Items in division
- TU Darmstadt (101962)
- 02 Department of History and Social Science (3866)
- Department of History (424)
- History of Technology (17)
- Department of History (424)
- 02 Department of History and Social Science (3866)
A
Akala, Jethron (2019):
In the Technological Footprints of Urbanity: A Socio-political History of Water and Sanitation in Nairobi, 1899-2015.
Darmstadt, Technische Universität,
[Ph.D. Thesis]
B
Böhme, Gernot ; Hard, Mikael (2001):
Die Globalisierung der technischen Zivilisation und den regionalen Kulturen: Seminar des Graduierten-Kollegs Technisierung und Gesellschaft untersucht 3 Thesen zur Wechselwirkung.
In: Intern: Informationen und Meinungen aus der Technischen Universität Darmstadt, 22, pp. S. 8. [Article]
E
Edward, Frank (2023):
Circulation and Appropriation of Urban Technologies: Drainage and Traffic Infrastructures in Dar es Salaam, 1913 – 1999. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00023810,
[Ph.D. Thesis]
H
Hard, Mikael (1999):
(Rez.:) Kaiserfeld, Thomas: Vetenskap och karriär.
In: Technology and culture. 40 (1999), [Article]
Hard, Mikael (1998):
(Rez.:) Larsson, Ulf u. Marika Hedin (Hrsg.): Teknikens landskap: en teknikhistorisk antologi tillinad Svante Lindqvist.
In: Polhem. tidskrift för teknikhistoria. 16 (1998), S. 53-57, [Article]
Hard, Mikael ; Aase, Marit (1998):
Det norske Athen: Trondheim som lärdomsstad under 1700-talets andra hälft.
In: Lychnos, pp. 37-74. Swedish Science Press, ISSN 00761648,
[Article]
Hard, Mikael (1998):
(Rez.:) Hyldtoft, Ole: Teknologiske forandringer i dansk industri 1870-1896, bind 4.
In: Technology and culture. 39 (1998), S. 343 ff, [Article]
Hard, Mikael (1997):
(Rez.:) Dienel, Hans-Liudger: Ingenieure zwischen Hochschule und Industrie.
In: Lynchnos: Annual of the Swedish History of Science Society. 1997, S. 368 ff., [Article]
Hard, Mikael (1997):
Genese von Techniken und betriebliche Technikpolitik: Tradition und Flexibilität im Dieselmotorenbau.
In: Technikgenese: Befunde aus einem Forschungsprogramm. Hrsg.: M. Dierkes. S. 17-36, Berlin: ed. sigma, 1997, Berlin, ed. sigma, [Book Section]
Hard, Mikael ; Knie, Andreas (1997):
Consumer user patterns of electric vehicles.
Berlin, Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, [Book]
Hard, Mikael ; Jamison, (1997):
Alternative cars: the contrasting stories of steam and Diesel automotive engines.
In: Technology in society. 19 (1997), S. 145-160, [Article]
Hard, Mikael ; Buland, ; Gjoen, (1996):
The electric vehicle in Norway: scenarios and user patterns.
12/96, Trondheim: NTNU, 1996, Trondheim, NTNU, [Book]
M
Mchome, Emanuel Lukio (2022):
‘Blackout Blues’: A Socio-cultural History of Vulnerable Electricity Networks and Resilient Users in Dar es Salaam, 1920–2020. (Publisher's Version)
Darmstadt, Technische Universität Darmstadt,
DOI: 10.26083/tuprints-00021803,
[Ph.D. Thesis]
S
Schmitt, Martin (2022):
Ethik der Digitalstadt - Herausforderung der Datensouveränität.
Ethik der Digitalstadt - Herausforderung der Datensouveränität, virtual Conference, 03.12.2021, [Conference or Workshop Item]
Z
Zumbrägel, Christian (2018):
„Viele Wenige machen ein Viel” : eine Technik- und Umweltgeschichte der Kleinwasserkraft (1880–1930).
In: Geschichte der technischen Kultur, 5, Paderborn, Ferdinand Schöningh, TU Darmstadt, ISBN 978-3-506-78746-0,
[Ph.D. Thesis]