Einträge mit Organisationseinheit "01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Fachgebiet Electronic Markets"
- TU Darmstadt (106814)
- 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften (7181)
- Betriebswirtschaftliche Fachgebiete (5124)
- Fachgebiet Electronic Markets (59)
- Betriebswirtschaftliche Fachgebiete (5124)
- 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften (7181)
B
Bank, Maximilian ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2014)
Entwicklung eines Entscheidungsunterstützungssystems zur Bestimmung möglicher Kooperationspartner in der Suchmaschinenoptimierung.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2914. Paderborn (26.02.2014-28.02.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Business & Information Systems Engineering, 5 (5)
Artikel, Bibliographie
Buxmann, Peter ; Hinz, Oliver (2013)
Makers.
In: Wirtschaftsinformatik, 55 (5)
Artikel, Bibliographie
Barrot, Christian ; Becker, Jan U. ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2013)
Superspreader – Welche Kunden sich für virale Marketing-Kampagnen eignen".
In: Planung & Analyse, 30 (4)
Artikel, Bibliographie
C
Chehrazi, Golriz ; Schmitz, Christopher ; Hinz, Oliver (2015)
QUANTSEC - Ein Modell zur Nutzenquantifizierung von IT-Sicherheitsmaßnahmen.
In: Wirtschaftsinformatik 2015 Osnabrück, 2015
Artikel, Bibliographie
Chen, Zhihao ; Yu, Silu ; Zhao, Li ; Zhou, Wenyan (2013)
Opportunistic Claiming Behavior in Two-sided Market.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
D
Deng, Zhaohua ; Liu, Shan ; Hinz, Oliver (2015)
The Health Information Seeking and Usage Behavior Intention of Chinese Consumers through Mobile Phone.
In: Information Technology & People, 28 (2)
Artikel, Bibliographie
F
Franz, Markus (2017)
Improving Data Quality, Model Functionalities and Optimizing User Interfaces in Decision Support Systems.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Franz, Markus ; Scholz, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
2D versus 3D Visualizations in Decision Support - The Impact of Decision Makers' Perceptions.
2015 International Conference on Information Systems (ICIS 2015) will be held in Ft. Worth, Texas, USA from December 13-16, 2015. Fort Worth
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
G
Gedeon, Julien ; Himmelmann, Nicolás ; Felka, Patrick ; Herrlich, Fabian ; Stein, Michael ; Mühlhäuser, Max (2018)
vStore: A Context-Aware Framework for Mobile Micro-Storage at the Edge.
International Conference on Mobile Computing, Applications and Services (MobiCASE). Osaka, Japan (28.02.2018-02.03.2018)
doi: 10.1007/978-3-319-90740-6
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg (2016)
Decision Support in Social Media and Cloud Computing.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Gottschlich, Jörg ; Hiemer, Johannes ; Hinz, Oliver (2014)
A Cloud Computing Broker Model for IaaS resources.
22nd European Conference on Information Systems (ECIS). Tel Aviv, Israel (05.06.2014-12.06.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Forst, Nikolas ; Hinz, Oliver (2014)
A Formal Model for Investment Strategies to Enable Automated Stock Portfolio Management.
International Conference on Information Systems 2014. Auckland, New Zealand (14.12.2014-17.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2014)
A Decision Support System for Stock Investment Recommendations Using Collective Wisdom.
In: Decision Support Systems, 59 (3)
Artikel, Bibliographie
Gottschlich, Jörg (2013)
An IT architecture enabling flexible adjustment of exploration/exploitation trade-off.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2013)
The Value of Users’ Facebook Profile Data – Generating Product Recommendations for Online Social Shopping Sites.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2013)
Der Wert von sozialen Strukturdaten aus ökonomischer Sicht.
In: Anzinger, Heribert M.; Hamacher, Kay; Katzenbeisser, Stefan (Hrsg.): "Schutz genetischer, medizinischer und sozialer Daten als multidisziplinäre Aufgabe", Springer Verlag
Buchkapitel, Bibliographie
H
Heimbach, Irina (2016)
Social Sharing Design.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Heimbach, Irina ; Kim, Ju-Young (2016)
The Effects of Monetary Incentives on Word of Mouth Generation.
