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Deutsch
Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Transiente Luftpfadregelung für Dieselmotoren - Ein modellbasierter Ansatz für optimierte Sollwerte.
2. Automobiltechnisches Kolloquium. (11.04.2011-12.04.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2009)
Aufgeladene Dieselmotoren mit zweistufiger Abgasrückführung Systemeigenschaften, Regelungsstruktur und automatisierter Reglerentwurf.
7. Symposium "Steuerungssysteme für den Antriebsstrang von Kraftfahrzeugen". (18.06.2009-19.06.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Englisch
Mrosek, Matthias (2017)
Model-based control of a turbocharged diesel engine with high- and low-pressure exhaust gas recirculation.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
Mrosek, Matthias (2017)
Model-based control of a turbocharged diesel engine with high- and low-pressure exhaust gas recirculation.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Identification of Emission Measurement Dynamics for Diesel Engines.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress
Buchkapitel, Bibliographie
Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Zydek, Simon ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based optimisation of a step in acceleration for a CR-Diesel engine.
(28.08.2011-02.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based smoke limitation for the control of turbocharged CR-Diesel engines.
11. Internationales Stuttgarter Symposium. (20.02.2011-23.02.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2011)
System Properties and Control of Turbocharged Diesel Engines with High-and Low-Pressure EGR.
In: Oil Gas Sci. Technol. - Rev. IFP Energies nouvelles, 66 (4)
Artikel, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
Dynamic Reference Value Generation for the Ccontrol of a Diesel Engine with HP- and LP-EGR.
In: Proceedings of the ASME 2010 Dynamic Systems and Control Conference, DSCC2010
Artikel, Bibliographie
Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
A Global-Local Emission-Model for NOx and Soot Emissions of Turbocharged CR-Diesel Engines.
In: Proceedings of the ASME 2010 Dynamic Systems and Control Conference, DSCC2010
Artikel, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
Model-based Estimation and Control of the Intake Gas Composition for Turbocharged Diesel Engines with High- and Low-Pressure EGR.
In: 10. Internationales Stuttgarter Symposium, (05)
Artikel, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2010)
Control Oriented NOx and Soot Models for Diesel Engines.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
On the Parametrisation of Turbocharger Power and Heat Transfer Models.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
Stationary Global-Local Emission Models of a CR-Diesel Engine with Adaptive Regressor Selection for Measurements of Airpath and Combustion.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Zahn, Sebastian ; Isermann, Rolf (2009)
Parameter Estimation for Physical Based Air Path Models of Turbocharged Diesel Engines - An Experience Based Guidance.
9th International Conference on Engines and Vehicles.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2009)
System Properties and Control of Turbocharged Diesel Engines with High- and Low-Pressure EGR.
IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling. (30.11.2009-02.12.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie