TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 8.

Gerich, Mara and Bruder, Simone and Hertel, Silke and Trittel, Monika and Schmitz, Bernhard (2015):
What Skills and Abilities Are Essential for Counseling on Learning Difficulties and Learning Strategies?
47, In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Hogrefe Verlag Göttingen, pp. 62-71, [Article]

Schmitz, Bernhard and Klug, Julia and Hertel, Silke Laursen, B. and Little, T. and Card, N. (eds.) (2011):
Using Diaries in Developmental Research: Collecting and Analyzing Longitudinal Diary Data.
In: Handbook of Developmental Research Methods, New York, Guilford Publications, [Book Section]

Hertel, Silke and Schmitz, Bernhard (2010):
Lehrer als Berater in Schule und Unterricht.
Stuttgart, Kohlhammer, ISBN 978-3-17-020742-4,
[Book]

Hertel, Silke and Klug, Julia and Schmitz, Bernhard Holling, H. and Schmitz, B. (eds.) (2010):
Quasi-experimentelle Versuchspläne.
In: Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation, Göttingen, Hogrefe, pp. 49-62, [Book Section]

Hertel, Silke (2009):
Beratungskompetenz von Lehrern : Kompetenzdiagnostik, Kompetenzförderung, Kompetenzmodellierung.
In: Pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie, 74, Münster u.a., Waxmann, ISBN 978-3-8309-2190-5 ; 3-8309-2190-X,
[Book]

Perels, Franziska and Otto, Barbara and Landmann, Meike and Hertel, Silke and Schmitz, Bernhard (2007):
Self-regulation from a process perspective.
215, In: Zeitschrift für Psychologie=Journal of Psychology, pp. 194-204, [Article]

Schmidt, Michaela and Hertel, Silke and Otto, Barbara (2006):
Förderung selbstregulierten Lernens durch den Einsatz eines Monitoringinstruments in der Jahrgangsstufe 3.
In: 68. Tagung der AEPF. Übergänge im Bildungswese <München,2006> ; 68. AEPF. Tagung in München 2006. Übergänge im Bildungswesen ; 204, p. 204, [Conference or Workshop Item]

Schmidt, Michaela and Hertel, Silke (2006):
Kann selbstreguliertes Lernen bereits in der Jahrgangsstufe 3 durch den Einsatz eines Monitoringinstruments gefördert werden?
In: Humane Zukunft gestalten : Nürnberg, 17. bis 21. September 2006 / F. Lösel ... (Hrsg.). - 1. Aufl.. - Lengerich, Westf : Pabst Science Publishers, 2006, S. 472 (Abstracts ; 45) ISBN: 978-3-89967-333-3= 3-89967-333-6, 1. Aufl.. - Lengerich, Westf, Pabst Science Publishers, p. 472, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Thu Dec 5 21:31:15 2019 CET.