TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Blättern nach Person

Ebene hoch
Exportieren als [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiere nach: Keine Gruppierung | Typ des Eintrags | Publikationsjahr | Sprache
Springe zu: 2016 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2007
Anzahl der Einträge: 13.

2016

Isermann, Rolf ; Sequenz, Heiko (2016)
Model-based development of combustion-engine control and optimal calibration for driving cycles: general procedure and application.
8th IFAC Symposium on Advanced in Automotive Control - 8th AAC. Kolmarden Wildlife Resort, Sweden (20.06.2016-23.06.2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2013

Sequenz, Heiko (2013)
Emission modelling and model-based optimisation of the engine control.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie

2012

Sequenz, Heiko ; Keller, K. ; Isermann, R. (2012)
Zur Identifikation mehrdimensionaler Kennfelder für Verbrennungsmotoren.
In: Automatisierungstechnik, 60 (6)
doi: 10.1524/auto.2012.1000
Artikel, Bibliographie

2011

Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Emission model structures for an implementation on engine control units.
(28.08.2011-02.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Identification of Emission Measurement Dynamics for Diesel Engines.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress
Buchkapitel, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Zydek, Simon ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based optimisation of a step in acceleration for a CR-Diesel engine.
(28.08.2011-02.09.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Transiente Luftpfadregelung für Dieselmotoren - Ein modellbasierter Ansatz für optimierte Sollwerte.
2. Automobiltechnisches Kolloquium. (11.04.2011-12.04.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based smoke limitation for the control of turbocharged CR-Diesel engines.
11. Internationales Stuttgarter Symposium. (20.02.2011-23.02.2011)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2010

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
A Global-Local Emission-Model for NOx and Soot Emissions of Turbocharged CR-Diesel Engines.
In: Proceedings of the ASME 2010 Dynamic Systems and Control Conference, DSCC2010
Artikel, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2010)
Control Oriented NOx and Soot Models for Diesel Engines.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
Stationary Global-Local Emission Models of a CR-Diesel Engine with Adaptive Regressor Selection for Measurements of Airpath and Combustion.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie

2009

Sequenz, Heiko ; Schreiber, Alexander ; Isermann, Rolf (2009)
Identification of nonlinear static processes with local polynomial regression and subset selection.
15th Symposium on System Identification. (06.07.2024-08.07.2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

2007

Kötter, Hinrich ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2007)
Ermittlung der Güte experimentell gewonnener Verbrennungsmotor-Modelle.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Diese Liste wurde am Tue Dec 17 02:47:33 2024 CET generiert.