Blättern nach Person
Ebene hoch |
Artikel
Klug, Julia ; Bruder, Simone ; Schmitz, Bernhard (2016)
Which variables predict teachers diagnostic competence when diagnosing students’ learning behavior at different stages of a teacher’s career?
In: Teachers and Teaching, 22 (4)
Artikel, Bibliographie
Dresel, Markus ; Schmitz, Bernhard ; Schober, Barbara ; Spiel, Christine ; Ziegler, Albert ; Engelschalk, Tobias ; Jöstl, Gregor ; Klug, Julia ; Roth, Anne ; Wimmer, Bastian (2015)
Competencies for successful self-regulated learning in higher education: structural model and indications drawn from expert interviews.
In: Studies in Higher Education, 40 (3)
Artikel, Bibliographie
Schober, Barbara ; Klug, Julia ; Jöstl, Gregor ; Spiel, Christiane ; Dresel, Markus ; Steuer, Gabriele ; Schmitz, Bernhard ; Ziegler, Albert (2015)
Gaining Substantial New Insights Into University Students’ Self-Regulated Learning Competencies.
In: Zeitschrift für Psychologie, 223
Artikel, Bibliographie
Klug, Julia ; Bruder, Simone ; Kelava, Augustin ; Spiel, Christiane ; Schmitz, Bernhard (2013)
Diagnostic competence of teachers: A process model that accounts for diagnosing learning behavior tested by means of a case scenario.
In: Teaching and Teacher Education, 30
Artikel, Bibliographie
Klug, Julia ; Bruder, Simone ; Keller, Sylvana ; Schmitz, Bernhard (2012)
Hängen diagnostische Kompetenz und Beratungskompetenz von Lehrkräften zusammen? Eine korrelative Untersuchung.
In: Psychologische Rundschau, 63 (1)
Artikel, Bibliographie
Bruder, Simone ; Keller, Sylvana ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard (2011)
Ein Vergleich situativer Methoden zur Erfassung der Beratungskompetenz von Lehrkräften.
In: Unterrichtswissenschaft, 39 (2)
Artikel, Bibliographie
Klug, Julia ; Ogrin, Sabine ; Keller, Sylvana ; Ihringer, Alice ; Schmitz, Bernhard (2011)
A plea for self-regulated learning as a process: Modelling, measuring and intervening.
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 53 (1)
Artikel, Bibliographie
Buchkapitel
Schmitz, Bernhard ; Klug, Julia ; Hertel, Silke
Hrsg.: Laursen, B. ; Little, T. ; Card, N. (2011)
Using Diaries in Developmental Research: Collecting and Analyzing Longitudinal Diary Data.
In: Handbook of Developmental Research Methods
Buchkapitel, Bibliographie
Schmitz, Bernhard ; Klug, Julia ; Schmidt, Michaela
Hrsg.: Zimmerman, B. ; Schunk, D. (2011)
Assessing self-regulated learning using diary measures with university students.
In: Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance
Buchkapitel, Bibliographie
Bruder, Simone ; Klug, Julia ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard
Hrsg.: Schwarz, B. ; Nenninger, P. ; Jäger, R. (2010)
Messung und Förderung der Beratungskompetenz von Lehrkräften.
In: Erziehungswissenschaftliche Forschung- Nachhaltige Bildung. Beiträge zur 5. DGfE-Sektionstagung "Empirische Bildungsforschung"/ AEPF-KBBB, im Frühjahr 2009
Buchkapitel, Bibliographie
Hertel, Silke ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard
Hrsg.: Holling, H. ; Schmitz, B. (2010)
Quasi-experimentelle Versuchspläne.
In: Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation
Buchkapitel, Bibliographie
Keil, Udo ; Klug, Julia (2007)
Verbessertes Management kritischer Ereignisse durch Berücksichtigung der subjektiven Risikoeinschätzung.
In: Psychologie der Arbeitssicherheit und Gesundheit : Arbeitsschutz, Gesundheit und Wirtschaftlichkeit ; 14. Workshop 2007
Buchkapitel, Bibliographie
Konferenzveröffentlichung
Bruder, Simone ; Gerich, Mara ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard (2012)
What makes the difference? Measuring Teachers´ Counselling Competency.
14th Biennal EARLI Conference. Exeter, UK (30.08.2011-03.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Klug, Julia ; Gerich, Mara ; Jauch, Stefanie ; Schmitz, Bernhard (2011)
Ein Tagebuch für Lehrkräfte zur Unterstützung der Reflexionsprozesse beim Diagnostizieren.
75. Tagung der AEPF-KBBB (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung und Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht). Bamberg (28.02.2011-02.03.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Klug, Julia ; Gerich, Mara ; Jauch, Stefanie ; Bruder, Simone ; Schmitz, Bernhard (2011)
Can Diagnostic Competences of Teachers be fostered by Training and the use of Diary? – Evaluation of a Training Program on Diagnosing Students’ Learning Behavior for Secondary School Teachers.
14th Biennal EARLI Conference. Exeter, UK (30.08.2011-03.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Trittel, Monika ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard (2010)
Diagnosing learning behaviour. Towards a Synergy of students' und teachers' perspectives.
Tagung der JURE (junior researchers of EARLI). Goethe-Universität Frankfurt (20.07.2010-22.07.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Trittel, Monika ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard (2010)
Diagnostik von Lernverhalten aus den Perspektiven von Lehrkräften und von Schülerinnen.
22. Kongress der DGfE (Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft). Mainz (15.03.2010-17.03.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Klug, Julia ; Bruder, Simone ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2010)
Modellierung der Diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften. Prädiktoren der Kompetenzentwicklung.
22. Kongress der DGfE (Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft). Mainz (15.03.2010-17.03.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bruder, Simone ; Klug, Julia ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2009)
Messung und Förderung der Beratungskompetenz von Lehrkräften.
72. Tagung der AEPF/KBBB (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung und Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht). Campus Landau (23.03.2009-25.03.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dissertation
Klug, Julia (2011)
Modeling and Training a New Concept of Teachers' Diagnostic Competence.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung