TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

On Experiences with a Seminar for Teaching Robotics

Tolle, Henning ; Ersü, Enis (2023)
On Experiences with a Seminar for Teaching Robotics.
In: IFAC Proceedings Volumes, 1988, 21 (6)
doi: 10.26083/tuprints-00023389
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

The growing amount of new, additional topics to be handled without extention of the time students stay at the university and without an extension of the number of available lecturers poses a difficult problem for the teaching body. The paper presents experiences gained with a seminar as a possible solution in the area of robotics. After a discussion of the general scheme of education for electrical engineering at the Technische Hochschule Darmstadt, the structure of the seminar and experiences gained with it are described. The paper concludes with some remarks on another solution chosen with respect to introduce artificial intelligence approaches to control engineers.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Tolle, Henning ; Ersü, Enis
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: On Experiences with a Seminar for Teaching Robotics
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 1988
Verlag: IFAC - International Federation of Automatic Control
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: IFAC Proceedings Volumes
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 21
(Heft-)Nummer: 6
DOI: 10.26083/tuprints-00023389
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/23389
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichungsservice
Kurzbeschreibung (Abstract):

The growing amount of new, additional topics to be handled without extention of the time students stay at the university and without an extension of the number of available lecturers poses a difficult problem for the teaching body. The paper presents experiences gained with a seminar as a possible solution in the area of robotics. After a discussion of the general scheme of education for electrical engineering at the Technische Hochschule Darmstadt, the structure of the seminar and experiences gained with it are described. The paper concludes with some remarks on another solution chosen with respect to introduce artificial intelligence approaches to control engineers.

Freie Schlagworte: Education, Teaching, Robots, