Einträge mit Organisationseinheit "04 Fachbereich Mathematik > Didaktik"
- TU Darmstadt (106871)
- 04 Fachbereich Mathematik (2689)
- Didaktik (17)
- 04 Fachbereich Mathematik (2689)
2024
Anders, Markus (2024)
Efficient Algorithms for Symmetry Detection.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00028257
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Ott, Malte (2024)
Topological Quantum Markov Processes.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022028
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Knof, Albrun (2024)
Characterizations of Synchronizability - in terms of road-colored graphs, Markov chains and quantum Markov processes.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026533
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
2023
Brachter, Jendrik (2023)
Combinatorial approaches to the group isomorphism problem.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00026387
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Lang, Sandra (2023)
Approximation projektiver Tensornormen mit konvexer algebraischer Geometrie.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00022497
Masterarbeit, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Lichter, Moritz (2023)
Continuing the Quest for a Logic Capturing Polynomial Time - Potential, Limitations, and Interplay of Current Approaches.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00024244
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Bachtler, Oliver ; Heinrich, Irene (2023)
Automated testing and interactive construction of unavoidable sets for graph classes of small path‐width.
In: Journal of Graph Theory, 104 (2)
doi: 10.1002/jgt.22964
Artikel, Bibliographie
2022
Apel, Insa Maria (2022)
Zum Einfluss von Kenntnisqualitäten auf Beweisprozesse am Beginn eines Mathematikstudiums aus tätigkeitstheoretischer Perspektive -
Exemplarische Untersuchung am Beispiel der ε-δ-Definition von Stetigkeit.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020705
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Lang, Sandra (2022)
A Geometric Approach to the Projective Tensor Norm.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020331
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
2021
Bruder, Regina ; Eckert, Tobias ; Conradt, Julian ; Caserman, Polona ; Schaub, Marcel ; Hofmann, Katrin ; Wiemeyer, Josef ; Straßburg, Katharina ; Müller, Philipp ; Göbel, Stefan (2021)
Gütekriterien Serious Games - Langfassung 30.03.2021.
doi: 10.26083/tuprints-00017872
Report, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
2019
Roder, Ulrike (2019)
Ein Förderkonzept zu mathematischem Grundwissen und Grundkönnen am Übergang in die Sekundarstufe II : theoriebasierte Entwicklung, exemplarische Umsetzung und Ersterprobung der Lernumgebung BASICS-Mathematik.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
2016
Schmitt, Oliver (2016)
Reflexionswissen zur linearen Algebra in der Sekundarstufe II.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
2014
Bausch, Isabell (2014)
Mathematikdidaktisches Wissen mit TELPS erfassen und fördern : ein Instrument zur Unterstützung der Kompetenzdiagnose im Lehramtsstudiengang.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
2013
Reusswig, Walter (2013)
Ein darstellungstheoretischer Zugang zu Verschränkungseigenschaften endlich korrelierter Zustände.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
2012
Schwieger, Kay (2012)
A coupling method for quantum markov processes.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
2007
Benz, B. F. ; Polushkina, S. ; Schmitz, Bernhard ; Bruder, Regina (2007)
Developing Learning Software for the Self-Regulated Learning of Mathematics.
IADIS International Conference e-Learning 2007. Lisbon, Portugal (06.07.2007-08.07.2007)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Komorek, E. ; Bruder, Regina ; Collet, C. ; Schmitz, Bernhard (2007)
Contents and results of an intervention study in mathemtics lessons at secondary level I with a teaching concept to support mathematical problem-solving and self-regulative competencies.
In: Studies on the educational quality of schools : the final report on the DFG priority programme
Buchkapitel, Bibliographie