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Anzahl der Einträge: 14.

Hofmann, Martina ; Binder, A. ; Pfeiffer, R. :
Investigations of a linear induction machine for railway applications.
In: IEEE-IEMDC 2001: International Electric Machines and Drives Conference <2001, Cambridge, Mass.>:Proceedings. S. 20-26 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2001)

Hofmann, Martina ; Werle, T. ; Binder, A. ; Pfeiffer, R. :
Asynchronous linear machine for railway systems.
In: ICEM 2000: International Conference on Electrical Machines <2000, Espoo, Finland>; Proceedings. S. 223-227 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2000)

Kießling, B. ; Körner, O. ; Pfeiffer, R. ; Wach, J. :
Oberbaubeanspruchung durch einen Drehstromtatzlagerantrieb.
In: ZEV + DET Glasers Annalen, 124 pp. 231-239.
[Artikel], (2000)

Schwartz, H.-J. ; Pfeiffer, R. :
Radschlupfregelung für Stadtbahn-Triebwagen.
In: Eisenbahntechnische Rundschau, 49 S. 664-672.
[Artikel], (2000)

Lu, Tong ; Binder, A. ; Pfeiffer, R. :
Rotor losses in permanent magnet high-speed machines.
In: ICEM 2000: International Conference on Electrical Machines <2000, Espoo, Finland>: Proceedings. S. 608-612 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2000)

Schwartz, H.-J. ; Pfeiffer, R. :
Wheel creep control for light rail vehicles.
In: Railway technical review S. 4-12.
[Artikel], (2000)

Lu, Tong ; Binder, Andreas ; Pfeiffer, R. :
Wirkungsgradverbesserungen bei Hochdrehzahlantrieben.
In: SPS IPC/DRIVES: Elektrische Automatisierung - Systeme und Komponenten; Fachmesse und Kongress, Nov. 2000, Nürnberg. - Berlin: Hüthig, 2000. S. 522-530 . Hüthig , Berlin
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (2000)

Hofmann, Martina ; Werle, T. ; Pfeiffer, R. ; Binder, A. :
2D und 3D numerical field computation of eddy-current brakes for traction.
In: COMPUMAG'99: Conference on the Computation of Electromagnetic Fields <12, 1999, Sapporo>: Proceedings. S. 752-753 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1999)

Binder, Andreas ; Körner, O. ; Pfeiffer, R. ; Jöckel, A. :
Optimum torque transmission for high-speed locomotives: Cardan hollow shaft or axle-hung drive?
In: EPE'99: European Conference on Power Electronics and Applications <8, 1999, Lausanne>; Proceedings. S. 1415-1424 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1999)

Jöckel, Andreas ; Binder, A. ; Körner, O. ; Pfeiffer, R. :
Tatzlager-Lokomotivantrieb für 200 km/h.
In: International Conference Electric Railway Systems <2, 1999, Berlin>. S. 85-89. - Berlin: VDE-Verl., 1999 (ETG-Fachbericht; 74) . VDE-Verl. , Berlin
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1999)

Grimm, Robert ; Jöckel, A. ; Pfeiffer, R. :
Aktive Bekämpfung von Torsionsschwingungen bei Drehstromantrieben für Schienenfahrzeuge.
In: Schwingungen in Antrieben '98: VDI-Tagung Frankenthal. Tagungsbd., - Düsseldorf: VDI-Verl., 1998. S.631-646 , 1416 . VDI-Verlag , Düsseldorf
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1998)

Wörner, Johann-Dietrich ; Pfeiffer, R. :
Importance of the development of stiffness and load during the construction period for the soil-structure interaction.
In: International Conference on Soil-Structure Interaction in Urban Civil Engineering <1998, Darmstadt> = Darmstadt geotechnics. No. 4, Vol. 2 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1998)

Andresen, Egon Ch. ; Grimm, R. ; Jöckel, A. ; Pfeiffer, R. :
Utilization of wheel conditioning for adhesion maximizing of locomotives.
In: SPEEDAM '98: Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Advanced Machines, Power Quality <1998, Sorrento, Italy>: Proceedings. B2, S. 19-24 .
[Konferenz- oder Workshop-Beitrag], (1998)

Jöckel, Andreas ; Pfeiffer, R. :
Regelungstechnische Bedämpfung der Reibschwingungen im Antriebsstrang von Drehstromtriebfahrzeugen.
In: Elektrische Bahnen. 93 (1995), H. 5, S. 151-157
[Artikel], (1995)

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