Blättern nach Person
Ebene hoch |
Konferenzveröffentlichung
Niemz, T. ; Winner, H. (2007)
Improving breaking performance by control of semi-active suspension.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Reul, M. ; Niemz, T. ; Winner, H. ; Schürr, H. ; Kutsche, T. (2007)
Bremswegverkürzung durch eine ABS-unabhängige Verstelldämpferregelung.
Haus der Technik, Fahrwerk-Vertikaldynamik: Systeme und Komponenten. Essen (13.11.2007-14.11.2007)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2007)
Improving Braking Perfomance by Control of Semi-Active Suspension.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Reul, M. ; Winner, H. (2007)
A New Slip Controller to Reduce Braking Distance by Means of Active Shock Absorbers.
14th Asia Pacific Automotive Engineering Conference.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Kutsche, T. ; Schürr, H. ; Winner, H. (2007)
Verbesserung des Bremsverhaltens von Pkw durch Einsatz variabler Dämpfer.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2006)
Reducing RMS on Wheel Load in ABS-braking Situations by Control of Semi-active Suspension.
8th Biennial ASME Conference on Engineering Systems Design and Analysis : ESDA 2006. Torino, Italy (04.07.2006-07.07.2006)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2006)
Reduction of Braking Distance by Control of Active Dampers.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2005)
Bremswegverkürzung durch dynamische Dämpferregelung.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schüler, F. ; Niemz, T. ; Adolph, T. ; Steinmann, K. ; Strohbeck-Kühner, P. ; Mattern, R. ; Fecher, N. ; Mages, M. ; Seiniger, P. ; Winner, H. (2005)
QUADS - Verkehrssicherheitsaspekte einer neuen Fahrzeugart.
33. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Verkehrsmedizin e. V.. Bonn
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dissertation
Niemz, T. (2007)
Reducing Braking Distance by Control of Semi-Active Suspension.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Niemz, T. (2007)
Reducing Braking Distance by Control of Semi-Active Suspension.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie