TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 7.

Werth, Sarah and Wagner, Wolfgang and Ogrin, Sabine and Trautwein, Ulrich and Friedrich, Alena and Keller, Sylvana and Ihringer, Alice and Schmitz, Bernhard (2012):
Förderung des selbstregulierten Lernens durch die Lehrkräftefortbildung «Lernen mit Plan»: Effekte auf fokale Trainingsinhalte und die allgemeine Unterrichtsqualität.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, pp. 291-305, 26, (4), [Article]

Klug, Julia and Ogrin, Sabine and Keller, Sylvana and Ihringer, Alice and Schmitz, Bernhard (2011):
A plea for self-regulated learning as a process: Modelling, measuring and intervening.
In: Psychological Test and Assessment Modeling, pp. 51-72, 53, (1), [Article]

Ogrin, Sabine and Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Evaluation eines Trainings zur Förderung der Motivation bei Hauptschülern.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15. September 2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2010):
Entwicklung und empirische Prüfung einer Lehrerfortbildung zur Förderung von Selbstregulationskompetenz und mathematischer Kompetenz bei Hauptschülern.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15.09.2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2010):
Interviews mit Hauptschullehrkräften zur Erfassung der Schülervoraussetzungen.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15.09.2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Ogrin, Sabine and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Interviews with teachers at German “Hauptschulen” in order to adapt a teacher training on how to support students in self-regulated learning.
In: Tagung der JURE (junior researchers of EARLI), Goethe-Universität Frankfurt, 19.-22.07.2010, [Conference or Workshop Item]

Ogrin, Sabine and Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Validation of a Longitudinal Instrument for Measuring “Hauptschul”-Students’ Self-Regulation.
In: Tagung der JURE (junior researchers of EARLI), Goethe-Universität Frankfurt, 19.-22.09.2010, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Oct 15 02:10:42 2019 CEST.