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A

Ackermann, Stefan ; Winner, Hermann (2020):
Systemarchitektur und Fahrmanöver zum sicheren Anhalten modularer automatisierter Fahrzeuge.
13. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren, Walting, [Conference or Workshop Item]

Amersbach, Christian Thomas (2020):
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00011520,
[Ph.D. Thesis]

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019):
Functional decomposition—A contribution to overcome the parameter space explosion during validation of highly automated driving.
In: Traffic Injury Prevention, (20), pp. 52-57. DOI: 10.1080/15389588.2019.1624732,
[Article]

Aust, Philip (2019):
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Darmstadt, Technische Universität, [Master Thesis]

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019):
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019, Auckland, New Zealand, 27-30 October 2019, [Conference or Workshop Item]

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2018):
Funktionale Dekomposition - Ein Beitrag zur Überwindung der Parameterraumexplosion bei der Validation von höher automatisiertem Fahren.
12. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren, Walting, Germany, [Conference or Workshop Item]

Amersbach, C. ; Winner, H. (2017):
Functional Decomposition, An Approach to Reduce the Approval Effort for Highly Automated Driving.
8. Tagung Fahrerassistenz, München, 22.-23. November 2017, [Conference or Workshop Item]

C

Cao, Peng (2018):
Modeling Active Perception Sensors for Real-Time Virtual Validation of Automated Driving Systems.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

D

Darms, M. ; Winner, Hermann (2005):
A modular system architecture for sensor data processing of ADAS applications.
In: IEEE Proceedings. Intelligent Vehicles Symposium, pp. 729-734,
Las Vegas, IEEE, IEEE Proceedings. Intelligent Vehicles Symposium, Las Vegas, 6-8 June 2005, ISBN 0-7803-8961-1,
DOI: 10.1109/IVS.2005.1505190,
[Conference or Workshop Item]

F

Fecher, Norbert ; Hoffmann, J.
Winner, Hermann ; Hakuli, S. ; Lotz, F. ; Singer, C. (eds.) (2016):
Driver Warning Elements.
In: Handbook of Driver Assistance Systems, pp. 857-870, Cham, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-12351-6,
[Book Section]

Fecher, Norbert ; Hoffmann, J. ; Winner, Hermann
Winner, Hermann ; Hakuli, S. ; Lotz, F. ; Singer, C. (eds.) (2016):
Evaluation Concept EVITA.
In: Handbook of Driver Assistance Systems, pp. 249-260, Cham, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-12351-6,
[Book Section]

Flemisch, F. ; Winner, Hermann ; Bruder, Ralph ; Bengler, K.
Winner, Hermann ; Hakuli, S. ; Lotz, F. ; Singer, C. (eds.) (2016):
Cooperative Guidance, Control, and Automation.
In: Handbook of Driver Assistance Systems, pp. 1471-1482, Cham, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-12351-6,
[Book Section]

Fecher, Norbert ; Hoffmann, J.
Winner, Hermann ; Hakuli, Stephan ; Lotz, F. ; Singer, C. (eds.) (2015):
Fahrerwarnelemente.
In: ATZ/MTZ-Fachbuch, In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme, 3., überarb. und erg. Aufl., pp. 675-686, Wiesbaden, Springer Vieweg, ISBN 978-3-658-05733-6,
[Book Section]

Fecher, Norbert ; Hoffmann, J. ; Winner, Hermann
Winner, Hermann ; Hakuli, S. ; Lotz, F. ; Singer, C. (eds.) (2015):
EVITA – Das Prüfverfahren zur Beurteilung von Antikollisionssystemen.
In: ATZ/MTZ-Fachbuch, In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme, 3., überarb. und erg. Aufl., pp. 197-206, Wiesbaden, Springer Vieweg, ISBN 978-3-658-05733-6,
[Book Section]

H

Homolla, Tobias ; Gottschalg, Grischa ; Winner, Hermann (2021):
Verfahren zur Korrektur von inkonsistenten Lokalisierungsdaten in modularen technischen Systemen. (Publisher's Version)
In: Uni-DAS 13. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. FAS 2020,
Darmstadt, Uni-DAS e.V., 13. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren, Walting, 16.-17.07.2020, ISBN 978-3-941543-47-8,
DOI: 10.26083/tuprints-00018522,
[Conference or Workshop Item]

Hofrichter, Kristof (2021):
Sammlung und Aufbereitung der Einflüsse von Wetterbedingungen auf Radar und Lidar für die Modellbildung. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.26083/tuprints-00018569,
[Bachelor Thesis]

Homolla, Tobias ; Gottschalg, Grischa ; Winner, Hermann (2020):
Verfahren zur Korrektur von inkonsistenten Lokalisierungsdaten in modularen technischen Systemen.
13. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren, Walting, [Conference or Workshop Item]

Holder, Martin Friedrich ; Thielmann, Jan ; Rosenberger, Philipp ; Linnhoff, Clemens ; Winner, Hermann (2020):
How to evaluate synthetic radar data? Lessons learned from finding driveable space in virtual environments.
13. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren, Walting, [Conference or Workshop Item]

Hadelli, Ali Adel (2020):
Messkampagne zur Parametrisierung und Validierung von Lidar-Sensor-Modellen.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00011582,
[Bachelor Thesis]

Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Popp, Christoph ; Winner, Hermann (2019):
Modeling and Simulation of Radar Sensor Artifacts for Virtual Testing of Autonomous Driving.
München, 9. Tagung Automatisiertes Fahren, München, 21.-22.11.2019, [Conference or Workshop Item]

Holder, Martin Friedrich ; Slavik, Zora ; D'hondt, Thomas
Leitner, A. ; Watzenig, D. ; Ibanez-Guzmann, J. (eds.) (2019):
Radar Signal Processing Chain for Sensor Model Development.
In: Validation and Verification of Automated Systems, pp. 119-133, Cham, Springer, ISBN 978-3-030-14627-6,
[Book Section]

Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann (2019):
The Fourier Tracing Approach for Modeling Automotive Radar Sensors.
International Radar Symposium 2019, Ulm, 26.06.2019, [Conference or Workshop Item]

Holder, Martin Friedrich ; Hellwig, Sven ; Winner, Hermann (2019):
Real-Time Pose Graph SLAM based on Radar.
In: 2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), pp. 1145-1151,
2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Paris, France, 9-12 June 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8813841,
[Conference or Workshop Item]

Henzel, Maren (2019):
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009246,
[Ph.D. Thesis]

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018):
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Graz, Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, 15.-16.05.2018, [Conference or Workshop Item]

Herold, M. ; Said, O. ; Winner, H. (2018):
Simulative Assessment of Differential Braking for Steering Redundancy in Automated Driven Trucks.
SIMVEC 2018, Baden-Baden, 2018, [Conference or Workshop Item]

Holder, Martin ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; D'hondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, W. (2018):
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
pp. 2616-2622, Maui, Hawaii, USA, 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, Hawaii, USA, 4-7 Nov. 2018, DOI: 10.1109/ITSC.2018.8569423,
[Conference or Workshop Item]

Henzel, M. ; Winner, H. ; Lattke, B. (2017):
Herausforderungen in der Absicherung von Fahrerassistenzsystemen bei der Benutzung maschinell gelernter und lernender Algorithmen.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme, pp. 136-148, Walting, Uni-DAS, [Book Section]

J

Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019):
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2673 (3), pp. 1-10. Sage, ISSN 2169-4052; 0361-1981,
DOI: 10.1177/0361198119827910,
[Article]

Junietz, Philipp ; Wachenfeld, Walther ; Schönemann, Valerij ; Domhardt, Kai ; Tribelhorn, Wadim ; Winner, Hermann (2019):
Gaining Knowledge on Automated Driving’s Safety—The Risk-Free VAAFO Tool.
In: Control Strategies for Advanced Driver Assistance Systems and Autonomous Driving Functions, pp. 47-65, Springer, ISBN 978-3-319-91568-5,
DOI: 10.1007/978-3-319-91569-2_3,
[Book Section]

