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Einträge mit Organisationseinheit "16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD) > Testverfahren"

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Deutsch

Klamann, Björn (2024)
Ansätze für eine modulare Absicherung hochautomatisierter Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027315
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Krause, Johannes (2023)
Entwicklung von Tests für die Freigabe des Dynamikmoduls als Teil der Absicherung eines automatisierten Fahrzeugs.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023089
Bachelorarbeit, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Ackermann, Stefan Martin (2022)
Systematische Untersuchung von Radar Tracking-Algorithmen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00021204
Masterarbeit, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Blödel, Alexander Paul (2022)
Entwicklung und Implementierung eines Verfahrens zur Generierung von Trajektorien für das modulare Testen automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022538
Masterarbeit, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Hinsemann, Timo (2021)
Analyse von Effekten in Lidardaten für die virtuelle Absicherung automatisierter Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020155
Bachelorarbeit, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Zaman, Zahra (2020)
Stimulation eines Radar-Objekterkennungs- und Trackingverfahren mit synthetischen Daten.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00013502
Masterarbeit, Erstveröffentlichung

Weber, Nico (2020)
Reduzierung des Parameterraums für die Freigabe von hochautomatisierten Fahrfunktionen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011389
Masterarbeit, Erstveröffentlichung

Herold, Maximilian ; Lippert, Moritz ; Müller, Matthias ; Neumann, Wolfgang (2019)
Wichtige Impulse. Auswirkungen von vertikalen Beschleunigungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
In: Sichere Ladung
Artikel, Bibliographie

Herold, Maximilian ; Lippert, Moritz ; Neumann, Wolfgang (2019)
Der Anfang der Ladungssicherung.
In: Gefährliche Ladung, (E-paper Nr. 9)
Artikel, Bibliographie

Aust, Philip (2019)
Entwicklung eines lidartypischen Objektlisten-Sensormodells.
Technische Universität Darmstadt
Masterarbeit, Erstveröffentlichung

Müller, Matthias (2019)
Experimentelle Untersu-chung der Auswirkung von Vertikalanregungen bei der horizontalen Ladungssicherungsprüfung.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009190
Masterarbeit, Erstveröffentlichung

Henzel, Maren (2019)
Analyse der Generalisierbarkeit von maschinell gelernten Algorithmen in Fahrerassistenzsystemen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00009246
Dissertation, Erstveröffentlichung

Huch, Sebastian (2018)
Entwicklung einer umfassenden Metrik für die Bewertung einer Lidar-Sensor-Simulation durch Betrachtung mehrerer aufeinander folgender Verarbeitungsebenen.
Technische Universität Darmstadt
Masterarbeit, Erstveröffentlichung

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2018)
Funktionale Dekomposition - Ein Beitrag zur Überwindung der Parameterraumexplosion bei der Validation von höher automatisiertem Fahren.
12. Workshop Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren, Walting, Germany.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Bilgic Istoc, Sami ; Winner, H. (2018)
Simulationskonzept zur Hitzerissbildung bei Lkw-Bremsscheiben.
SIMVEC 2018. Baden-Baden (20.11.2018-21.11.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Zirulnik, Marina ; Winner, Hermann
Hrsg.: Rosenberger, Philipp (2018)
Analysis of Real World Sensor Behavior for Rising Fidelity of Physically Based Lidar Sensor Models.
2018 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Changshu, Suzhou, China (26.0. - 30.06.2018)
doi: 10.1109/IVS.2018.8500511
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehof, Michael ; Niemann, H. ; Kochem, M. ; Winner, H. (2017)
Validierungskonzept für vertikaldynamische Fahrzeugeigenschaften.
In: 16. Internationale VDI-Tagung Reifen – Fahrwerk – Fahrbahn 2017
Buchkapitel, Bibliographie

Henzel, M. ; Winner, H. ; Lattke, B. (2017)
Herausforderungen in der Absicherung von Fahrerassistenzsystemen bei der Benutzung maschinell gelernter und lernender Algorithmen.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme
Buchkapitel, Bibliographie

Junietz, P. ; Schneider, J. ; Winner, H. (2017)
Metrik zur Bewertung der Kritikalität von Verkehrssituationen und -szenarien.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme
Buchkapitel, Bibliographie

Klonecki, Kamil (2017)
Entwicklung einer Prüf- und Bewertungsmethodik für Ladungssicherungssysteme.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016)
Absicherung von automatisiertem Fahren – Was ist noch zu tun?
In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung, 28.11.2016 Bad Neuenahr
Buchkapitel, Bibliographie

Viehof, Michael ; Niemann, H. ; Kochem, M. ; Winner, H. (2016)
Objektivierungspotenzial der operativen Validierung im Anwendungsbereich der Fahrdynamiksimulation.
In: 18. Kongress SIMVEC – Simulation und Erprobung in der Fahrzeugentwicklung 2016
Buchkapitel, Bibliographie

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016)
Auf welcher Basis könnte das automatisierte Fahren abgesichert werden?
In: VDI ELIV-Marketplace 19.-20.10.2016, Tagungsband
Buchkapitel, Bibliographie

Englisch

Schrimpf, Malte ; Betschinske, Daniel ; Peters, Steven (2024)
A novel approach for the safety validation of emergency intervention functions using extreme value estimation.
2024 Stuttgart International Symposium on Automotive and Engine Technology. Stuttgart (02.07.2024 - 03.07.2024)
doi: 10.4271/2024-01-2993
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Betschinske, Daniel ; Schrimpf, Malte ; Lippert, Moritz ; Peters, Steven (2024)
Towards a new approach for reducing the safety validation effort of driving functions using prediction divergence current approach and challenges.
2024 Stuttgart International Symposium on Automotive and Engine Technology. Stuttgart (02.07.2024 - 03.07.2024)
doi: 10.4271/2024-01-3003
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rosenberger, Philipp (2023)
Metrics for Specification, Validation, and Uncertainty Prediction for Credibility in Simulation of Active Perception Sensor Systems.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023034
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Linnhoff, Clemens (2023)
Analysis of Environmental Influences for Simulation of Active Perception Sensors.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023116
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Glatzki, Felix Fabian (2023)
Methodology for Specifying and Testing Traffic Rule Compliance for Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023569
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Lutwitzi, Melina (2023)
An Active Safety System for Wheeled Mobile Driving Simulators.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023786
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Klamann, Björn ; Winner, Hermann (2023)
Introducing the detailed semantic interface description to support a modular safety approval of automated vehicles – S2I2.
In: Safety and Reliability
doi: 10.1080/09617353.2023.2264729
Artikel, Bibliographie

Rosenberger, Philipp ; Schunk, Gerhard ; Ikemeyer, Frederik ; Tuan Duong, Quang (2022)
Validation of Test Infrastructure – from cause trees to a validated system simulation.
VVM Project : Mid-Term Presentation. Virtual Event (15.03.2022-16.03.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Wang, Cheng ; Storms, Kai ; Winner, Hermann (2021)
Online Safety Assessment of Automated Vehicles Using Silent Testing.
In: IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems
doi: 10.1109/TITS.2021.3119546
Artikel, Bibliographie

Albrecht, Torben ; Ottensmeier, Meike ; Chen, Xing ; Plaettner, Stefan ; Lutwitzi, Melina ; Roßmeier, Willy ; Zöller, Chris ; Tüschen, Thomas ; Winner, Hermann ; Prokop, Günther
Hrsg.: Kemeny, Andras ; Chardonnet, Jean-Rémy ; Colombet, Florent (2021)
Rolling out a new Driving Simulator Concept - Design and Challenges of Wheeled Mobile Driving Simulators.
Driving Simulation Conference 2021 Europe VR. Munich, Germany (14.09.2021-17.09.2021)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Holder, Martin Friedrich (2021)
Synthetic Generation of Radar Sensor Data for Virtual Validation of Autonomous Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00017545
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Klamann, Björn ; Winner, Hermann (2021)
Comparing Different Levels of Technical Systems for a Modular Safety Approval : Why the State of the Art Does Not Dispense with System Tests Yet.
In: Energies, 14 (22)
doi: 10.3390/en14227516
Artikel, Bibliographie

Amersbach, Christian Thomas (2020)
Functional Decomposition Approach - Reducing the Safety Validation Effort for Highly Automated Driving.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011520
Dissertation, Erstveröffentlichung

Rosenberger, Philipp ; Holder, Martin Friedrich ; Huch, Sebastian ; Winner, Hermann ; Zofka, Marc René ; Zöllner, Johann Marius ; D'hondt, Thomas ; Wassermann, Benjamin (2019)
Benchmarking and Functional Decomposition of Automotive Lidar Sensor Models.
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV) 2019. Paris, France (09.06.2019-12.06.2019)
doi: 10.1109/IVS.2019.8814081
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rosenberger, Philipp ; Wendler, Jan Timo ; Holder, Martin Friedrich ; Linnhoff, Clemens ; Berghöfer, Moritz ; Winner, Hermann ; Maurer, Markus (2019)
Towards a Generally Accepted Validation Methodology for Sensor Models - Challenges, Metrics, and First Results.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz, Austria (07.05.2019-08.05.2019)
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung

Junietz, Philipp ; Steininger, Udo ; Winner, Hermann (2019)
Macroscopic Safety Requirements for Highly Automated Driving.
In: Transportation Research Record, 2673 (3)
doi: 10.1177/0361198119827910
Artikel, Bibliographie

Junietz, Philipp ; Wachenfeld, Walther ; Schönemann, Valerij ; Domhardt, Kai ; Tribelhorn, Wadim ; Winner, Hermann (2019)
Gaining Knowledge on Automated Driving’s Safety—The Risk-Free VAAFO Tool.
In: Control Strategies for Advanced Driver Assistance Systems and Autonomous Driving Functions
doi: 10.1007/978-3-319-91569-2_3
Buchkapitel, Bibliographie

Amersbach, Christian ; Winner, Hermann (2019)
Defining Required and Feasible Test Coverage for Scenario-Based Validation of Highly Automated Vehicles.
22nd IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) 2019. Auckland, New Zealand (27.10.2019-30.10.2019)
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung

Zöller, Chris Alexander (2019)
Extension of the Application Potential of Wheeled Mobile Driving Simulators to Uneven Grounds.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Wagner, Paul (2018)
Practical Feasibility and Functional Safety of a Wheeled Mobile Driving Simulator.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Woopen, Timo ; Lampe, Bastian ; Böddeker, Torben ; Eckstein, Lutz ; Kampmann, Alexandru ; Alrifaee, Bassam ; Kowalewski, Stefan ; Moormann, Dieter ; Stolte, Torben ; Jatzkowski, Inga ; Maurer, Markus ; Möstl, Mischa ; Ernst, Rolf ; Ackermann, Stefan ; Amersbach, Christian ; Leinen, Stefan ; Winner, Hermann ; Püllen, Dominik ; Katzenbeisser, Stefan ; Becker, Matthias ; Stiller, Christoph ; Furmans, Kai ; Bengler, Klaus ; Diermeyer, Frank ; Lienkamp, Markus ; Keilhoff, Dan ; Reuss, Hans-Christian ; Buchholz, Michael ; Dietmayer, Klaus ; Lategahn, Henning ; Siepenkötter, Norbert ; Elbs, Martin ; Hinüber, Edgar von ; Dupuis, Marius ; Hecker, Christian (2018)
UNICARagil - Disruptive Modular Architectures for Agile, Automated Vehicle Concepts.
27th Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2018. Aachen (08.10.2018-10.10.2018)
doi: 10.18154/RWTH-2018-229909
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P.
Hrsg.: Winner, H. ; Prokop, G. ; Maurer, M. (2018)
Validation and Introduction of Automated Driving.
In: Automotive Systems Engineering II
Buchkapitel, Bibliographie

Cao, Peng (2018)
Modeling Active Perception Sensors for Real-Time Virtual Validation of Automated Driving Systems.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Holder, Martin Friedrich ; Rosenberger, Philipp ; Bert, Felix ; Winner, Hermann (2018)
Data-driven Derivation of Requirements for a Lidar Sensor Model.
Grazer Symposium Virtuelles Fahrzeug. Graz (15.05.2018-16.05.2018)
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung

Bilgic Istoc, Sami ; Winner, Hermann (2018)
A New Model Describing the Formation of Heat Cracks in Brake Discs for Commercial Vehicles.
36th Annual Brake Colloquium & Exhibition. Palm Desert, USA (14.10.2018-17.10.2018)
doi: 10.4271/2018-01-1882
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Junietz, Philipp ; Bonakdar, Farid ; Klamann, Björn ; Winner, Hermann (2018)
Criticality Metric for the Safety Validation of Automated Driving using Model Predictive Trajectory Optimization.
21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, Hawaii, USA (04.11.2018-07.11.2018)
doi: 10.1109/ITSC.2018.8569326
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Junietz, Philipp ; Wachenfeld, Walther ; Klonecki, Kamil ; Winner, Hermann (2018)
Evaluation of Different Approaches to Address Safety Validation of Automated Driving.
21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, Hawaii, USA (04.11.2018-07.11.2018)
doi: 10.1109/ITSC.2018.8569959
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Holder, Martin ; Rosenberger, Philipp ; Winner, Hermann ; D'hondt, Thomas ; Makkapati, Vamsi Prakash ; Maier, Michael ; Schreiber, Helmut ; Magosi, Zoltan ; Slavik, Zora ; Bringmann, Oliver ; Rosenstiel, W. (2018)
Measurements revealing Challenges in Radar Sensor Modeling for Virtual Validation of Autonomous Driving.
21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, Hawaii, USA (04.11.2018-07.11.2018)
doi: 10.1109/ITSC.2018.8569423
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Amersbach, C. ; Winner, H. (2017)
Functional Decomposition, An Approach to Reduce the Approval Effort for Highly Automated Driving.
8. Tagung Fahrerassistenz. München (22.11.2017-23.11.2017)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Zöller, C. ; Wagner, P. ; Albrecht, T. ; Winner, H. (2017)
Power, Energy, and Latency Test Drives with the Wheeled Mobile Driving Simulator Prototype MORPHEUS.
Driving Simulation Conference. Stuttgart (06.09.2017-08.09.2017)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Wheeler, T. A. ; Holder, M. ; Winner, H. ; Kochenderfer, M. (2017)
Deep stochastic radar models.
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2017. Redondo Beach, CA, USA (11.06.2017-14.06.2017)
doi: 10.1109/IVS.2017.7995697
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Winner, H. ; Wachenfeld, W. ; Junietz, P. (2016)
Validation of automated driving – What else has to be done?
In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung 28.11.2016 Bad Neuenahr
Buchkapitel, Bibliographie

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