García García, Marta (2022)
‘It's nice to have a topic in both Spanish and German’: Students’ Perceptions of CLIL and Heritage Language Education.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 27 (2)
doi: 10.48694/zif.3496
Artikel, Bibliographie
Dies ist die neueste Version dieses Eintrags.
Kurzbeschreibung (Abstract)
This paper focuses on a specific content and language integrated learning (CLIL) programme where the additional language, Spanish, is also the heritage language (HL) of 25% of the students. Drawing on interview data, this paper focuses on students’ experiences and perceptions of this CLIL programme. The results are somewhat homogeneous; students have a high level of satisfaction with the bilingual subjects but express strong complaints about the lack of differentiation techniques in language classrooms. Accordingly, while this CLIL programme is overall very successful, with regard to HL maintenance and boosting students’ self-esteem, it has yet to achieve its full potential.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2022 | ||||
Autor(en): | García García, Marta | ||||
Art des Eintrags: | Bibliographie | ||||
Titel: | ‘It's nice to have a topic in both Spanish and German’: Students’ Perceptions of CLIL and Heritage Language Education | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2022 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 27 | ||||
(Heft-)Nummer: | 2 | ||||
DOI: | 10.48694/zif.3496 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | This paper focuses on a specific content and language integrated learning (CLIL) programme where the additional language, Spanish, is also the heritage language (HL) of 25% of the students. Drawing on interview data, this paper focuses on students’ experiences and perceptions of this CLIL programme. The results are somewhat homogeneous; students have a high level of satisfaction with the bilingual subjects but express strong complaints about the lack of differentiation techniques in language classrooms. Accordingly, while this CLIL programme is overall very successful, with regard to HL maintenance and boosting students’ self-esteem, it has yet to achieve its full potential. |
||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||
Freie Schlagworte: | heritage language teaching, Spanish as a heritage language, CLIL, multilingual education, Herkunftssprachlicher Unterricht, Spanisch als Herkunftssprache, Herkunftssprachenunterricht, mehrsprachige Bildung | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||
Hinterlegungsdatum: | 02 Aug 2024 12:53 | ||||
Letzte Änderung: | 02 Aug 2024 12:53 | ||||
PPN: | |||||
Export: | |||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
-
‘It's nice to have a topic in both Spanish and German’: Students’ Perceptions of CLIL and Heritage Language Education. (deposited 28 Jun 2023 11:42)
- ‘It's nice to have a topic in both Spanish and German’: Students’ Perceptions of CLIL and Heritage Language Education. (deposited 02 Aug 2024 12:53) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |