TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 28.

Diefenbach, Sarah ; Kolb, Nina ; Hassenzahl, Marc (2014):
The 'Hedonic' in Human-Computer Interaction – History, Contributions, and Future Research Directions.
In: Designing interactive systems, pp. 305-314,
ACM, Vancouver, Canada, ISBN 978-1-4503-2902-6,
DOI: 305-314,
[Conference or Workshop Item]

Schreiber, Michael ; Kauer, Michaela ; Bruder, Ralph ; Schmitt, Frank ; Marx, Benjamin
Brau, Henning ; Diefenbach, Sarah ; Hassenzahl, Marc ; Kohler, Kirstin ; Peissner, Matthias ; Petrovic, Konstanija ; Thielsch, Meinald ; Ullrich, Daniel ; Zimmermann, Dirk (eds.) (2009):
Konzipierung eines interaktiven Informationsdisplays - Aber Wii?!
In: Usability Professional 2009, pp. 189 - 193,
Stuttgart, Frauenhofer Verlag, [Conference or Workshop Item]

Didier, Muriel ; Kauer, Michaela ; König, Christina
Brau, Henning ; Diefenbach, Sarah ; Hassenzahl, Marc ; Kohler, Kirstin ; Peissner, Matthias ; Petrovic, Konstanija ; Thielsch, Meinald ; Ullrich, Daniel ; Zimmermann, Dirk (eds.) (2009):
Versuchsplanung - Vom Auftrag zum Abschlussbericht in 90 Minuten.
In: Usability Professional 2009, pp. 301 - 305,
Stuttgart, Frauenhofer Verlag, [Conference or Workshop Item]

Wilamowitz-Moellendorff, Mageritta von ; Schreiber, Michael ; Bruder, Ralph
Brau, Henning ; Diefenbach, Sarah ; Hassenzahl, Marc ; Koller, Franz ; Peissner, Matthias ; Röse, Kerstin (eds.) (2008):
Umsetzung von neuen Interaktionskonzepten mit Hilfe der Wii-Remote - Wii interagiere ich?
In: Usability Professional 2008, pp. 259 - 263, Lübeck, [Book Section]

Hassenzahl, Marc (2007):
Die psychologischen Grundlagen der Reihenpräferenz und -wahl.
Darmstadt, Technische Universität, TU Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Hassenzahl, Marc (2006):
Die psychologischen Grundlagen der Reihenpräferenz und -wahl.
Darmstadt, Technische Universität, TU Darmstadt,
[Ph.D. Thesis]

Gutzke, Thomas ; Hassenzahl, Marc ; Seewald, Frauke ; Seewald, Gerrit
Zimmermann, Jan ; Geller, Sebastian (eds.) (2004):
Vorgehensweisen zur Sicherung der Usability einer Fachsoftware.
In: Berichte aus der Bauinformatik, 16, In: Forum Bauinformatik 2004, pp. 130-142, Aachen, Shaker Verlag, ISBN 3-8322-3233-8,
[Book Section]

Hassenzahl, Marc ; Burmester, M. ; Koller, F. (2003):
AttrakDiff : ein Fragebogen zur Messung wahrgenommener hedonischer und pragmatischer Qualität.
In: Mensch & Computer 2003 : Interaktion in Bewegung ; [Tagungsbeiträge der dritten Konferenz Mensch & Computer 2003 in Stuttgart] / Gerd Szwillus ... (Hrsg.) Stuttgart [u.a.] : Teubner, 2003, S. 187-196 Umfang: 444 S, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2003):
Attraktive Software : was Gestalter von Computerspielen lernen können.
In: User Interface Tuning : Benutzungsschnittstellen menschlich gestalten / Joachim Machate ... (Hrsg.) Frankfurt : Software & Support Verl., 2003, S.27-45 Umfang: 415 S. : graph. Darst., [Article]

Hassenzahl, Marc (2003):
Character grid : a simple repertory grid technique for web site analysis and evaluation.
In: Human factors and web development. Hrsg.: Julie Ratner. 2nd ed. - Mahwah, NJ: Erlbaum, 2003, S. 183-206, Mahwah, NJ, Erlbaum, [Book Section]

Röse, K. ; Beu, A. ; Peissner, M. ; Hassenzahl, Marc (2003):
Das German Chapter of the Usability Professionals' Association.
In: Usability professionals 2003 : Berichtband des ersten Workshops des German Chapters der Usability Professionals Association / Matthias Peissner ... (Hrsg.) Stuttgart : German Chapter der Usability Professionals Association, 2003. - S. 75-77, [Conference or Workshop Item]

Geissbühler, M. ; Hassenzahl, Marc ; Beu, A. (2003):
Das Usability Service Model der Swiss Re.
In: User Interface Tuning : Benutzungsschnittstellen menschlich gestalten / Joachim Machate ... (Hrsg.) Frankfurt : Software & Support Verl., 2003, S. 123-126, [Article]

Hassenzahl, Marc (2003):
Fokusgruppen.
In: Usability praktisch umsetzen : Handbuch für Software, Web, Mobile Devices und andere interaktive Produkte / Sven Heinsen ... (Hrsg.) München [u.a.] : Hanser, 2003 S.138-152, [Article]

Hamborg, K.-C. ; Gediga, G. ; Hassenzahl, Marc (2003):
Fragebogen zur Evaluation von Software.
In: Usability praktisch umsetzen : Handbuch für Software, Web, Mobile Devices und andere interaktive Produkte / Sven Heinsen ... (Hrsg.) München [u.a.] : Hanser, 2003 S.172-186, [Article]

Borcherding, Katrin ; Hassenzahl, Marc (2003):
Hedonic aspects support the endowment effect : Presentation.
In: Presentation given at the 19th Research Conference on Subjective Probability, Utility, and Decision Making <19, 2003, Zürich>, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2003):
Spielend arbeiten? : Computerspiele und 'ernsthafte' Software.
[Other]

Hassenzahl, Marc ; Hofvenschiöld, E. (2003):
"if it doesn't feel right, who cares if it works? oder Muss Software mehr als nur gebrauchstauglich sein?
In: Usability professionals 2003 : Berichtband des ersten Workshops des German Chapters der Usability Professionals Association / Matthias Peissner ... (Hrsg.).- Stuttgart : German Chapter der Usability Professionals Association, 2003, S. 135-138, Stuttgart, German Chapter der Usability Professionals Association, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc ; Borcherding, Katrin (2003):
The influence of present mood on the preference for sequences of outcomes.
In: Proceedings of the 19th Research Conference on Subjective Probability, Utility, and Decision Making <19, 2003, Zürich>, [Conference or Workshop Item]

Blythe, M. ; Hassenzahl, Marc (2003):
The semantics of fun : differentiating enjoyable experiences.
In: Funology : from usability to enjoyment / ed. by Mark A. Blythe ... Dordrecht : Kluwer Academic Publ., 2003, S. 31-42 ( Human-computer interaction series ; 3), [Article]

Hassenzahl, Marc
Blythe, Mark A. (ed.) (2003):
The thing and I : understanding the relationship between user and product.
In: Human-computer interaction series ; 3, In: Funology : from usability to enjoyment, pp. 31-42, Dordrecht, Kluwer, ISBN 1-4020-2966-7,
[Book Section]

Hassenzahl, Marc (2002):
Determinanten der Attraktivität von Software.
In: Experimentelle Psychologie. Abstracts der 44. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TEAP). Hrsg.: M. Baumann ... . - Regensburg: S. Roderer Verl., 2002. S. 122, Regensburg, S. Roderer Verl., [Conference or Workshop Item]

Blythe, Mark ; Hassenzahl, Marc (2002):
Making IT a pleasure: fun is a serious business.
In: Interfaces, pp. 8-9. [Article]

Beu, A. ; Hassenzahl, Marc ; Geissbühler, M. (2002):
"Quality in Use" : the usability service model of Swiss Re.
In: Proceedings of the first European Usability Professionals Association Conference <1, 2002, London>. Hrsg.: M. Maguire; K. Adeboye. - Swindon: British Computer Soc., 2002, S. 115-120, Swindon, British Computer Soc., [Conference or Workshop Item]

Hamborg, K.-C. ; Wenneker, G. ; Ollermann, F. ; Wessler, R. ; Hassenzahl, Marc (2002):
Requirements analysis as a means for designing an e-business system : application and comparison of two competing methods.
In: Work with display units - world wide work : proceedings of the 6th interntional Scientific Conference on Work with Display units, WWDU 2002 - <6, 2002, Berchtesgaden. Hrsg.: H. Luczak ... . - Berlin, Ergonomic, inst. f. Arbeits- und Sozialforschung, 2002,, [Conference or Workshop Item]

Burmester, M. ; Hassenzahl, Marc ; Koller, F. (2002):
Usability ist nicht alles : Wege zu attraktiven Produkten.
In: i-com : Zeitschrift für interaktive und kooperative Medien, 1, pp. 32-40. [Article]

Monk, A. F. ; Hassenzahl, Marc ; Blythe, Mark ; Reed, D. (2002):
Workshop Funology : designing enjoyment.
In: Proceedings of the CHI Conference on Computer-Human Interaction. Extended Abstracts. - New York: ACM Press, 2002, S. 924-925, New York, ACM Press, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc ; Kekez, R. ; Burmester, M. (2002):
The importance of a software's pragmatic quality depends on usage modes.
In: Work with display units - world wide work : proceedings of the 6th interntional Scientific Conference on Work with Display units, WWDU 2002 - <6, 2002, Berchtesgaden. Hrsg.: H. Luczak ... . - Berlin, Ergonomic, inst. f. Arbeits- und Sozialforschung, 2002,, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2001):
The effect of perceived hedonic quality on product appealingness.
In: International journal of human-computer-interaction, 13, pp. 481-499. [Article]

This list was generated on Tue May 24 04:28:06 2022 CEST.