TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Einträge mit Organisationseinheit "01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Fachgebiet Electronic Markets"

Exportieren als [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiere nach: Autor(en) | Publikationsjahr | Typ des Eintrags | Sprache | Keine Gruppierung
Es werden nur Einträge angezeigt, bei denen keine untergeordnete Organisationseinheit ausgewählt wurde. Anzahl: 59.

Gedeon, Julien ; Himmelmann, Nicolás ; Felka, Patrick ; Herrlich, Fabian ; Stein, Michael ; Mühlhäuser, Max (2018)
vStore: A Context-Aware Framework for Mobile Micro-Storage at the Edge.
International Conference on Mobile Computing, Applications and Services (MobiCASE). Osaka, Japan (28.02.2018-02.03.2018)
doi: 10.1007/978-3-319-90740-6
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Franz, Markus (2017)
Improving Data Quality, Model Functionalities and Optimizing User Interfaces in Decision Support Systems.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Heimbach, Irina (2016)
Social Sharing Design.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Mousavi, Mahdi ; Shatri, Hussein al- ; Hinz, Oliver ; Klein, Anja (2016)
Incorporating User Willingness for Message Forwarding in Multi-Hop Content Distribution Scenarios.
20th International ITG Workshop on Smart Antennas (WSA). Munich, Germany (09.03.2016-11.03.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Gottschlich, Jörg (2016)
Decision Support in Social Media and Cloud Computing.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Voigt, Sebastian (2016)
Monetization Strategies for Internet Companies.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Roßnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan
Hrsg.: Hornung, Gerrit ; Engemann, Christoph (2016)
Zahlungsbereitschaft für Föderiertes Identitätsmanagement.
In: Der digitale Bürger und seine Identität
Buchkapitel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Kim, Ju-Young (2016)
The Effects of Monetary Incentives on Word of Mouth Generation.
European Conference on Information Systems (ECIS). Oslo (24.05.2016-27.05.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Assessing the Economic Effects of Server Launches in Free-to-Play MMO Games.
In: Journal of Business Economics, 87
doi: 10.1007/s11573-016-0825-5
Artikel, Bibliographie

Scholz, Michael ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2016)
The Ambiguous Identifier Clustering Technique: A Method for Unobserved Product Heterogeneity in Online Transaction Data.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2016)
The Impact of Content Sentiment and Emotionality on Content Virality.
In: International Journal of Research in Marketing, 33 (3)
Artikel, Bibliographie

Zibuschka, Jan ; Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2016)
Zahlungsbereitschaft für Datenschutzfunktionen intelligenter Assistenten.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik. Ilmenau
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Making Digital Freemium Business Models a Success - Predicting Customers' Lifetime Value via Initial Purchase Information.
In: Business & Information Systems Engineering, 58 (2)
Artikel, Bibliographie

Zhou, Wenyan ; Hinz, Oliver (2016)
Determining Profit-Optimizing Return Policies - A Two-Step Approach on Data from Taobao.com.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie

Franz, Markus ; Scholz, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
2D versus 3D Visualizations in Decision Support - The Impact of Decision Makers' Perceptions.
2015 International Conference on Information Systems (ICIS 2015) will be held in Ft. Worth, Texas, USA from December 13-16, 2015. Fort Worth
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2015)
Network Effects in Two-Sided Markets: Why a 50/50 User Split is not Necessarily Revenue-Optimal.
In: Business Research, 8 (1)
Artikel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver ; Schiller, Benjamin ; Strufe, Thorsten (2015)
Content Virality on Online Social Networks: Empirical Evidence from Twitter, Facebook and Google+.
ACM Conference on Hypertext and Social Media (Hypertext 2015).
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Deng, Zhaohua ; Liu, Shan ; Hinz, Oliver (2015)
The Health Information Seeking and Usage Behavior Intention of Chinese Consumers through Mobile Phone.
In: Information Technology & People, 28 (2)
Artikel, Bibliographie

Scholz, Michael ; Dorner, Verena ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2015)
Measuring Consumers' Willingness-to-Pay with Utility-based Recommendation Systems Decision Support Systems.
In: Decision Support Systems, (72)
Artikel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2015)
The Value of User's Facebook Profile Data for Product Recommendation Generation.
In: Electronic Markets, 25 (2)
Artikel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Kostyra, Daniel S. ; Hinz, Oliver (2015)
Catchword Marketing Automation.
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (2)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Schlereth, Christian ; Zhou, Wenyan (2015)
Fostering the Adoption of Electric Vehicles by Providing Complementary Mobility Services: A Two-Step Approach using Best-Worst Scaling and Dual Response.
In: Journal of Business Economics, 85 (8)
Artikel, Bibliographie

Skiera, Bernd ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2015)
Social Media and Academic Performance: Does the Intensity of Facebook Activity Relate to Good Grades?
In: Schmalenbach Business Review, 67 (1)
Artikel, Bibliographie

Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
Using Twitter to Predict the Stock Market: Where is the Mood Effect?
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (4)
Artikel, Bibliographie

Chehrazi, Golriz ; Schmitz, Christopher ; Hinz, Oliver (2015)
QUANTSEC - Ein Modell zur Nutzenquantifizierung von IT-Sicherheitsmaßnahmen.
In: Wirtschaftsinformatik 2015 Osnabrück, 2015
Artikel, Bibliographie

Heimbach, Irina ; Kraus, Christina ; Hinz, Oliver (2015)
On the Design of Sales Support Systems for Online Apparel Stores.
12th International Conference on Wirtschaftsinformatik 2015. Osnabrück, Germany (04.03.2015-06.03.2015)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Gottschlich, Jörg ; Hiemer, Johannes ; Hinz, Oliver (2014)
A Cloud Computing Broker Model for IaaS resources.
22nd European Conference on Information Systems (ECIS). Tel Aviv, Israel (05.06.2014-12.06.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Bank, Maximilian ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2014)
Entwicklung eines Entscheidungsunterstützungssystems zur Bestimmung möglicher Kooperationspartner in der Suchmaschinenoptimierung.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2914. Paderborn (26.02.2014-28.02.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2014)
Drivers of the Long Tail Phenomeonon: An Empirical Analysis, Celebrating 30 Years of the Journal of management Information Systems - Virtual special Issue.
In: Journal of Management Information System (JMIS)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Hill, Shawndra ; Kim, Ju-Young (2014)
TV's Dirty Little Secret: The Negative Effect of Popular TV on Online Auction Sales.
Workshop on Information Systems and Economics (WISE). Auckland (17.12.2014-19.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Nofer, Michael (2014)
The Value of Social Media for Predicting Stock Returns - Preconditions, Instruments and Performance Analysis.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Nofer, Michael ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan ; Rossnagel, Heiko (2014)
The Economic Impact of Privacy Violations and Security Breaches - A Laboratory Experiment.
In: Business & Information Systems Engineering, 6 (6)
Artikel, Bibliographie

Gottschlich, Jörg ; Forst, Nikolas ; Hinz, Oliver (2014)
A Formal Model for Investment Strategies to Enable Automated Stock Portfolio Management.
International Conference on Information Systems 2014. Auckland, New Zealand (14.12.2014-17.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2014)
Are Crowds on the Internet Wiser than Experts? The Case of a Stock Prediction Community.
In: Journal of Business Economics, 84 (3)
Artikel, Bibliographie

Rossnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Muntermann, Jan ; Hinz, Oliver (2014)
Users' Willingness-to-Pay for Web Identity Management.
In: European Journal of Information Systems (EJIS), 23
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Schulze, Christian ; Takac, Carsten (2014)
New Product Adoption in Social Networks: Why Direction Matters.
In: Journal of Business Research (JBR), 67 (1)
Artikel, Bibliographie

Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2014)
A Decision Support System for Stock Investment Recommendations Using Collective Wisdom.
In: Decision Support Systems, 59 (3)
Artikel, Bibliographie

Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2014)
Assessing Strategic Behavior in Name-Your-Own-Price Markets.
In: International Journal of Electronic Commerce, 18 (3)
Artikel, Bibliographie

Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Business & Information Systems Engineering, 5 (5)
Artikel, Bibliographie

Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Wirtschaftsinformatik, 55 (5)
Artikel, Bibliographie

Gottschlich, Jörg (2013)
An IT architecture enabling flexible adjustment of exploration/exploitation trade-off.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Gottschlich, Jörg ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2013)
The Value of Users’ Facebook Profile Data – Generating Product Recommendations for Online Social Shopping Sites.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Voigt, Sebastian ; Jansen, Nora ; Hinz, Oliver (2013)
Law Enforcement 2.0 - The Potential and the (Legal) Restrictions of Facebook Data for Police Tracing and Investigation.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Messerschmidt, Christian ; Hinz, Oliver (2013)
Explaining the Adoption of Grid Computing: An Integrated Institutional Theory and Organizational Capability Approach.
In: Journal of Strategic Information Systems (JSIS), 22 (2)
Artikel, Bibliographie

Barrot, Christian ; Becker, Jan U. ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2013)
Superspreader – Welche Kunden sich für virale Marketing-Kampagnen eignen".
In: Planung & Analyse, 30 (4)
Artikel, Bibliographie

Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2013)
Der Wert von sozialen Strukturdaten aus ökonomischer Sicht.
In: Anzinger, Heribert M.; Hamacher, Kay; Katzenbeisser, Stefan (Hrsg.): "Schutz genetischer, medizinischer und sozialer Daten als multidisziplinäre Aufgabe", Springer Verlag
Buchkapitel, Bibliographie

Chen, Zhihao ; Yu, Silu ; Zhao, Li ; Zhou, Wenyan (2013)
Opportunistic Claiming Behavior in Two-sided Market.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Hinz, Oliver (2013)
How Social Media can be used to Predict the Stock Market Development.
In: EFL Quarterly, 1 (2013), 5., 1 (5)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kraemer, Tim ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2011)
How to make IT Projects accountable in the Network Economy.
In: EFL Quarterly,, (2)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Gottschlich, Jörg ; Schulze, Christian (2011)
Wie aus Ratgebern Käufer werden.
In: Harvard Business Manager, (12)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd ; Barrot, Christian ; Becker, Jan (2011)
Seeding Strategies for Viral Marketing: An Empirical Comparison.
In: Journal of Marketing, 75 (6)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2011)
Drivers of the Long Tail Phenomenon: An Empirical Analysis.
In: Journal of Management Information Systems (JMIS), 27 (4)
Artikel, Bibliographie

Takac, Carsten ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2011)
The Social Embeddedness of Decision Making: Opportunities and Challenges.
In: Electronic Markets, 21 (3)
Artikel, Bibliographie

Hinz, Oliver ; Hann, Il-Horn ; Spann, Martin (2011)
Price Discrimination in E-Commerce? An Examination of Dynamic Pricing in Name-Your-Own-Price Markets Management Information Systems Quarterly (MISQ).
In: Management Information Systems Quarterly (MISQ), 35 (1)
Artikel, Bibliographie

Molitor, Dominik ; Hinz, Oliver ; Wegmann, Sarah (2011)
The Interplay between Psychometric and Sociometric Data and the Willingness to Adopt New Products.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 81 (1)
Artikel, Bibliographie

Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
The Pricing of Grid Services in Enterprises: Deriving Pay-per-Use Tariffs from Preferences.
European Conference on Information Systems (ECIS). Helsinki, Finnland
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
How Prices can be set to allocate Grid Computing Resources in a Financial Service Institution.
In: EFL Quarterly, 3
Artikel, Bibliographie

Diese Liste wurde am Thu Nov 7 01:49:16 2024 CET generiert.