Bauer, Eric ; Lotz, Felix ; Pfromm, Matthias ; Schreier, Matthias ; Abendroth, Bettina ; Cieler, Stephan ; Eckert, Alfred ; Hohm, Andree ; Lüke, Stefan ; Rieth, Peter ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen (2021)
PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation.
In: at - Automatisierungstechnik, 2021, 60 (12)
doi: 10.26083/tuprints-00014367
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Kurzbeschreibung (Abstract)
The article describes first results of the research project PRORETA 3 that aims at the development of an integral driver assistance system for collision avoidance and automated vehicle guidance based on a modular system architecture. For this purpose, relevant information is extracted from a dense environment model and fed into a potential field-based trajectory planner that calculates reference signals for underlying vehicle controllers. In addition, the driver is supported by a human-machine interface.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
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Erschienen: | 2021 | ||||
Autor(en): | Bauer, Eric ; Lotz, Felix ; Pfromm, Matthias ; Schreier, Matthias ; Abendroth, Bettina ; Cieler, Stephan ; Eckert, Alfred ; Hohm, Andree ; Lüke, Stefan ; Rieth, Peter ; Willert, Volker ; Adamy, Jürgen | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2021 | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2021 | ||||
Verlag: | De Gruyter | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | at - Automatisierungstechnik | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 60 | ||||
(Heft-)Nummer: | 12 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00014367 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/14367 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichungsservice | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | The article describes first results of the research project PRORETA 3 that aims at the development of an integral driver assistance system for collision avoidance and automated vehicle guidance based on a modular system architecture. For this purpose, relevant information is extracted from a dense environment model and fed into a potential field-based trajectory planner that calculates reference signals for underlying vehicle controllers. In addition, the driver is supported by a human-machine interface. |
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Alternatives oder übersetztes Abstract: |
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Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-143672 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 16 Fachbereich Maschinenbau 16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD) 16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Arbeitswissenschaft (IAD) 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Regelungstechnik und Mechatronik 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Regelungsmethoden und Robotik (ab 01.08.2022 umbenannt in Regelungsmethoden und Intelligente Systeme) |
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Hinterlegungsdatum: | 31 Aug 2021 12:09 | ||||
Letzte Änderung: | 02 Dez 2021 11:26 | ||||
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