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Multi-Session Visual Roadway Mapping

Boschenriedter, Stefan ; Hossbach, Phillip ; Linnhoff, Clemens ; Luthardt, Stefan ; Wu, Siqian (2019)
Multi-Session Visual Roadway Mapping.
2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). Maui, Hawaii, USA (04.11. - 07.11.2018)
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung, Postprint

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Kurzbeschreibung (Abstract)

This paper proposes an algorithm for camera based roadway mapping in urban areas. With a convolutional neural network the roadway is detected in images taken by a camera mounted in the vehicle. The detected roadway masks from all images of one driving session are combined according to their corresponding GPS position to create a probabilistic grid map of the roadway. Finally, maps from several driving sessions are merged by a feature matching algorithm to compensate for errors in the roadway detection and localization inaccuracies. Hence, this approach utilizes solely low-cost sensors common in usual production vehicles and can generate highly detailed roadway maps from crowd-sourced data.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2019
Autor(en): Boschenriedter, Stefan ; Hossbach, Phillip ; Linnhoff, Clemens ; Luthardt, Stefan ; Wu, Siqian
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Multi-Session Visual Roadway Mapping
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 16 Januar 2019
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2018
Verlag: IEEE
Buchtitel: 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC)
Veranstaltungstitel: 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC)
Veranstaltungsort: Maui, Hawaii, USA
Veranstaltungsdatum: 04.11. - 07.11.2018
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/8356
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Kurzbeschreibung (Abstract):

This paper proposes an algorithm for camera based roadway mapping in urban areas. With a convolutional neural network the roadway is detected in images taken by a camera mounted in the vehicle. The detected roadway masks from all images of one driving session are combined according to their corresponding GPS position to create a probabilistic grid map of the roadway. Finally, maps from several driving sessions are merged by a feature matching algorithm to compensate for errors in the roadway detection and localization inaccuracies. Hence, this approach utilizes solely low-cost sensors common in usual production vehicles and can generate highly detailed roadway maps from crowd-sourced data.

Status: Postprint
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-83567
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 600 Technik
600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Regelungsmethoden und Robotik (ab 01.08.2022 umbenannt in Regelungsmethoden und Intelligente Systeme)
Hinterlegungsdatum: 20 Jun 2024 16:31
Letzte Änderung: 20 Jun 2024 16:31
PPN: 442892608
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