Blättern nach Person
Ebene hoch |
Deutsch
Reul, M. ; Niemz, T. ; Winner, H. ; Schürr, H. ; Kutsche, T. (2007)
Bremswegverkürzung durch eine ABS-unabhängige Verstelldämpferregelung.
Haus der Technik, Fahrwerk-Vertikaldynamik: Systeme und Komponenten. Essen (13.11.2007-14.11.2007)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Kutsche, T. ; Schürr, H. ; Winner, H. (2007)
Verbesserung des Bremsverhaltens von Pkw durch Einsatz variabler Dämpfer.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2005)
Bremswegverkürzung durch dynamische Dämpferregelung.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schüler, F. ; Niemz, T. ; Adolph, T. ; Steinmann, K. ; Strohbeck-Kühner, P. ; Mattern, R. ; Fecher, N. ; Mages, M. ; Seiniger, P. ; Winner, H. (2005)
QUADS - Verkehrssicherheitsaspekte einer neuen Fahrzeugart.
33. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Verkehrsmedizin e. V.. Bonn
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Englisch
Niemz, T. (2007)
Reducing Braking Distance by Control of Semi-Active Suspension.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Niemz, T. ; Winner, H. (2007)
Improving breaking performance by control of semi-active suspension.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2007)
Improving Braking Perfomance by Control of Semi-Active Suspension.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Reul, M. ; Winner, H. (2007)
A New Slip Controller to Reduce Braking Distance by Means of Active Shock Absorbers.
14th Asia Pacific Automotive Engineering Conference.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. (2007)
Reducing Braking Distance by Control of Semi-Active Suspension.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2006)
Reducing RMS on Wheel Load in ABS-braking Situations by Control of Semi-active Suspension.
8th Biennial ASME Conference on Engineering Systems Design and Analysis : ESDA 2006. Torino, Italy (04.07.2006-07.07.2006)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemz, T. ; Winner, H. (2006)
Reduction of Braking Distance by Control of Active Dampers.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie