TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 28.

Diefenbach, Sarah and Kolb, Nina and Hassenzahl, Marc (2014):
The 'Hedonic' in Human-Computer Interaction – History, Contributions, and Future Research Directions.
In: Designing interactive systems, ACM, Vancouver, Canada, ISBN 978-1-4503-2902-6,
DOI: 305-314,
[Conference or Workshop Item]

Schreiber, Michael and Kauer, Michaela and Bruder, Ralph and Schmitt, Frank and Marx, Benjamin
Brau, Henning and Diefenbach, Sarah and Hassenzahl, Marc and Kohler, Kirstin and Peissner, Matthias and Petrovic, Konstanija and Thielsch, Meinald and Ullrich, Daniel and Zimmermann, Dirk (eds.) (2009):
Konzipierung eines interaktiven Informationsdisplays - Aber Wii?!
In: Usability Professional 2009, Stuttgart, Frauenhofer Verlag, [Conference or Workshop Item]

Didier, Muriel and Kauer, Michaela and König, Christina
Brau, Henning and Diefenbach, Sarah and Hassenzahl, Marc and Kohler, Kirstin and Peissner, Matthias and Petrovic, Konstanija and Thielsch, Meinald and Ullrich, Daniel and Zimmermann, Dirk (eds.) (2009):
Versuchsplanung - Vom Auftrag zum Abschlussbericht in 90 Minuten.
In: Usability Professional 2009, Stuttgart, Frauenhofer Verlag, [Conference or Workshop Item]

von Wilamowitz-Moellendorff, Mageritta and Schreiber, Michael and Bruder, Ralph
Brau, Henning and Diefenbach, Sarah and Hassenzahl, Marc and Koller, Franz and Peissner, Matthias and Röse, Kerstin (eds.) (2008):
Umsetzung von neuen Interaktionskonzepten mit Hilfe der Wii-Remote - Wii interagiere ich?
In: Usability Professional 2008, Lübeck, pp. 259 - 263, [Book Section]

Hassenzahl, Marc (2007):
Die psychologischen Grundlagen der Reihenpräferenz und -wahl.
Darmstadt, Technische Universität, TU Darmstadt, [Online-Edition: urn:nbn:de:tuda-tuprints-7785],
[Ph.D. Thesis]

Hassenzahl, Marc (2006):
Die psychologischen Grundlagen der Reihenpräferenz und -wahl.
Darmstadt, Technische Universität, TU Darmstadt, [Ph.D. Thesis]

Gutzke, Thomas and Hassenzahl, Marc and Seewald, Frauke and Seewald, Gerrit
Zimmermann, Jan and Geller, Sebastian (eds.) (2004):
Vorgehensweisen zur Sicherung der Usability einer Fachsoftware.
In: Forum Bauinformatik 2004, Aachen, Shaker Verlag, pp. 130-142, [Book Section]

Hassenzahl, Marc and Burmester, M. and Koller, F. (2003):
AttrakDiff : ein Fragebogen zur Messung wahrgenommener hedonischer und pragmatischer Qualität.
In: Mensch & Computer 2003 : Interaktion in Bewegung ; [Tagungsbeiträge der dritten Konferenz Mensch & Computer 2003 in Stuttgart] / Gerd Szwillus ... (Hrsg.) Stuttgart [u.a.] : Teubner, 2003, S. 187-196 Umfang: 444 S, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2003):
Attraktive Software : was Gestalter von Computerspielen lernen können.
In: User Interface Tuning : Benutzungsschnittstellen menschlich gestalten / Joachim Machate ... (Hrsg.) Frankfurt : Software & Support Verl., 2003, S.27-45 Umfang: 415 S. : graph. Darst., [Article]

Hassenzahl, Marc (2003):
Character grid : a simple repertory grid technique for web site analysis and evaluation.
In: Human factors and web development. Hrsg.: Julie Ratner. 2nd ed. - Mahwah, NJ: Erlbaum, 2003, S. 183-206, Mahwah, NJ, Erlbaum, [Book Section]

Röse, K. and Beu, A. and Peissner, M. and Hassenzahl, Marc (2003):
Das German Chapter of the Usability Professionals' Association.
In: Usability professionals 2003 : Berichtband des ersten Workshops des German Chapters der Usability Professionals Association / Matthias Peissner ... (Hrsg.) Stuttgart : German Chapter der Usability Professionals Association, 2003. - S. 75-77, [Conference or Workshop Item]

Geissbühler, M. and Hassenzahl, Marc and Beu, A. (2003):
Das Usability Service Model der Swiss Re.
In: User Interface Tuning : Benutzungsschnittstellen menschlich gestalten / Joachim Machate ... (Hrsg.) Frankfurt : Software & Support Verl., 2003, S. 123-126, [Article]

Hassenzahl, Marc (2003):
Fokusgruppen.
In: Usability praktisch umsetzen : Handbuch für Software, Web, Mobile Devices und andere interaktive Produkte / Sven Heinsen ... (Hrsg.) München [u.a.] : Hanser, 2003 S.138-152, [Article]

Hamborg, K.-C. and Gediga, G. and Hassenzahl, Marc (2003):
Fragebogen zur Evaluation von Software.
In: Usability praktisch umsetzen : Handbuch für Software, Web, Mobile Devices und andere interaktive Produkte / Sven Heinsen ... (Hrsg.) München [u.a.] : Hanser, 2003 S.172-186, [Article]

Borcherding, Katrin and Hassenzahl, Marc (2003):
Hedonic aspects support the endowment effect : Presentation.
In: Presentation given at the 19th Research Conference on Subjective Probability, Utility, and Decision Making <19, 2003, Zürich>, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2003):
Spielend arbeiten? : Computerspiele und 'ernsthafte' Software.
In: playability #1 [online Ressource] Available: http://www.playability.de/hassenzahl.html, [Other]

Hassenzahl, Marc and Hofvenschiöld, E. (2003):
"if it doesn't feel right, who cares if it works? oder Muss Software mehr als nur gebrauchstauglich sein?
Stuttgart, German Chapter der Usability Professionals Association, In: Usability professionals 2003 : Berichtband des ersten Workshops des German Chapters der Usability Professionals Association / Matthias Peissner ... (Hrsg.).- Stuttgart : German Chapter der Usability Professionals Association, 2003, S. 135-138, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc and Borcherding, Katrin (2003):
The influence of present mood on the preference for sequences of outcomes.
In: Proceedings of the 19th Research Conference on Subjective Probability, Utility, and Decision Making <19, 2003, Zürich>, [Conference or Workshop Item]

Blythe, M. and Hassenzahl, Marc (2003):
The semantics of fun : differentiating enjoyable experiences.
In: Funology : from usability to enjoyment / ed. by Mark A. Blythe ... Dordrecht : Kluwer Academic Publ., 2003, S. 31-42 ( Human-computer interaction series ; 3), [Article]

Hassenzahl, Marc (2003):
The thing and I : understanding the relationship between user and product.
In: Funology : from usability to enjoyment / ed. by Mark A. Blythe ... Dordrecht : Kluwer Academic Publ., 2003 ( Human-computer interaction series ; 3), [Other]

Hassenzahl, Marc (2002):
Determinanten der Attraktivität von Software.
Regensburg, S. Roderer Verl., In: Experimentelle Psychologie. Abstracts der 44. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TEAP). Hrsg.: M. Baumann ... . - Regensburg: S. Roderer Verl., 2002. S. 122, [Conference or Workshop Item]

Blythe, Mark and Hassenzahl, Marc (2002):
Making IT a pleasure: fun is a serious business.
In: Interfaces, pp. 8-9, [Article]

Beu, A. and Hassenzahl, Marc and Geissbühler, M. (2002):
"Quality in Use" : the usability service model of Swiss Re.
Swindon, British Computer Soc., In: Proceedings of the first European Usability Professionals Association Conference <1, 2002, London>. Hrsg.: M. Maguire; K. Adeboye. - Swindon: British Computer Soc., 2002, S. 115-120, [Conference or Workshop Item]

Hamborg, K.-C. and Wenneker, G. and Ollermann, F. and Wessler, R. and Hassenzahl, Marc (2002):
Requirements analysis as a means for designing an e-business system : application and comparison of two competing methods.
In: Work with display units - world wide work : proceedings of the 6th interntional Scientific Conference on Work with Display units, WWDU 2002 - <6, 2002, Berchtesgaden. Hrsg.: H. Luczak ... . - Berlin, Ergonomic, inst. f. Arbeits- und Sozialforschung, 2002,, [Conference or Workshop Item]

Burmester, M. and Hassenzahl, Marc and Koller, F. (2002):
Usability ist nicht alles : Wege zu attraktiven Produkten.
In: i-com : Zeitschrift für interaktive und kooperative Medien, pp. 32-40, 1, [Article]

Monk, A. F. and Hassenzahl, Marc and Blythe, Mark and Reed, D. (2002):
Workshop Funology : designing enjoyment.
New York, ACM Press, In: Proceedings of the CHI Conference on Computer-Human Interaction. Extended Abstracts. - New York: ACM Press, 2002, S. 924-925, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc and Kekez, R. and Burmester, M. (2002):
The importance of a software's pragmatic quality depends on usage modes.
In: Work with display units - world wide work : proceedings of the 6th interntional Scientific Conference on Work with Display units, WWDU 2002 - <6, 2002, Berchtesgaden. Hrsg.: H. Luczak ... . - Berlin, Ergonomic, inst. f. Arbeits- und Sozialforschung, 2002,, [Conference or Workshop Item]

Hassenzahl, Marc (2001):
The effect of perceived hedonic quality on product appealingness.
In: International journal of human-computer-interaction, pp. 481-499, 13, [Article]

This list was generated on Tue Oct 15 01:53:28 2019 CEST.