Cenoz, Jasone ; Hufeisen, Britta ; Jessner, Ulrike
Hrsg.: Redaktion ZIF (2023)
Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2000, 5 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00022128
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2023 |
Autor(en): | Cenoz, Jasone ; Hufeisen, Britta ; Jessner, Ulrike |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2023 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2000 |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 5 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00022128 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22128 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals |
Kurzbeschreibung (Abstract): | trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-221280 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit Zentrale Einrichtungen Zentrale Einrichtungen > Sprachenzentrum (SPZ) |
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:56 |
Letzte Änderung: | 25 Jul 2024 09:06 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Trilingualism - Tertiary Languages - German in a multilingual world. (deposited 28 Sep 2023 11:56) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |