Einträge mit Organisationseinheit "01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Fachgebiet Electronic Markets"
- TU Darmstadt (106899)
- 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften (7182)
- Betriebswirtschaftliche Fachgebiete (5125)
- Fachgebiet Electronic Markets (59)
- Betriebswirtschaftliche Fachgebiete (5125)
- 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften (7182)
Artikel
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Assessing the Economic Effects of Server Launches in Free-to-Play MMO Games.
In: Journal of Business Economics, 87
doi: 10.1007/s11573-016-0825-5
Artikel, Bibliographie
Scholz, Michael ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2016)
The Ambiguous Identifier Clustering Technique: A Method for Unobserved Product Heterogeneity in Online Transaction Data.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2016)
The Impact of Content Sentiment and Emotionality on Content Virality.
In: International Journal of Research in Marketing, 33 (3)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Making Digital Freemium Business Models a Success - Predicting Customers' Lifetime Value via Initial Purchase Information.
In: Business & Information Systems Engineering, 58 (2)
Artikel, Bibliographie
Zhou, Wenyan ; Hinz, Oliver (2016)
Determining Profit-Optimizing Return Policies - A Two-Step Approach on Data from Taobao.com.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2015)
Network Effects in Two-Sided Markets: Why a 50/50 User Split is not Necessarily Revenue-Optimal.
In: Business Research, 8 (1)
Artikel, Bibliographie
Deng, Zhaohua ; Liu, Shan ; Hinz, Oliver (2015)
The Health Information Seeking and Usage Behavior Intention of Chinese Consumers through Mobile Phone.
In: Information Technology & People, 28 (2)
Artikel, Bibliographie
Scholz, Michael ; Dorner, Verena ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2015)
Measuring Consumers' Willingness-to-Pay with Utility-based Recommendation Systems Decision Support Systems.
In: Decision Support Systems, (72)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2015)
The Value of User's Facebook Profile Data for Product Recommendation Generation.
In: Electronic Markets, 25 (2)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Kostyra, Daniel S. ; Hinz, Oliver (2015)
Catchword Marketing Automation.
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (2)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Schlereth, Christian ; Zhou, Wenyan (2015)
Fostering the Adoption of Electric Vehicles by Providing Complementary Mobility Services: A Two-Step Approach using Best-Worst Scaling and Dual Response.
In: Journal of Business Economics, 85 (8)
Artikel, Bibliographie
Skiera, Bernd ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2015)
Social Media and Academic Performance: Does the Intensity of Facebook Activity Relate to Good Grades?
In: Schmalenbach Business Review, 67 (1)
Artikel, Bibliographie
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
Using Twitter to Predict the Stock Market: Where is the Mood Effect?
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (4)
Artikel, Bibliographie
Chehrazi, Golriz ; Schmitz, Christopher ; Hinz, Oliver (2015)
QUANTSEC - Ein Modell zur Nutzenquantifizierung von IT-Sicherheitsmaßnahmen.
In: Wirtschaftsinformatik 2015 Osnabrück, 2015
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2014)
Drivers of the Long Tail Phenomeonon: An Empirical Analysis, Celebrating 30 Years of the Journal of management Information Systems - Virtual special Issue.
In: Journal of Management Information System (JMIS)
Artikel, Bibliographie
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan ; Rossnagel, Heiko (2014)
The Economic Impact of Privacy Violations and Security Breaches - A Laboratory Experiment.
In: Business & Information Systems Engineering, 6 (6)
Artikel, Bibliographie
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2014)
Are Crowds on the Internet Wiser than Experts? The Case of a Stock Prediction Community.
In: Journal of Business Economics, 84 (3)
Artikel, Bibliographie
Rossnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Muntermann, Jan ; Hinz, Oliver (2014)
Users' Willingness-to-Pay for Web Identity Management.
In: European Journal of Information Systems (EJIS), 23
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Schulze, Christian ; Takac, Carsten (2014)
New Product Adoption in Social Networks: Why Direction Matters.
In: Journal of Business Research (JBR), 67 (1)
Artikel, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2014)
A Decision Support System for Stock Investment Recommendations Using Collective Wisdom.
In: Decision Support Systems, 59 (3)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2014)
Assessing Strategic Behavior in Name-Your-Own-Price Markets.
In: International Journal of Electronic Commerce, 18 (3)
Artikel, Bibliographie
Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Business & Information Systems Engineering, 5 (5)
Artikel, Bibliographie
Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Wirtschaftsinformatik, 55 (5)
Artikel, Bibliographie
Messerschmidt, Christian ; Hinz, Oliver (2013)
Explaining the Adoption of Grid Computing: An Integrated Institutional Theory and Organizational Capability Approach.
In: Journal of Strategic Information Systems (JSIS), 22 (2)
Artikel, Bibliographie
Barrot, Christian ; Becker, Jan U. ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2013)
Superspreader – Welche Kunden sich für virale Marketing-Kampagnen eignen".
In: Planung & Analyse, 30 (4)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver (2013)
How Social Media can be used to Predict the Stock Market Development.
In: EFL Quarterly, 1 (2013), 5., 1 (5)
Artikel, Bibliographie
Kraemer, Tim ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2011)
How to make IT Projects accountable in the Network Economy.
In: EFL Quarterly,, (2)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Gottschlich, Jörg ; Schulze, Christian (2011)
Wie aus Ratgebern Käufer werden.
In: Harvard Business Manager, (12)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd ; Barrot, Christian ; Becker, Jan (2011)
Seeding Strategies for Viral Marketing: An Empirical Comparison.
In: Journal of Marketing, 75 (6)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2011)
Drivers of the Long Tail Phenomenon: An Empirical Analysis.
In: Journal of Management Information Systems (JMIS), 27 (4)
Artikel, Bibliographie
Takac, Carsten ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2011)
The Social Embeddedness of Decision Making: Opportunities and Challenges.
In: Electronic Markets, 21 (3)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Hann, Il-Horn ; Spann, Martin (2011)
Price Discrimination in E-Commerce? An Examination of Dynamic Pricing in Name-Your-Own-Price Markets Management Information Systems Quarterly (MISQ).
In: Management Information Systems Quarterly (MISQ), 35 (1)
Artikel, Bibliographie
Molitor, Dominik ; Hinz, Oliver ; Wegmann, Sarah (2011)
The Interplay between Psychometric and Sociometric Data and the Willingness to Adopt New Products.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 81 (1)
Artikel, Bibliographie
Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
How Prices can be set to allocate Grid Computing Resources in a Financial Service Institution.
In: EFL Quarterly, 3
Artikel, Bibliographie
Buchkapitel
Roßnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan
Hrsg.: Hornung, Gerrit ; Engemann, Christoph (2016)
Zahlungsbereitschaft für Föderiertes Identitätsmanagement.
In: Der digitale Bürger und seine Identität
Buchkapitel, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2013)
Der Wert von sozialen Strukturdaten aus ökonomischer Sicht.
In: Anzinger, Heribert M.; Hamacher, Kay; Katzenbeisser, Stefan (Hrsg.): "Schutz genetischer, medizinischer und sozialer Daten als multidisziplinäre Aufgabe", Springer Verlag
Buchkapitel, Bibliographie
Konferenzveröffentlichung
Gedeon, Julien ; Himmelmann, Nicolás ; Felka, Patrick ; Herrlich, Fabian ; Stein, Michael ; Mühlhäuser, Max (2018)
vStore: A Context-Aware Framework for Mobile Micro-Storage at the Edge.
International Conference on Mobile Computing, Applications and Services (MobiCASE). Osaka, Japan (28.02.2018-02.03.2018)
doi: 10.1007/978-3-319-90740-6
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mousavi, Mahdi ; Shatri, Hussein al- ; Hinz, Oliver ; Klein, Anja (2016)
Incorporating User Willingness for Message Forwarding in Multi-Hop Content Distribution Scenarios.
20th International ITG Workshop on Smart Antennas (WSA). Munich, Germany (09.03.2016-11.03.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Kim, Ju-Young (2016)
The Effects of Monetary Incentives on Word of Mouth Generation.
European Conference on Information Systems (ECIS). Oslo (24.05.2016-27.05.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zibuschka, Jan ; Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2016)
Zahlungsbereitschaft für Datenschutzfunktionen intelligenter Assistenten.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik. Ilmenau
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Franz, Markus ; Scholz, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
2D versus 3D Visualizations in Decision Support - The Impact of Decision Makers' Perceptions.
2015 International Conference on Information Systems (ICIS 2015) will be held in Ft. Worth, Texas, USA from December 13-16, 2015. Fort Worth
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver ; Schiller, Benjamin ; Strufe, Thorsten (2015)
Content Virality on Online Social Networks: Empirical Evidence from Twitter, Facebook and Google+.
ACM Conference on Hypertext and Social Media (Hypertext 2015).
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Kraus, Christina ; Hinz, Oliver (2015)
On the Design of Sales Support Systems for Online Apparel Stores.
12th International Conference on Wirtschaftsinformatik 2015. Osnabrück, Germany (04.03.2015-06.03.2015)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Hiemer, Johannes ; Hinz, Oliver (2014)
A Cloud Computing Broker Model for IaaS resources.
22nd European Conference on Information Systems (ECIS). Tel Aviv, Israel (05.06.2014-12.06.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bank, Maximilian ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2014)
Entwicklung eines Entscheidungsunterstützungssystems zur Bestimmung möglicher Kooperationspartner in der Suchmaschinenoptimierung.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2914. Paderborn (26.02.2014-28.02.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Hill, Shawndra ; Kim, Ju-Young (2014)
TV's Dirty Little Secret: The Negative Effect of Popular TV on Online Auction Sales.
Workshop on Information Systems and Economics (WISE). Auckland (17.12.2014-19.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Forst, Nikolas ; Hinz, Oliver (2014)
A Formal Model for Investment Strategies to Enable Automated Stock Portfolio Management.
International Conference on Information Systems 2014. Auckland, New Zealand (14.12.2014-17.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg (2013)
An IT architecture enabling flexible adjustment of exploration/exploitation trade-off.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2013)
The Value of Users’ Facebook Profile Data – Generating Product Recommendations for Online Social Shopping Sites.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Jansen, Nora ; Hinz, Oliver (2013)
Law Enforcement 2.0 - The Potential and the (Legal) Restrictions of Facebook Data for Police Tracing and Investigation.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Chen, Zhihao ; Yu, Silu ; Zhao, Li ; Zhou, Wenyan (2013)
Opportunistic Claiming Behavior in Two-sided Market.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
The Pricing of Grid Services in Enterprises: Deriving Pay-per-Use Tariffs from Preferences.
European Conference on Information Systems (ECIS). Helsinki, Finnland
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dissertation
Franz, Markus (2017)
Improving Data Quality, Model Functionalities and Optimizing User Interfaces in Decision Support Systems.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Heimbach, Irina (2016)
Social Sharing Design.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Gottschlich, Jörg (2016)
Decision Support in Social Media and Cloud Computing.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Voigt, Sebastian (2016)
Monetization Strategies for Internet Companies.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Nofer, Michael (2014)
The Value of Social Media for Predicting Stock Returns - Preconditions, Instruments and Performance Analysis.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung