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Artikel
Leise, Philipp ; Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Altherr, Lena C. ; Rinderknecht, Stephan ; Pelz, P. F. (2021)
Sustainable system design of electric powertrains - comparison of optimization methods.
In: Engineering Optimization
doi: 10.1080/0305215X.2021.1928660
Artikel, Bibliographie
Jardin, Philippe ; Eßer, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Special issue on future powertrain technologies: editorial.
In: Vehicles, 2 (4)
doi: 10.3390/vehicles2040032
Artikel, Bibliographie
Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Jardin, Philippe ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Comparative evaluation of powertrain concepts through an eco-impact optimization framework with real driving data.
In: Optimization and Engineering, 21 (3)
doi: 10.1007/s11081-020-09539-2
Artikel, Bibliographie
Blat-Belmonte, Benjamin ; Eßer, Arved ; Weyand, Steffi ; Franke, Georg ; Schebek, Liselotte ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Identification of the Optimal Passenger Car Vehicle Fleet Transition for Mitigating the Cumulative Life-Cycle Greenhouse Gas Emissions until 2050.
In: Vehicles, 2 (1)
doi: 10.3390/vehicles2010005
Artikel, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas ; Eßer, Arved ; Langhammer, Felix (2019)
Dedizierte Hybridantriebe für eine ökoeffiziente und langstreckentaugliche Mobilität der Zukunft.
In: eMobilJournal, (Juli 2019)
Artikel, Bibliographie
Jardin, Philippe ; Eßer, Arved ; Givone, S. ; Eichenlaub, Tobias ; Schleiffer, J.-E. ; Rinderknecht, Stephan (2019)
The sensitivity in consumption of different vehicle drivetrain concepts under varying operating conditions: a simulative data driven approach.
In: Vehicles, 1 (1)
doi: 10.3390/vehicles1010005
Artikel, Bibliographie
Eßer, Arved ; Kohnhäuser, F. ; Ostern, N. ; Engleson, K. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Enabling a Privacy-Preserving Synthesis of Representative Driving Cycles from Fleet Data using Data Aggregation.
In: 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC)
Artikel, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; Viehmann, Andreas ; Eßer, Arved (2018)
Innovative elektrifizierte Fahrzeugantriebe im Kontext der Realfahrtoptimierung.
In: Ingenieurspiegel, (August 2018)
Artikel, Bibliographie
Eßer, Arved ; Zeller, M. ; Foulard, Stéphane ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Stochastic Synthesis of Representative and Multidimensional Driving Cycles.
In: SAE International Journal of Alternative Powertrains, 7 (3)
Artikel, Bibliographie
Ostern, Nadine ; Eßer, Arved ; Buxmann, Peter (2018)
Capturing Users‘ Privacy Expectations to Design Better Smart Car Applications.
In: Proceedings of the 22nd Pacific Asia Conference on Information Systems, Yokohama, Japan
Artikel, Bibliographie
Eßer, Arved ; Kohnhäuser, Florian ; Ostern, Nadine ; Engleson, K. ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Enabling a Privacy-Preserving Synthesis of Representative Driving Cycles from Fleet Data using Data Aggregation.
In: Proceedings of the 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Maui, HI, USA
Artikel, Bibliographie
Buchkapitel
Rinderknecht, Stephan ; Eßer, Arved ; Jardin, Philippe (2018)
Relevance of Multidimensional Real-Driving Optimization for the Development of a Battery-Electric Vehicle 5.0.
In: Dritev - International VDI Conress EDrive
Buchkapitel, Bibliographie
Konferenzveröffentlichung
He, Ping ; Schmiedt, Marius ; Eßer, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2022)
A Degradation Model of a Wet Friction Clutch based on Theoretical and Experimental Analysis and the Application for a Condition Monitoring Method.
22. Internationaler VDI-Kongress Dritev. Baden-Baden (06.07.2022-07.07.2022)
doi: 10.51202/9783181024010-303
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Eßer, Arved ; Mölleney, Jan ; Rinderknecht, Stephan (2022)
Potentials to Reduce the Energy Consumption of Electric Vehicles in Urban Traffic.
22. Internationaler VDI-Kongress Dritev. Baden-Baden (06.07.-07.07.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Eßer, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Process for the Validation of Using Synthetic Driving Cycles Based on Naturalistic Driving Data Sets.
IEEE 23rd International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). (20.09.2020-23.09.2020)
doi: 10.1109/ITSC45102.2020.9294369
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Eßer, Arved ; Eichenlaub, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2020)
Real-Driving-Based Comparison of the Eco-Impact of Powertrain Concepts using a Data-Driven Optimization Environment.
20. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Online (24.06.2020 - 25.06.2020)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias ; Rinderknecht, Stephan (2019)
Development of an Optimization Framework for the Comparative Evaluation of the Ecoimpact of Powertrain Concepts.
19. Internationaler VDI-Kongress "Dritev - Getriebe in Fahrzeugen". Bonn (10.07.2019 - 11.07.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; Eßer, Arved ; Haccius, Jan P. (2018)
Ecologically effective transformation from fossil to CO2-neutral energy sources for the powertrains of individual mobility.
17th CTI SYMPOSIUM. Berlin (03.12.2018-06.12.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Rinderknecht, Stephan ; Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias (2018)
Comparative Real-Driving Optimization of Drivetrain Concepts regarding the Ecological Impact - A Big Data Approach for the Fleet.
eDSIM Conference 2018 - Electrified Drivelines & Engineering 4.0. Darmstadt, Deutschland
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Report
Eßer, Arved ; Schleiffer, J.-E. ; Eichenlaub, Tobias ; Kuznik, Alexander ; Seier, Maximilian ; Weyand, Steffi ; Nordenholz, Falko ; Steck, Felix ; Kröger, Lars ; Schebek, Liselotte ; Beidl, Christian ; Rinderknecht, Stephan (2018)
Verbrauchs- und Emissionsbewertung von Fahrzeugantriebskonzepten für die Langstreckenmobilität der Zukunft : Abschlussbericht FahrKLang : Berichtszeitraum: 01.10.2017-30.09.2018.
doi: 10.2314/KXP:1696925533
Report, Bibliographie
Dissertation
Eßer, Arved (2021)
Realfahrtbasierte Bewertung des ökologischen Potentials von Fahrzeugantriebskonzepten.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie