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Anzahl der Einträge: 21.

Artikel

Leise, Philipp ; Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Altherr, Lena C. ; Rinderknecht, Stephan ; Pelz, P. F. (2021)
Sustainable system design of electric powertrains - comparison of optimization methods.
In: Engineering Optimization
doi: 10.1080/0305215X.2021.1928660
Artikel, Bibliographie

Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Jardin, Philippe ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Comparative evaluation of powertrain concepts through an eco-impact optimization framework with real driving data.
In: Optimization and Engineering, 21 (3)
doi: 10.1007/s11081-020-09539-2
Artikel, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Harselaar, Wilco von ; Shen, Ye ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Simulative Assessment of Novel Parallel-Hybrid-Electric Powertrains: Consideration of Transmission System Power Losses.
In: Vehicles, 2 (1)
doi: 10.3390/vehicles2010010
Artikel, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; König, Ruben ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Innovatives Antriebskonzept für das smarte Fahrzeug der Zukunft.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 121
doi: 10.1007/s35148-019-0121-0
Artikel, Bibliographie

Jardin, Philippe ; Eßer, Arved ; Givone, S. ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
The sensitivity in consumption of different vehicle drivetrain concepts under varying operating conditions: a simulative data driven approach.
In: Vehicles, 1 (1)
doi: 10.3390/vehicles1010005
Artikel, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Lange, A. ; Rinderknecht, Stephan ; Kücükay, F. (2015)
BEREIT: Optimization of Parallel Hybrid Electric Vehicle (HEV) Fleets.
In: CTI MAG - The Automotive TM, HEV & EV Drives magazine by CTI, 2015
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben ; Schleiffer, J.-E. (2015)
Modularity Aspects for Hybrid Electric Powertrains.
In: Getriebe aktuell, (4. Ausgabe)
Artikel, Bibliographie

Konferenzveröffentlichung

Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Development of an Optimization Framework for the Comparative Evaluation of the Ecoimpact of Powertrain Concepts.
19. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen".
doi: 10.25534/tuprints-00011299
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung

Viehmann, Andreas ; Kraus, Peter ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Development of an operating strategy for a parallel-series powertrain concept considering the acoustic comfort.
Aachener Akustik Kolloquium. Aachen (25. - 27. November 2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Langhammer, Felix ; Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Two-Drive-Transmission with Range-Extender – Efficient Multi-Speed Electric Powertrain Concept with high Shift Comfort.
The 19th Hyundai - Kia International Powertrain Conference on Innovation of Powertrain Technologies for Sustainable Mobility. Hwaseong-si, Südkorea (22 - 23 October 2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Langhammer, Felix ; Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Two-Drive-Transmission with Range-Extender - Efficient Multi-Speed Electric Powertrain Concept with high Shift Comfort.
11. E-MOTIVE – Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. Schweinfurt, Deutschland (05.09.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Viehmann, Andreas ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Evaluation of the Dedicated Range-Extender Transmission Powertrain Concept DE-REX regarding Efficiency, Costs and Complexity.
19. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Bonn (10.-11. Juli 2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias (2018)
Comparative Real-Driving Optimization of Drivetrain Concepts regarding the Ecological Impact - A Big Data Approach for the Fleet.
eDSIM Conference 2018 - Electrified Drivelines & Engineering 4.0. Darmstadt, Deutschland
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Lange, A. ; Rinderknecht, Stephan ; Kücükay, F. (2017)
Optimierung paralleler Antriebsstränge für Plug-In-Hybride unter Berücksichtigung von Modularität (Verbundprojekt BEREIT).
10. Tagung Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge. Würzburg, Deutschland (27.-28. September)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; König, Ruben ; Schleiffer, J.-E. (2014)
Modularity Aspects for Hybrid Electric Powertrains on the Example of the Two-Drive-Transmission.
VDI Getriebekongress. Friedrichshafen, Deutschland (24.-25. Juni 2014)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Schleiffer, J.-E. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2012)
An Approach for the Holistic Integration of Fault Detection and Diagnosis into Active Magnetic Bearing Systems.
13th International Symposium on Magnetic Bearings. Arlington, Virginia, USA (August 6-9, 2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schröter, K. ; Wallisch, M. ; Vasylyev, O. ; Schleiffer, J.-E. ; Pleß, R. ; Winner, H. ; Tani, K. ; Fuchs, O. (2012)
Update on Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles - Neue Erkenntnisse zur Bremslenkmomentoptimierten Motorrad-Kurvenbremsung.
9. Internationale Motorradkonferenz des ifz..
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Schaede, Hendrik ; Schleiffer, J.-E. ; Beckerle, Philipp ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Modellbasierte Fehlererkennung und -diagnose an einer magnetgelagerten Kreiselpumpe.
SIRM 2011 – 9. Internationale Tagung Schwingungen in rotierenden Maschinen. Darmstadt, Deutschland (21. – 23. Februar 2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Report

Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias ; Kuznik, Alexander ; Seier, Maximilian ; Weyand, Steffi ; Nordenholz, Falko ; Steck, Felix ; Kröger, Lars ; Schebek, Liselotte ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Verbrauchs- und Emissionsbewertung von Fahrzeugantriebskonzepten für die Langstreckenmobilität der Zukunft : Abschlussbericht FahrKLang : Berichtszeitraum: 01.10.2017-30.09.2018.
doi: 10.2314/KXP:1696925533
Report, Bibliographie

Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2016)
BEREIT: Schlussbericht Verbundvorhaben Bezahlbare Elektrische REIchweite durch ModularitäT: TP4 „Entwurf und Simulation“ (Betriebsstrategie).
doi: 10.2314/GBV:873390571
Report, Bibliographie

Vorlesung, Seminar, Lehrmaterial

Rinderknecht, Stephan ; Schleiffer, J.-E. ; Viehmann, Andreas (2017)
VDI Praxisworkshop: Automatisierung von Getrieben.
Vorlesung, Seminar, Lehrmaterial, Bibliographie

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