Junietz, Philipp Matthias (2019):
Microscopic and Macroscopic Risk Metrics for the Safety Validation of Automated Driving.
Darmstadt, Technische Universität,
DOI: 10.25534/tuprints-00009282,
[Ph.D. Thesis]

Junietz, Philipp ; Bonakdar, Farid ; Klamann, Björn ; Winner, Hermann (2018):
Criticality Metric for the Safety Validation of Automated Driving using Model Predictive Trajectory Optimization.
pp. 60-65, 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, Hawaii, USA, 2018, DOI: 10.1109/ITSC.2018.8569326,
[Conference or Workshop Item]

Junietz, Philipp ; Wachenfeld, Walther ; Klonecki, Kamil ; Winner, Hermann (2018):
Evaluation of Different Approaches to Address Safety Validation of Automated Driving.
pp. 491-496, 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, Hawaii, USA, 2018, DOI: 10.1109/ITSC.2018.8569959,
[Conference or Workshop Item]

Junietz, P. ; Schneider, J. ; Winner, H. (2017):
Metrik zur Bewertung der Kritikalität von Verkehrssituationen und -szenarien.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme, pp. 149-160, Walting, UNI DAS e.V, [Book Section]

K

Korzenietz, Peter (2018):
Entwicklung einer funktionalen Referenzarchitektur für Assistenzsysteme zur energetischen Optimierung des Fahrzeugbetriebs.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

L

Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Schmidt, Simon ; Elster, Lukas ; Stark, Rainer ; Winner, Hermann (2021):
Towards Serious Perception Sensor Simulation for Safety Validation of Automated Driving - A Collaborative Method to Specify Sensor Models. (Postprint)
In: 24th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC),
Darmstadt, IEEE, 24th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Indianapolis, IN, USA, 19.-22.09.2021, DOI: 10.26083/tuprints-00018949,
[Conference or Workshop Item]

Linnhoff, Clemens ; Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Cianciaruso, Nicodemo ; Winner, Hermann (2021):
Highly Parameterizable and Generic Perception Sensor Model Architecture. (Postprint)
In: Automatisiertes Fahren 2020 - Von der Fahrerassistenz zum autonomen Fahren - 6. Internationale ATZ-Fachtagung,
Darmstadt, Springer Vieweg, 6th International ATZ Conference Automated Driving, Wiesbaden, 13.10. - 14.10.2020, ISBN 978-3-658-34752-9,
DOI: 10.26083/tuprints-00018672,
[Conference or Workshop Item]

Lotz, Felix Gerhard Otto (2017):
Eine Referenzarchitektur für die assistierte und automatisierte Fahrzeugführung mit Fahrereinbindung.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

M

Merkel, Nora ; Pleß, R. ; Scheid, K. ; Winner, H. (2018):
Einsatzgrenzen automatischer Notbremssysteme für motorisierte Zweiräder – eine Expertenstudie.
12. Internationale Motorradkonferenz, Köln, 2018, [Conference or Workshop Item]

R

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Cianciaruso, Nicodemo ; Aust, Philip ; Tamm-Morschel, Jonas Franz ; Linnhoff, Clemens ; Winner, Hermann (2020):
Sequential lidar sensor system simulation: a modular approach for simulation-based safety validation of automated driving.
In: Automotive and Engine Technology, 5 (3-4), pp. 187-197. ISSN 2365-5127,
DOI: 10.1007/s41104-020-00066-x,
[Article]

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zofka, Marc René ; Fleck, Tobias ; D'hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin ; Prstek, Juraj
Leitner, A. ; Watzenig, D. ; Ibanez-Guzman, J. (eds.) (2019):
Functional Decomposition of Lidar Sensor Systems for Model Development.
In: Validation and Verification of Automated Systems, pp. 135-149, Cham, Springer, ISBN 978-3-030-14627-6,
[Book Section]

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019):
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
Paris, IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV) 2019, Paris, France, June 9-12, 2019, DOI: 10.1109/IVS.2019.8814081,
[Conference or Workshop Item]

Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019):
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug, Graz, Austria, 07.-08.05.2019, [Conference or Workshop Item]

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
Rosenberger, Philipp (ed.) (2018):
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Changshu, Suzhou, China, June 26-30, 2018, DOI: 10.1109/IVS.2018.8500511,
[Conference or Workshop Item]

Rodemerk, Claas (2017):
Potential of Driving Style Adaptation for a Maneuver Prediction System at Urban Intersections.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]

S

Schwehr, Julian ; Luthardt, Stefan ; Dang, Hien ; Henzel, Maren ; Winner, Hermann ; Adamy, Jürgen ; Fürnkranz, Johannes ; Willert, Volker ; Lattke, Benedikt ; Höpfl, Maximilian ; Wannemacher, Christoph (2019):
The PRORETA 4 City Assistant System.
In: Automatisierungstechnik, 67 (9), pp. 783-798. De Gruyter, ISSN 2196-677X ; Druckausg.: 0178-2312,
DOI: 10.1515/auto-2019-0051,
[Article]

Schönemann, Valerij ; Duschek, Mara ; Winner, Hermann (2019):
Maneuver-based adaptive Safety Zone for infrastructure-supported Automated Valet Parking.
In: Proceedings of the 5th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems - Volume 1: VEHITS, pp. 343-351,
5th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems, Heraklion, 03.-05. Mai 2019, ISBN 978-989-758-374-2,
DOI: 10.5220/0007689503430351,
[Conference or Workshop Item]

Schönemann, Valerij ; Glock, Thomas ; Sax, Eric ; Boeddeker, Bert ; Vom Dorff, Sebastian ; Verhaeg, Geert ; Tronci, Fabrizio ; Padilla, Gustavo ; Winner, Hermann (2019):
Fault tree-based Derivation of Safety Requirements for Automated Driving on the Example of cooperative Valet Parking.
In: Proceedings of the 26th International Technical Conference on The Enhanced Safety of Vehicles (ESV),
Eindhoven, International Technical Conference on The Enhanced Safety of Vehicles (ESV), Eindhoven, 10.-13. Juni 2019, [Conference or Workshop Item]

Schwehr, Julian ; Luthardt, Stefan ; Dang, Hien ; Henzel, Maren ; Winner, Hermann ; Adamy, Jürgen ; Fürnkranz, Johannes ; Willert, Volker ; Lattke, Benedikt ; Höpfl, Maximilian ; Wannemacher, Christoph (2019):
The PRORETA 4 City Assistant System. (Publisher's Version)
In: at - Automatisierungstechnik, 67 (9), pp. 783-798. De Gruyter, ISSN 0178-2312,
DOI: 10.25534/tuprints-00014296,
[Article]

Schönemann, Valerij ; Winner, Hermann ; Glock, Thomas ; Otten, Stefan ; Sax, Eric ; Boeddeker, Bert ; Verhaeg, Geert ; Tronci, Fabrizio ; Padilla, Gustavo
Arai, K. ; Kapoor, S. ; Bhatia, R. (eds.) (2018):
Scenario-based functional safety for automated driving on the example of valet parking.
In: Advances in Intelligent Systems and Computing, 886, In: Advances in Information and Communication Networks, pp. 53-64,
Cham, Springer, Future of Information and Communication Conference, Singapur, 5.-6. April 2018, ISBN 978-3-030-03401-6,
DOI: 10.1007/978-3-030-03402-3_5,
[Conference or Workshop Item]

Schröter, Kai Gerd (2017):
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Darmstadt, [Book]

T

Tamm-Morschel, Jonas Franz (2020):
Erweiterung eines phänomenologischen Lidar-Sensormodells durch identifizierte physikalische Effekte.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011499,
[Master Thesis]

W

Weber, Nico (2020):
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, DOI: 10.25534/tuprints-00011389,
[Master Thesis]

Wang, Cheng ; Winner, Hermann
IEEE (Corporate Creator) (2019):
Overcoming Challenges of Validation Automated Driving and Identification of Critical Scenarios.
pp. 2639-2644, Auckland, New Zealand, 2019 IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC), 27-30 October 2019, DOI: 10.1109/ITSC.2019.8917045,
[Conference or Workshop Item]

Woopen, Timo ; Lampe, Bastian ; Böddeker, Torben ; Eckstein, Lutz ; Kampmann, Alexandru ; Alrifaee, Bassam ; Kowalewski, Stefan ; Moormann, Dieter ; Stolte, Torben ; Jatzkowski, Inga ; Maurer, Markus ; Möstl, Mischa ; Ernst, Rolf ; Ackermann, Stefan ; Amersbach, Christian ; Leinen, Stefan ; Winner, Hermann ; Püllen, Dominik ; Katzenbeisser, Stefan ; Becker, Matthias ; Stiller, Christoph ; Furmans, Kai ; Bengler, Klaus ; Diermeyer, Frank ; Lienkamp, Markus ; Keilhoff, Dan ; Reuss, Hans-Christian ; Buchholz, Michael ; Dietmayer, Klaus ; Lategahn, Henning ; Siepenkötter, Norbert ; Elbs, Martin ; Hinüber, Edgar von ; Dupuis, Marius ; Hecker, Christian (2018):
UNICARagil - Disruptive Modular Architectures for Agile, Automated Vehicle Concepts.
pp. 1-32, Aachen, Germany, 27th Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2018, Aachen, 2018, DOI: 10.18154/RWTH-2018-229909,
[Conference or Workshop Item]

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P.
Winner, H. ; Prokop, G. ; Maurer, M. (eds.) (2018):
Validation and Introduction of Automated Driving.
In: Automotive Systems Engineering II, pp. 177-196, Cham, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-61605-6,
[Book Section]

Winner, Hermann (2018):
Introducing autonomous driving: an overview of safety challenges and market introduction strategies.
In: at - Automatisierungstechnik, 66 (2), pp. 100-106. de Gruyter Oldenbourg, ISSN 0178-2312, e-ISSN 2196-677X,
DOI: 10.1515/auto-2017-0106,
[Article]

Wheeler, T. A. ; Holder, M. ; Winner, H. ; Kochenderfer, M. (2017):
Deep stochastic radar models.
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2017, Redondo Beach, CA, USA, June 11-14, 2017, DOI: 10.1109/IVS.2017.7995697,
[Conference or Workshop Item]

Winner, Hermann ; Merkel, Nora
Winner, Hermann ; Bruder, Ralph (eds.) (2017):
Mode-Confusion und Inkompatibilitäten in der Migrationsphase des automatisierten Fahrens.
In: (Wie) wollen wir automatisiert fahren? : 8. Darmstädter Kolloquium, pp. 53-64,
Darmstadt, 8. Darmstädter Kolloquium, Darmstadt, 7.+8. März 2017, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016):
Absicherung von automatisiertem Fahren – Was ist noch zu tun?
In: Fortschritt-Berichte VDI-Reihe 12, In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung, 28.11.2016 Bad Neuenahr, pp. 105-126, Düsseldorf, VDI, ISBN 978-3-18-380012-4,
[Book Section]

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016):
Validation of automated driving – What else has to be done?
In: Fortschritt-Berichte VDI-Reihe 12, In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung 28.11.2016 Bad Neuenahr, p. 225, Düsseldorf, VDI, ISBN 978-3-18-380012-4,
[Book Section]

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016):
Auf welcher Basis könnte das automatisierte Fahren abgesichert werden?
In: VDI ELIV-Marketplace 19.-20.10.2016, Tagungsband, pp. 181-204, Düsseldorf, VDI, ISBN 978-3-945435-05-2,
[Book Section]

Z

Zaman, Zahra (2020):
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Darmstadt, Technische Universität, DOI: 10.25534/tuprints-00013502,
[Master Thesis]

Zöller, Chris ; Wagner, Paul ; Lutwitzi, Melina ; Winner, Hermann (2018):
Preview of Driving Surface Unevenness in Wheeled Mobile Driving Simulators.
pp. 3044-3050, 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, Hawaii, USA, 2018, DOI: 10.1109/ITSC.2018.8569269,
[Conference or Workshop Item]

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