TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browsen nach Person

Ebene hoch
Gruppiere nach: Keine Gruppierung | Typ des Eintrags | Datum | Sprache
Anzahl der Einträge: 11.

Bellhäuser, Henrik :
Fostering Self-Regulated Learning Online Development and Evaluation of Interventions for E-Learning Scenarios.
[Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/5833]
Technische Universität , Darmstadt
[Dissertation], (2016)

Konert, Johannes ; Bellhäuser, Henrik ; Röpke, Rene ; Gallwas, Eduard ; Zucik, Ahmed :
Moodle Peer: Factors relevant in learning group formation for improved learning outcomes, satisfaction and commitment in E-Laerning scenarios using GroupAL.
In: Proc. of 11th European Conference on Technology Enhandced Learning (EC-TEL2016). Springer, Heidelberg ISBN 978-3-319-24257-6
[Buchkapitel], (2016)

Roepke, Rene ; Konert, Johannes ; Gallwas, Eduard ; Bellhäuser, Henrik :
Moodle Peers: Automatisierte Lerngruppenbildung auf Grundlage psychologischer Merkmalausprägungen in E-Learning-Systemen.
In: 14. E-Learning Fachtagung Informatik. Köllen Verlag, Bonn ISBN 978-3-88579-656-5
[Buchkapitel], (2016)

Konert, Johannes ; Bohr, Christoph ; Rensing, Christoph ; Bellhäuser, Henrik :
PeerLA- Assistant for individual learning goals an d self-regulation competency improvement in online learning scenarios.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT). IEEE CPS, Los Alamitos , pp. 52-56. ISBN 978-1-46739041-5
[Buchkapitel], (2016)

Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Winter, C. ; Schmitz, Bernhard :
Applying a web-based training to foster self-regulated learning—Effects of an intervention for large numbers of participants.
In: The Internet and Higher Education (31) pp. 87-100.
[Artikel], (2016)

Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard :
Förderung selbstregulierten Lernens für Studierende in mathematischen Vorkursen: Entwicklung und Evaluation eines Web-based Trainings (WBT).
In: Arbeitstagung „Mathematische Vor- und Brückenkurse“, 3.-5.11.2011, Kassel.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2011)

Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard :
Evaluation eines Online-Trainings zur Förderung selbstregulierten Lernens für angehende Studierende.
In: 13. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie der DGPs (PAEPS), 14.-16.9.2011, Erfurt.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2011)

Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Schmitz, Bernhard :
Fostering Self-Regulated Learning Online.
In: 14. EARLI Conference (European Association for Research on Learning and Instruction), 29.8.-3.9.2011, Exeter.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2011)

Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard :
Evaluation eines Online-Trainings zur Förderung selbstregulierten Lernens für angehende Studierende.
In: 75. AEPF-Tagung (Arbeitsgruppe für empirische pädagogische Forschung), 28.2.-2.3.2011, Bamberg.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2011)

Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Schmitz, Bernhard :
Fostering Self-Regulated Learning Online - Concept of a Web-Based Training.
In: 1. KLEE Konferenz (Kreativity, Learning Strategy and Efficiency in E-Learning), 7.9.2010, Darmstadt.
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2010)

Fellgiebel, A. ; Keller, I. ; Marin, D. ; Müller, M. J. ; Schermuly, I. ; Yakushev, I. ; Albrecht, J. ; Bellhäuser, Henrik ; Kinateder, M. ; Beck, M. ; Stoeter, P. :
Diagnostic utility of different MRI and MR angiography measures in Fabry disease.
In: Neurology, 72 (1) pp. 63-68.
[Artikel], (2009)

Diese Liste wurde am Tue Sep 26 07:05:54 2017 CEST generiert.