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Anzahl der Einträge: 7.

Deutsch

Butz, T. ; Ehmann, M. (2005)
Virtuelle Rundenzeitoptimierung mittels realistischer Rennfahrzeugsimulation.
Proc. race.tech. Garching
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Butz, T. ; Ehmann, M. ; Wolter, T.-M. ; Stryk, Oskar von (2004)
Realistische Straßenmodellierung fuer die Fahrdynamiksimulation in Echtzeit.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 106 (2)
Artikel, Bibliographie

Englisch

Butz, T. ; Stryk, Oskar von (2005)
Optimal control based modeling of vehicle driver properties.
Society of Automotive Engineers (SAE) 2005 World Congress. Detroit, MI
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Butz, T. ; Stryk, Oskar von ; Chucholowski, C. ; Truskawa, S. ; Wolter, T.-M. (2002)
Modeling techniques and parameter estimation for the simulation of complex vehicle structures.
In: High performance scientific and engineering computing / Michael Breuer ... eds.- Berlin [u.a.]: Springer, 2002.- (Lecture notes in computational science and engineering; 21).- ISBN 3-540-42946-8.- S. 333-340, (21)
Artikel, Bibliographie

Butz, T. ; Stryk, Oskar von (2002)
Modelling and simulation of electro- and magnetorheological fluid dampers.
In: Zeitschrift für angewandte Mathematik und Mechanik, 82 (1)
Artikel, Bibliographie

Butz, T. ; Vögel, M. ; Wolter, T.-M. ; Chucholowski, C. ; Stryk, Oskar von (2000)
Parallel parameter estimation in full motor vehicle dynamics.
In: Cover story of SIAM News/Applications on Advanced Architecture Computers, 33 (4)
Artikel, Bibliographie

Butz, T. ; Stryk, Oskar von ; Wolter, T.-M. ; Stryk, Oskar von (2000)
A parallel optimization scheme for parameter estimation in motor vehicle dynamics.
In: Euro-Par 2000: Parallel Processing. Hrsg.: A. Bode (u.a.) - Berlin, Heidelberg (u.a.): Springer, 2000 = Lecture notes in computer science; 1900. S. 829-834
Buchkapitel, Bibliographie

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