TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Attitudes towards German language and culture: Reflections from Turkey

Sağın Şimşek, Çiğdem ; Fuad Selvi, Ali ; Üzüm, Babürhan (2007)
Attitudes towards German language and culture: Reflections from Turkey.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 12 (3)
Artikel, Bibliographie

Dies ist die neueste Version dieses Eintrags.

Kurzbeschreibung (Abstract)

This study investigates the language attitudes of students enrolled in the Department of Foreign Language Education at Middle East Technical University in Ankara, Turkey. In particular, the study aims to shed light on the status of German as a foreign language and attitudes attributed to German language and culture. The research findings gathered through a questionnaire, in general, pointed that the attitudes toward German language and culture are instrumentally positive in the sense that German language serves for the participants‟ personal development regarding inter- and cross-cultural and linguistic competence of the learners.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2007
Autor(en): Sağın Şimşek, Çiğdem ; Fuad Selvi, Ali ; Üzüm, Babürhan
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Attitudes towards German language and culture: Reflections from Turkey
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2007
Ort: Darmstadt
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 12
(Heft-)Nummer: 3
Zugehörige Links:
Kurzbeschreibung (Abstract):

This study investigates the language attitudes of students enrolled in the Department of Foreign Language Education at Middle East Technical University in Ankara, Turkey. In particular, the study aims to shed light on the status of German as a foreign language and attitudes attributed to German language and culture. The research findings gathered through a questionnaire, in general, pointed that the attitudes toward German language and culture are instrumentally positive in the sense that German language serves for the participants‟ personal development regarding inter- and cross-cultural and linguistic competence of the learners.

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 02 Aug 2024 12:59
Letzte Änderung: 02 Aug 2024 12:59
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen