TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Jump to: German | English
Number of items: 7.

German

Reul, M. (2011):
Bremswegverkürzungspotential bei Informationsaustausch und Koordination zwischen semiaktiver Dämpfung und ABS.
In: Fortschrittberichte VDI : Reihe 12, Verkehrstechnik, Fahrzeugtechnik ; 738, Düsseldorf, VDI-Verl., TU Darmstadt, ISBN 978-3-18-373812-0,
[Ph.D. Thesis]

Reul, M. ; Betz, A. ; Winner, H. (2009):
Optimierung des Anbremsvorgangs durch Koordination semi-aktiver Dämpfer mit ABS.
In: 12. Internationale VDI-Tagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, Hannover, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. ; Niemz, T. ; Winner, H. ; Schürr, H. ; Kutsche, T. (2007):
Bremswegverkürzung durch eine ABS-unabhängige Verstelldämpferregelung.
Haus der Technik, Fahrwerk-Vertikaldynamik: Systeme und Komponenten, Essen, 13.-14. November 2007, [Conference or Workshop Item]

English

Reul, M. ; Winner, H. ; Schürr, H. ; Laduron, P. (2009):
ABS-Control Using Dynamic Wheel Load Information.
chassis.tech 2009, München, 2.-3. März 2009, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. ; Seiniger, P. ; Winner, H. (2009):
Reducing Braking Distance of Cars and Motorcycles by Control of Semi-Active Suspension without ABS Interaction.
FISITA World Automotive Congress, München, 14.-19.September 2008, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. ; Winner, H. (2009):
Enhanced Braking Performance by Integrated ABS and Semi-Active Damping Control.
ESV 2009, Stuttgart, 15.-18. Juni 2009, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. ; Reul, M. ; Winner, H. (2007):
A New Slip Controller to Reduce Braking Distance by Means of Active Shock Absorbers.
14th Asia Pacific Automotive Engineering Conference, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Sep 21 06:21:43 2021 CEST.