European Conference on Information Systems (ECIS). Oslo (24.05.2016-27.05.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver (2016)
The Impact of Content Sentiment and Emotionality on Content Virality.
In: International Journal of Research in Marketing, 33 (3)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Hinz, Oliver ; Schiller, Benjamin ; Strufe, Thorsten (2015)
Content Virality on Online Social Networks: Empirical Evidence from Twitter, Facebook and Google+.
ACM Conference on Hypertext and Social Media (Hypertext 2015).
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Gottschlich, Jörg ; Hinz, Oliver (2015)
The Value of User's Facebook Profile Data for Product Recommendation Generation.
In: Electronic Markets, 25 (2)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Kostyra, Daniel S. ; Hinz, Oliver (2015)
Catchword Marketing Automation.
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (2)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Schlereth, Christian ; Zhou, Wenyan (2015)
Fostering the Adoption of Electric Vehicles by Providing Complementary Mobility Services: A Two-Step Approach using Best-Worst Scaling and Dual Response.
In: Journal of Business Economics, 85 (8)
Artikel, Bibliographie
Heimbach, Irina ; Kraus, Christina ; Hinz, Oliver (2015)
On the Design of Sales Support Systems for Online Apparel Stores.
12th International Conference on Wirtschaftsinformatik 2015. Osnabrück, Germany (04.03.2015-06.03.2015)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2014)
Drivers of the Long Tail Phenomeonon: An Empirical Analysis, Celebrating 30 Years of the Journal of management Information Systems - Virtual special Issue.
In: Journal of Management Information System (JMIS)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Hill, Shawndra ; Kim, Ju-Young (2014)
TV's Dirty Little Secret: The Negative Effect of Popular TV on Online Auction Sales.
Workshop on Information Systems and Economics (WISE). Auckland (17.12.2014-19.12.2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Schulze, Christian ; Takac, Carsten (2014)
New Product Adoption in Social Networks: Why Direction Matters.
In: Journal of Business Research (JBR), 67 (1)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver (2013)
How Social Media can be used to Predict the Stock Market Development.
In: EFL Quarterly, 1 (2013), 5., 1 (5)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Kim, Ju-Young (2013)
Spillover-Effects In The Attention Economy - Why Ebay Should Pray For Poor Quality TV Program.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Gottschlich, Jörg ; Schulze, Christian (2011)
Wie aus Ratgebern Käufer werden.
In: Harvard Business Manager, (12)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd ; Barrot, Christian ; Becker, Jan (2011)
Seeding Strategies for Viral Marketing: An Empirical Comparison.
In: Journal of Marketing, 75 (6)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Eckert, Jochen ; Skiera, Bernd (2011)
Drivers of the Long Tail Phenomenon: An Empirical Analysis.
In: Journal of Management Information Systems (JMIS), 27 (4)
Artikel, Bibliographie
Hinz, Oliver ; Hann, Il-Horn ; Spann, Martin (2011)
Price Discrimination in E-Commerce? An Examination of Dynamic Pricing in Name-Your-Own-Price Markets Management Information Systems Quarterly (MISQ).
In: Management Information Systems Quarterly (MISQ), 35 (1)
Artikel, Bibliographie
K
Kraemer, Tim ; Hinz, Oliver ; Skiera, Bernd (2011)
How to make IT Projects accountable in the Network Economy.
In: EFL Quarterly,, (2)
Artikel, Bibliographie
L
Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
The Pricing of Grid Services in Enterprises: Deriving Pay-per-Use Tariffs from Preferences.
European Conference on Information Systems (ECIS). Helsinki, Finnland
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Lilienthal, Markus ; Hinz, Oliver (2011)
How Prices can be set to allocate Grid Computing Resources in a Financial Service Institution.
In: EFL Quarterly, 3
Artikel, Bibliographie
M
Mousavi, Mahdi ; Shatri, Hussein al- ; Hinz, Oliver ; Klein, Anja (2016)
Incorporating User Willingness for Message Forwarding in Multi-Hop Content Distribution Scenarios.
20th International ITG Workshop on Smart Antennas (WSA). Munich, Germany (09.03.2016-11.03.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Messerschmidt, Christian ; Hinz, Oliver (2013)
Explaining the Adoption of Grid Computing: An Integrated Institutional Theory and Organizational Capability Approach.
In: Journal of Strategic Information Systems (JSIS), 22 (2)
Artikel, Bibliographie
Molitor, Dominik ; Hinz, Oliver ; Wegmann, Sarah (2011)
The Interplay between Psychometric and Sociometric Data and the Willingness to Adopt New Products.
In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 81 (1)
Artikel, Bibliographie
N
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2015)
Using Twitter to Predict the Stock Market: Where is the Mood Effect?
In: Business & Information Systems Engineering, 57 (4)
Artikel, Bibliographie
Nofer, Michael (2014)
The Value of Social Media for Predicting Stock Returns - Preconditions, Instruments and Performance Analysis.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan ; Rossnagel, Heiko (2014)
The Economic Impact of Privacy Violations and Security Breaches - A Laboratory Experiment.
In: Business & Information Systems Engineering, 6 (6)
Artikel, Bibliographie
Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2014)
Are Crowds on the Internet Wiser than Experts? The Case of a Stock Prediction Community.
In: Journal of Business Economics, 84 (3)
Artikel, Bibliographie
R
Roßnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Hinz, Oliver ; Muntermann, Jan
Hrsg.: Hornung, Gerrit ; Engemann, Christoph (2016)
Zahlungsbereitschaft für Föderiertes Identitätsmanagement.
In: Der digitale Bürger und seine Identität
Buchkapitel, Bibliographie
Rossnagel, Heiko ; Zibuschka, Jan ; Muntermann, Jan ; Hinz, Oliver (2014)
Users' Willingness-to-Pay for Web Identity Management.
In: European Journal of Information Systems (EJIS), 23
Artikel, Bibliographie
S
Scholz, Michael ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2016)
The Ambiguous Identifier Clustering Technique: A Method for Unobserved Product Heterogeneity in Online Transaction Data.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie
Scholz, Michael ; Dorner, Verena ; Franz, Markus ; Hinz, Oliver (2015)
Measuring Consumers' Willingness-to-Pay with Utility-based Recommendation Systems Decision Support Systems.
In: Decision Support Systems, (72)
Artikel, Bibliographie
Skiera, Bernd ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2015)
Social Media and Academic Performance: Does the Intensity of Facebook Activity Relate to Good Grades?
In: Schmalenbach Business Review, 67 (1)
Artikel, Bibliographie
T
Takac, Carsten ; Hinz, Oliver ; Spann, Martin (2011)
The Social Embeddedness of Decision Making: Opportunities and Challenges.
In: Electronic Markets, 21 (3)
Artikel, Bibliographie
V
Voigt, Sebastian (2016)
Monetization Strategies for Internet Companies.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Assessing the Economic Effects of Server Launches in Free-to-Play MMO Games.
In: Journal of Business Economics, 87
doi: 10.1007/s11573-016-0825-5
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2016)
Making Digital Freemium Business Models a Success - Predicting Customers' Lifetime Value via Initial Purchase Information.
In: Business & Information Systems Engineering, 58 (2)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2015)
Network Effects in Two-Sided Markets: Why a 50/50 User Split is not Necessarily Revenue-Optimal.
In: Business Research, 8 (1)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Hinz, Oliver (2014)
Assessing Strategic Behavior in Name-Your-Own-Price Markets.
In: International Journal of Electronic Commerce, 18 (3)
Artikel, Bibliographie
Voigt, Sebastian ; Jansen, Nora ; Hinz, Oliver (2013)
Law Enforcement 2.0 - The Potential and the (Legal) Restrictions of Facebook Data for Police Tracing and Investigation.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Z
Zibuschka, Jan ; Nofer, Michael ; Hinz, Oliver (2016)
Zahlungsbereitschaft für Datenschutzfunktionen intelligenter Assistenten.
Multikonferenz Wirtschaftsinformatik. Ilmenau
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Zhou, Wenyan ; Hinz, Oliver (2016)
Determining Profit-Optimizing Return Policies - A Two-Step Approach on Data from Taobao.com.
In: Electronic Markets, 26 (2)
Artikel, Bibliographie