATION Development and Evaluation of a Structural Competency Model of Prospective Business Teachers in the Domain of Accounting.
[Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/6293]
Kathleen Schnick-Vollmer , Darmstadt
[Dissertation], (2017)

Steuer, G ; Eckerlein, N ; Först, N ; Lang, J ; Spiel, C ; Schober, B ; Schmitz, Bernhard ; Dresel, M :
PRO-SRL-EVA--Product-and Process-Oriented Modeling and Assessment of Self-Regula-tion Competencies in Higher Education--Further Validation.
In: KoKoHs Working Papers No. 11 p. 18.
[Artikel], (2017)

Schmitz, Bernhard:
Art-of-Living: A Concept to Enhance Happiness.
Springer
[Buch], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Introduction: Advantages of Using the Concept Art-of-Living.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Development of a Questionnaire Measuring Art-of-Living.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Validation Studies for Art-of-Living.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Measurement of Art-of-Living in Daily Life by Diaries.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Interventions to Enhance Art-of-Living.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmitz, Bernhard :
Summary and Outlook.
In: Art-of-Living: A concept to enhance happiness. Springer
[Buchkapitel], (2016)

Schmidt, Michaela ; Perels, Franziska ; Schmitz, Bernhard :
How to perform idiographic and a combination of idiographic and nomothetic approaches.
In: Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 218 pp. 166-174.
[Artikel], (2015)

Schnick-Vollmer, Kathleen ; Berger, Stefanie ; Bouley, Franziska ; Fritsch, Sabine ; Schmitz, Bernhard ; Seifried, Jürgen ; Wuttke, Eveline :
Modeling the Competencies of Prospective Business and Economics Teachers.
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 pp. 24-30.
[Artikel], (2015)

Schober, Barbara ; Klug, Julia ; Jöstl, Gregor ; Spiel, Christiane ; Dresel, Markus ; Steuer, Gabriele ; Schmitz, Bernhard ; Ziegler, Albert :
Gaining Substantial New Insights Into University Students’ Self-Regulated Learning Competencies.
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 pp. 64-65.
[Artikel], (2015)

Schumacher, Bettina :
Zusammenhang zwischen Lebenskunst und Charakterstärken und Einfluss auf Wohlbefinden.
Technische Universität Darmstadt
[Masterarbeit], (2015)

Scheibe, Anne-Kathrin ; Trittel, Monika ; Klug, Bernhard
Krapp, A. ; Seidel, T. (eds.) :

Strategien und Methoden der Erkenntnisgewinnung (Forschungsmethoden).
In: Lehrbuch Pädagogische Psychologie. Beltz, Weinheim
[Buchkapitel], (2014)

Scheibe, Anne-Kathrin :
Entwicklung und Validierung eines Fragebogens zur Erfassung von Emotionsregulationsstrategien im Lern- und Leistungskontext.
[Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/1334/]
Technische Universität Darmstadt
[Masterarbeit], (2009)

W

Wagner, Wolfgang ; Göllner, Richard ; Werth, Sarah ; Voss, Thamar ; Schmitz, Bernhard ; Trautwein, Ulrich :
Student and teacher ratings of instructional quality: Consistency of ratings over time, agreement, and predictive power.
In: Journal of Educational Psychology, 108 (5) pp. 705-721.
[Artikel], (2016)

Wiemeyer, Josef ; Schmitz, Bernhard :
Self-regulated multimedia learning in Sport Science Concepts and a field study.
In: Proceedings of the 10th International Symposium on Computer Science in Sports (ISCSS).
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2016)

Diese Liste wurde am Thu Jul 27 06:51:26 2017 CEST generiert.