TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

A Systematic Approach on Developing Action-Oriented, Competency Based Learning Factories

Tisch, Michael ; Hertle, Christian ; Cachay, Jan ; Abele, Eberhard ; Metternich, Joachim ; Tenberg, Ralf (2013)
A Systematic Approach on Developing Action-Oriented, Competency Based Learning Factories.
In: Procedia CIRP, Forty Sixth CIRP Conference on Manufacturing Systems, Setubal (Portugal), Elsevier B.V, 7
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

As a next challenge, in terms of enhancing employees improvement abilities with the use of Learning Factories, existing education and training programs are remodeled by the means of a competency-oriented, scientific-founded didactic concept. Therefore, based on a multi-level study on Learning Factories focusing on their design and use, a systematic approach to further develop quasi-real, effective learning environments in the field of manufacturing systems is conceived. As a result competency-oriented Learning Factories meeting the industries requirements can be implemented with the use of fewer input resources and an increased success in applied competencies in real situations.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2013
Autor(en): Tisch, Michael ; Hertle, Christian ; Cachay, Jan ; Abele, Eberhard ; Metternich, Joachim ; Tenberg, Ralf
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: A Systematic Approach on Developing Action-Oriented, Competency Based Learning Factories
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2013
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Procedia CIRP, Forty Sixth CIRP Conference on Manufacturing Systems, Setubal (Portugal), Elsevier B.V
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 7
Veranstaltungstitel: Forty Sixth CIRP Conference on Manufacturing Systems 2013
URL / URN: https://doi.org/10.1016/j.procir.2013.06.036
Kurzbeschreibung (Abstract):

As a next challenge, in terms of enhancing employees improvement abilities with the use of Learning Factories, existing education and training programs are remodeled by the means of a competency-oriented, scientific-founded didactic concept. Therefore, based on a multi-level study on Learning Factories focusing on their design and use, a systematic approach to further develop quasi-real, effective learning environments in the field of manufacturing systems is conceived. As a result competency-oriented Learning Factories meeting the industries requirements can be implemented with the use of fewer input resources and an increased success in applied competencies in real situations.

Freie Schlagworte: Learning Factory; Competency development; Action-oriented learning; Didactic transformation
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Produktionsmanagement und Werkzeugmaschinen (PTW)
16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Produktionsmanagement und Werkzeugmaschinen (PTW) > CiP Center für industrielle Produktivität
03 Fachbereich Humanwissenschaften
03 Fachbereich Humanwissenschaften > Institut für Allgemeine Pädagogik und Berufspädagogik
03 Fachbereich Humanwissenschaften > Institut für Allgemeine Pädagogik und Berufspädagogik > Allgemeine Pädagogik mit dem Schwerpunkt Bildung und Technik
Hinterlegungsdatum: 21 Aug 2013 07:28
Letzte Änderung: 18 Jun 2018 13:43
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen