TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 7.

Lange, Jörg ; Merle, Heiko (2014):
Lernen mit dem Stahlbau-Wiki der TU Darmstadt.
In: Stahlbau, 83, Ernst & Sohn, [Article]

Lange, Jörg ; Merle, Heiko (2014):
Ein konstruktivistisches Lehr-Lern-Konzept mit der Unterstützung von Computern im Stahlbau.
In: Journal of Technical Education (JOTED), 2 (1/2014), pp. 54-79. [Article]

Merle, Heiko (2013):
Ein konstruktivistisches Lehr-Lern-Konzept mit der Unterstützung von Computern im Stahlbau.
In: Veröffentlichung des Instituts für Stahlbau und Werkstoffmechanik der Technischen Universität Darmstadt ; 100, Darmstadt, TU Darmstadt, ISBN 978-3-939195-34-4,
[Ph.D. Thesis]

Lange, Jörg ; Merle, Heiko (2012):
Lehren und Lernen mit Studierenden der Ingenieurwissenschaften.
TeachING-LearnING.EU Fachtagung, Ruhr Universität Bochum, 19.6.2012, [Conference or Workshop Item]

Schäfer, Stefan ; Lange, Jörg ; Rensing, Christoph ; Merle, Heiko ; Tittel, Stephan ; Burgaß, Robert
Friedrich, Steffen ; Kienle, Andrea ; Rohland, Holger (eds.) (2011):
Mobile Inhaltserfassung und mobiles Lernen mit dem Semantic Wiki im Bauingenieurwesen.
In: Proceedings der DeLFI 2011 - Die 9. e-learning Fachtagung Informatik,
Dresden, TUD Press, DeLFI 2011 - Die 9. e-learning Fachtagung Informatik, Dresden, 2011, ISBN 9783942710367,
[Conference or Workshop Item]

Lange, Jörg ; Merle, Heiko (2009):
“The learning network” - A constructivist Teaching Model using Web-Didactics, User-Monitoring and new Media Technologies in the Education of Civil Engineering Students.
ASEE Annual Conference 2009, Austin, USA, 14.-17. Juni 2009, [Conference or Workshop Item]

Lange, Jörg ; Merle, Heiko (2007):
Analysis of elaborated adoption processes to identify the optimal strategy of learning.
In: ASEE Annual Conference 2007, Honolulu, USA, 24. bis 27. Juni 2007, 12 S., [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Oct 12 06:29:15 2021 CEST.