TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Blättern nach Person

Ebene hoch
Exportieren als [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiere nach: Keine Gruppierung | Typ des Eintrags | Publikationsjahr | Sprache
Anzahl der Einträge: 7.

Buhl, S. ; Hain, D. ; Hartmann, F. ; Hasse, C. (2018)
A comparative study of intake and exhaust port modeling strategies for scale-resolving engine simulations.
In: International Journal of Engine Research, 19 (3)
doi: 10.1177/1468087417707452
Artikel, Bibliographie

Buhl, S. ; Gleiss, F. ; Köhler, M. ; Hartmann, F. ; Messig, D. ; Brücker, C. ; Hasse, C. (2017)
A Combined Numerical and Experimental Study of the 3D Tumble Structure and Piston Boundary Layer Development During the Intake Stroke of a Gasoline Engine.
In: Flow, Turbulence and Combustion, 98
doi: 10.1007/s10494-016-9754-1
Artikel, Bibliographie

Buhl, S. ; Hartmann, F. ; Kaiser, S. A. ; Hasse, C. (2017)
Investigation of an IC Engine Intake Flow Based on Highly Resolved LES and PIV.
In: Oil & Gas Science and Technology : Revue de l'Institut Francais du Petrole, 72 (3)
doi: 10.2516/ogst/2017012
Artikel, Bibliographie

Buhl, S. ; Coelho, P. J. ; Cuenot, B. ; Dauptain, A. ; Dinkelacker, F. ; Domingo, P. ; Duchaine, F. ; Gicquel, L. Y. M. ; Hartmann, F. ; Hasse, C. ; Keller, P. ; Kempf, A. ; Kuenne, G. ; Maas, U. ; Mancini, M. ; Di Mare, F. ; Nishad, K. ; Pfitzner, M. ; Poinsot, T. ; Riber, E. ; Roekaerts, D. J. E. M. ; Sadiki, A. ; Staffelbach, G. ; Thévenin, D. ; Vermorel, O. ; Vervisch, L.
Hrsg.: Vervisch, Luc ; Roekaerts, Dirk (2016)
Computational Fluid Dynamics of Turbulent Combustion.
Buch, Bibliographie

Buhl, S. ; Hartmann, F. ; Hasse, C. (2016)
Identification of Large-Scale Structure Fluctuations in IC Engines using POD-Based Conditional Averaging.
In: Oil & Gas Science and Technology – Rev. IFP Energie Nouvelles, 71 (1)
doi: 10.2516/ogst/2015021
Artikel, Bibliographie

Hartmann, F. ; Buhl, S. ; Gleiß, F. ; Hartmann, F. ; Barth, P. ; Schild, M. ; Kaiser, S. ; Hasse, C. (2016)
Spatially resolved Experimental and Numerical Investigation of the Flow through the Intake Port of an IC Engine.
In: Oil & Gas Science and Technology – Rev. IFP Energie Nouvelles, 71 (1)
doi: 10.2516/ogst/2015022
Artikel, Bibliographie

Buhl, S. ; Hartmann, F. ; Gauding, M. ; Hasse, C. (2014)
Analysis of Various Scale Resolving Turbulence Models to Capture Cycle-to-Cycle Variations in IC Engines.
Proceedings of the Eigth International Conference on Computational Fluid Dynamics (ICCFD8).
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Diese Liste wurde am Tue Mar 19 02:28:38 2024 CET generiert.