TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Plurilingual School and University Curricula

Hufeisen, Britta ; Schlabach, Joachim (2021)
Plurilingual School and University Curricula.
In: Technology and Language, 2 (2)
doi: 10.48417/technolang.2021.02.12
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

This contribution introduces plurilingual curricula as a development tool geared both to linking up the curricula of individual languages and fostering cross-linkages between language and content subject curricula. This approach represents a solid fundament for tertiary language didactics and can also supply a common foundation for school and university language learning policies and relevant school-university cooperation projects. The principle underlying (genuinely!) plurilingual university courses based on research and featuring a doubly multilingual didactic approach is explored. This is followed by discussion of the scope and design of a new research project accompanying the implementation of a plurilingual curriculum at a school in Liechtenstein.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2021
Autor(en): Hufeisen, Britta ; Schlabach, Joachim
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Plurilingual School and University Curricula
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2021
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Technology and Language
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 2
(Heft-)Nummer: 2
DOI: 10.48417/technolang.2021.02.12
Kurzbeschreibung (Abstract):

This contribution introduces plurilingual curricula as a development tool geared both to linking up the curricula of individual languages and fostering cross-linkages between language and content subject curricula. This approach represents a solid fundament for tertiary language didactics and can also supply a common foundation for school and university language learning policies and relevant school-university cooperation projects. The principle underlying (genuinely!) plurilingual university courses based on research and featuring a doubly multilingual didactic approach is explored. This is followed by discussion of the scope and design of a new research project accompanying the implementation of a plurilingual curriculum at a school in Liechtenstein.

Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 01 Okt 2024 08:39
Letzte Änderung: 01 Okt 2024 08:39
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen