TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world

Cenoz, Jasone ; Hufeisen, Britta ; Jessner, Ulrike
Hrsg.: Redaktion ZIF (2023)
Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2000, 5 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00022128
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Cenoz, Jasone ; Hufeisen, Britta ; Jessner, Ulrike
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2000
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 5
(Heft-)Nummer: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00022128
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22128
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-221280
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Zentrale Einrichtungen
Zentrale Einrichtungen > Sprachenzentrum (SPZ)
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:56
Letzte Änderung: 25 Jul 2024 09:06
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen