Einträge mit Organisationseinheit "16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD) > Bremse"
- TU Darmstadt (106871)
- 16 Fachbereich Maschinenbau (19615)
- Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD) (632)
- Bremse (23)
- Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD) (632)
- 16 Fachbereich Maschinenbau (19615)
B
Bilgic Istoc, Sami (2020)
Analysis of Heat Crack Formation in Brake Discs for Heavy-Duty Vehicles.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.25534/tuprints-00011587
Dissertation, Erstveröffentlichung
Bilgic Istoc, Sami ; Winner, H. (2018)
The Influence of SRO and DTV on the Heat Crack Propagation in Brake Discs.
Eurobrake 2018. Den Haag (22.05.2018-24.05.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bilgic Istoc, Sami ; Winner, H. (2018)
Heat Cracks in Brake Discs for Heavy Vehicles.
In: Automotive and Engine Technology
doi: 10.1007/s41104-018-0027-y
Artikel, Bibliographie
Bilgic Istoc, Sami ; Winner, H. (2018)
Simulationskonzept zur Hitzerissbildung bei Lkw-Bremsscheiben.
SIMVEC 2018. Baden-Baden (20.11.2018-21.11.2018)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bilgic Istoc, Sami ; Winner, Hermann (2018)
A New Model Describing the Formation of Heat Cracks in Brake Discs for Commercial Vehicles.
36th Annual Brake Colloquium & Exhibition. Palm Desert, USA (14.10.2018-17.10.2018)
doi: 10.4271/2018-01-1882
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
F
Fischer, Sebastian Kurt (2018)
Untersuchung des Einflusses von Bremsbelageigenschaften auf Heißrubbeln.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
G
Guckes, Lennart ; Hoffmann, Jens ; Pla, Sébastien ; Winner, Hermann (2021)
Requirements and Test Cycles for Brake Systems of Autonomous Vehicle Concepts on the Example of an Autonomous Shuttle.
EuroBrake 2021. Barcelona (17.05.2021-21.05.2021)
doi: 10.46720/EB2021-IBC-006
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
K
Könning, Maximilian (2017)
Simulation von Heißrubbeln im Gesamtbremssystem.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
N
Niemann, Hartmut (2021)
Experimentelle Einflussgrößenanalyse der Partikelemission von Pkw-Scheibenbremsen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00019209
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Frentz, Georg ; Milczarek, Roman (2020)
Influence of Disc Temperature on Ultrafine, Fine, and Coarse Particle Emissions of Passenger Car Disc Brakes with Organic and Inorganic Pad Binder Materials.
In: Atmosphere, 11 (10)
doi: 10.3390/atmos11101060
Artikel, Bibliographie
Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Zessinger, Marco ; Brandau, Michael (2020)
Map based simulation of brake wear particle emissions.
Euro Brake 2020.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Zessinger, Marco (2019)
Untersuchung des Partikelemissionsverhaltens von Scheibenbremsen unter transienten Lasten.
VDI-Fachtagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn. Hannover (16.10.2019-17.10.2019)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Niemann, Hartmut ; Winner, Hermann ; Asbach, Christof ; Kaminski, Heinz ; Zessinger, Marco (2018)
System Identification Method for Brake Particle Emission Measurements of Passenger Car Disc Brakes on a Dynamometer.
36th Annual Brake Colloquium & Exhibition. Palm Desert, CA, USA (14.10.2018-17.10.2018)
doi: 10.4271/2018-01-1884
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
S
Sardá, Angelo Hilário (2021)
Wirkungskette der Entstehung von Hotspots und Heißrubbeln in
Pkw-Scheibenbremsen.
doi: 10.26083/tuprints-00019954
Buch, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Schröter, Kai Gerd (2017)
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Buch, Erstveröffentlichung
Schröter, K. ; Fuchs, O. ; Winner, Hermann (2013)
Braking while Cornering on a Motorcycle with Brake Steer Torque Avoidance Mechanism.
EuroBrake. Dresden (17.06.2013-19.06.2013)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Schröter, Kai ; Wallisch, Michael ; Weidele, Alois ; Winner, Hermann (2013)
Bremslenkmomentoptimierte Kurvenbremsung von Motorrädern.
In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, 115 (5)
doi: 10.1007/s35148-013-0185-1
Artikel, Bibliographie
Semsch, Martin (2010)
Entwurf einer elektromechanisch betätigten Radbremse mit Selbstverstärkung.
Buch, Bibliographie
V
Vey, Christian (2021)
Entwicklung eines Verfahrens zur integrierten Bremsmomentmessung für Simplex-Trommelbremsen.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00018627
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Vey, C. ; Hoffmann, J. ; Winner, H. (2017)
Analytical Investigation of design-relevant parameters of electromechanical parking brakes.
Eurobrake 2017. Dresden (02.05.2017-05.05.2017)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
X
Xu, Xinfu ; Winner, Hermann (2017)
Transfer behaviours and influences of high-order hot judder in passenger cars.
In: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 232 (3)
doi: 10.1177/0954407017702995
Artikel, Bibliographie
Xu, Xinfu (2016)
Incidence and transfer behaviors of high-order hot judder in passenger cars.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung