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Anzahl der Einträge: 22.

2015

Eghtessad, M. ; Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan ; Kücükay, F. (2015)
Antriebsstrangoptimierung von Elektrofahrzeugen.
In: ATZ Automobiltechnische Zeitschrift, 117 (09-2015)
Artikel, Bibliographie

2014

Meier, Torben (2014)
Multikriterielle Optimierung hybrider Antriebsstränge mittels statistischer Versuchsplanung.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie

2013

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; König, Ruben (2013)
Efficiency Boost with Two-Drive-Transmission (TDT) for Range Extender Vehicles.
12th International CTI Symposium - Automotive Transmissions, HEV and EV Drives. Berlin (02.12.2013-05.12.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2012

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; Rot, Ivan (2012)
Electric Two-Drive-Transmission with Integrated Parking Lock for Electric and Range Extender Vehicles.
21. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik. Aachen (08.10.2012-10.10.2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2012)
Erfindung betreffend elektrischen Antrieb.
Norm, Patent, Standard, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael ; Meier, Torben (2012)
Control Strategy for the Longitudinal Degree of Freedom of a Complete Vehicle Test Rig.
SAE 2012 World Congress & Exhibition. Detroit, MI, USA (24.04.2012-26.04.2012)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2011

Rinderknecht, Stephan ; König, Daniel ; Meier, Torben ; Müller, J. P. (2011)
Control for a range-extender-vehicle with multi-speed layshaft transmission.
10th International CTI-Symposium – Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (05.12.2011-08.12.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Eghtessad, M. ; Meier, Torben ; Kücükay, F. ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Identification of optimal drivetrain configurations of electric vehicles.
10th International CTI-Symposium – Innovative Automotive Transmissions and Hybrid & Electric Drives. Berlin (05.12.2011-08.12.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Meier, Torben ; Fietzek, Rafael ; Vadamalu, Raja Sangili ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Optimal gearing for an electric Two-Drive-Transmission based on AMT.
GPC – Engine Transmission 2011. Troy, MI, USA (09.11.2011-10.11.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kücükay, F. ; Rinderknecht, Stephan ; Eghtessad, M. ; Meier, Torben (2011)
Optimale EV-Antriebsstrangkonfigurationen.
4. E-Motive Expertenforum „Elektrische Fahrzeugantriebe“. Aachen (07.09.2011-08.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; König, Daniel (2011)
Downsizing of the Traction E-Machine by Using the Range Extender Unit.
5th CTI-Symposium – Automotive Transmissions and Drive Trains North America. Auburn Hills (16.05.2011-19.05.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan ; Fietzek, Rafael (2011)
Electric Power Train Configurations with Appropriate Transmission Systems.
SAE 2011 World Congress & Exhibition. Detroit, MI, USA (12.04.2011-14.04.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2011)
Functional and Geometrical Transmission Integration for Electrified Power Trains.
8th International Colloquium Fuels - Conventional and Future Energy for Automobiles. Stuttgart/Ostfildern (19.01.2011-20.01.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2011)
Wo soll der Antrieb sitzen?
In: E-Mobility, 2011 (1)
Artikel, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben ; Fietzek, Rafael (2011)
Electric Two-Drive-Transmission for E-Vehicles.
In: Getriebe in Fahrzeugen 2011 : Effizienzsteigerung im Antrieb Kultur- und Congress-Centrum; Friedrichshafen, 07. and 08. June 2011
Buchkapitel, Bibliographie

Fietzek, Rafael ; Meier, Torben ; Rinderknecht, Stephan (2011)
Regelung des Drehfreiheitsgrades eines neuartigen Gesamtfahrzeugprüfstands.
VDI Schwingungen in Antrieben. Leonberg (19.10.2011-20.10.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2010

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Electric Power Train Configurations and Their Energy Storage Systems.
The 25th World Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Symposium and Exhibition (EVS25). Shenzhen, China (05.11.2010-09.11.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Getriebesysteme für elektrifizierte Antriebstränge – Konzepte, Anforderungen, Herausforderungen.
9. Internationales CTI-Symposium – Innovative Fahrzeug-Getriebe, Hybrid- und Elektro-Antriebe. Berlin (29.11.2010-02.12.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Achsnahe Antriebe und Radnabenantriebe im Vergleich.
E-Motive Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe. Darmstadt, Deutschland (07.09.2010-08.09.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
E-Mobility Transmission Concepts – Variant Variety and Requirements.
4th CTI-Symposium – Automotive Transmissions and Drive Trains North America. Ann Arbor, MI, USA (08.06.2010-09.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2010)
Electric Power Train Configurations and their Transmission Systems.
20th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation & Motion (SPEEDAM 2010). Pisa, Italien (14.06.2010-16.06.2010)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2009

Rinderknecht, Stephan ; Meier, Torben (2009)
Anforderungen an Getriebesysteme für das E-Fahrzeug.
E-Motive Expertenforum "Elektrische Fahrzeugantriebe". Hannover (09.09.2009-10.09.2009)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

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