Blättern nach Person
Ebene hoch |
2016
Gerich, Mara ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2016)
Improving Prospective Teachers’ Counseling Competence in Parent-Teacher Talks: Effects of Training and Feedback.
In: Journal of Educational and Psychological Consultation, 27
Artikel, Bibliographie
Gerich, Mara (2016)
Teachers' counseling competence in parent-teacher talks : modeling, intervention, behavior-based assessment.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
Gerich, Mara ; Schmitz, Bernhard (2016)
Using Simulated Parent-Teacher Talks to Assess and Improve Prospective Teachers' Counseling Competence.
In: Journal of Education and Learning, 5 (2)
Artikel, Bibliographie
2015
Gerich, Mara ; Bruder, Simone ; Hertel, Silke ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2015)
What Skills and Abilities Are Essential for Counseling on Learning Difficulties and Learning Strategies?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 47
Artikel, Bibliographie
2012
Bruder, Simone ; Gerich, Mara ; Klug, Julia ; Schmitz, Bernhard (2012)
What makes the difference? Measuring Teachers´ Counselling Competency.
14th Biennal EARLI Conference. Exeter, UK (30.08.2011-03.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2011
Gerich, Mara ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2011)
Lernberatung in der Schule – Was wünschen sich Eltern?
13. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Erfurt (14.09.2011-16.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Klug, Julia ; Gerich, Mara ; Jauch, Stefanie ; Schmitz, Bernhard (2011)
Ein Tagebuch für Lehrkräfte zur Unterstützung der Reflexionsprozesse beim Diagnostizieren.
75. Tagung der AEPF-KBBB (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung und Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht). Bamberg (28.02.2011-02.03.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Klug, Julia ; Gerich, Mara ; Jauch, Stefanie ; Bruder, Simone ; Schmitz, Bernhard (2011)
Can Diagnostic Competences of Teachers be fostered by Training and the use of Diary? – Evaluation of a Training Program on Diagnosing Students’ Learning Behavior for Secondary School Teachers.
14th Biennal EARLI Conference. Exeter, UK (30.08.2011-03.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gerich, Mara ; Trittel, Monika ; Schmitz, Bernhard (2011)
Lernverhalten prozessorientiert fördern: Entwicklung eines praxisorientierten Curriculums im Lehramtsstudium zu Diagnostik und Beratung.
76. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung). Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, Österreich (05.09.2011-07.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie