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B

Brötz, N. ; Rexer, Manuel ; Pelz, P. F. (2020)
Fluid dynamic vibration absorber for cabin suspension.
doi: 10.25368/2020.103
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Brötz, N. ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2018)
Integrated Fluid Dynamic Vibration Absorber for Mobile Applications.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Bedarff, Thomas (2017)
Grundlagen der Entwicklung und Untersuchung einer aktiven Luftfeder für Personenkraftwagen.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Bibliographie

Budde, Ibrahim ; Vnucec, Domagoj ; Kiesbauer, J. ; Ludwig, G. ; Pelz, P. F. (2016)
Strömungsinduzierte Schwingungen in Regelarmaturen.
In: Industriearmaturen, 24 (3)
Article, Bibliographie

Bedarff, Thomas ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2014)
Design of an Active Air Spring Damper.
9. Internationale Fluidtechnische Kolloquium (ifK). Aachen, Germany (24. - 26.03.2014)
Conference or Workshop Item, Bibliographie

C

Corneli, T. ; Pelz, P. F. (2014)
Employing Hydraulic Transmission for Light Weight Dynamic Absorber.
9. Internationale Fluidtechnische Kolloquium (ifK). Aachen, Germany (24. - 26.03.2014)
Conference or Workshop Item, Bibliographie

D

Dietrich, Ingo ; Hedrich, P. ; Bölling, Christian ; Brötz, N. ; Geßner, Felix ; Pelz, P. F.
eds.: Pelz, Peter F. ; Groche, Peter (2018)
Concept of a Resilient Process Chain to Control Uncertainty of a Hydraulic Actuator.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

F

Fongue, Willy Armand (2019)
Entwicklungsmethoden für luftgedämpfte Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Bibliographie

H

Hartig, Jakob ; Schänzle, C. ; Pelz, P. F. (2020)
Validation of a soft sensor network for condition monitoring in hydraulic systems.
12th International Fluid Power Conference (12. IFK). Dresden (October 12 – 14, 2020)
doi: 10.25368/2020.80
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Pelz, P. F. (2018)
Minimizing of Kinetosis during Autonomous Driving.
In: ATZ Woldwide, 120 (7-8)
doi: 10.1007/s38311-018-0081-0
Article, Bibliographie

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Pelz, P. F. (2018)
Minimierung von Kinetose beim autonomen Fahren.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 120 (7-8)
doi: 10.1007/s35148-018-0077-5
Article, Bibliographie

Hedrich, P. ; Lenz, Eric ; Brötz, N. ; Pelz, P. F. (2018)
Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Hedrich, P. ; Brötz, N. ; Pelz, P. F.
eds.: Pelz, Peter F. ; Groche, Peter (2018)
Resilient Product Development – a New Approach for Controlling Uncertainty.
doi: 10.4028/www.scientific.net/AMM.885.88
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Hedrich, Philipp (2018)
Konzeptvalidierung einer aktiven Luftfederung im Kontext autonomer Fahrzeuge.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication

Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Lenz, Eric (2017)
Modellbildung, Regelung und experimentelle Untersuchung einer aktiven Luftfederung in einer Hardware-in-the-Loop-Simulationsumgebung.
In: VDI-Berichte, 2295
doi: 10.51202/9783181022955-447
Article, Bibliographie

Hedrich, P. ; Johe, M. ; Pelz, P. F. (2016)
Design and realization of an adjustable fluid powered piston for an active air spring.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Hedrich, P. ; Cloos, F.-J. ; Würtenberger, Jan ; Pelz, P. F.
eds.: Pelz, Peter F. ; Groche, Peter (2015)
Comparison of a New Passive and Active Technology for Vibration Reduction of a Vehicle Under Uncertain Load.
2nd International Conference on Uncertainty in Mechanical Engineering. Darmstadt, Germany (19.-20.11.2015)
doi: 10.4028/www.scientific.net/AMM.807.57
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Nakhjiri, M. ; Fäth, S. ; Dehlwes, S. (2015)
Luftdämpfung als zukunftsweisende Technologie im Nutzfahrzeugbereich – Optimale Auslegung eines Luftfederdämpfers.
In: VDI-Berichte, (2261)
Article, Bibliographie

K

Kruse, A. ; Groß, A. ; Brooks, W. ; Pelz, P. F. (2015)
Messung und Bewertung dynamischer Kennlinien von Stoßdämpferventilen – Dämpfungsmodule in der PKW-Fahrwerktechnik.
In: VDI-Berichte, (2261)
Article, Bibliographie

L

Lenz, Eric ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2018)
Aktive Luftfederung – Modellierung, Regelung und Hardware-in-the-Loop-Experimente.
In: Forschung in Ingenieurwesen, 82 (3)
doi: 10.1007/s10010-018-0272-2
Article, Bibliographie

P

Preuß, N. ; Schänzle, C. ; Pelz, P. F. (2018)
Accumulators with sorbent material – an innovative approach towards size and weight reduction.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Pelz, P. F. ; Groß, T. F. ; Schänzle, C. (2017)
Hydrospeicher mit Sorbentien - Verhalten, Modellierung und Diskussion.
In: O+P – Ölhydraulik und Pneumatik 1-2, 61 (1-2)
Article, Bibliographie

Pelz, P. F. ; Cloos, F.-J. ; Corneli, T. ; Hedrich, P. ; Nakhjiri, M. (2015)
Leichtbautilger für Fahrwerke.
In: VDI-Berichte, (2261)
Article, Bibliographie

Pelz, P. F. ; Pfetsch, Marc E. (2015)
Der Unsicherheit von Anfang an auf der Spur.
In: PT-Magazin für Wirtschaft und Gesellschaft, 11
Article, Bibliographie

R

Rexer, Manuel ; Brötz, N. ; Pelz, P. F. (2020)
Much does not help much: 3D pareto front of safety, comfort and energy consumption for an active pneumatic suspension strut.
doi: 10.25368/2020.91
Conference or Workshop Item, Bibliographie

Rexer, Manuel ; Kloft, Peter ; Bauer, Frank ; Hartig, Jakob ; Pelz, P. F. (2020)
Foam accumulators: packaging and weight reduction for mobile applications.
12th International Fluid Power Conference (12. IFK). Dresden (October 12 – 14, 2020)
doi: 10.25368/2020.26
Conference or Workshop Item, Bibliographie

U

Utz, M. ; Hedrich, P. ; Pelz, P. F. (2016)
Computing an Operating Strategy for an Active Body Control with Dynamic Programming in the Automotive Area.
Conference or Workshop Item, Bibliographie

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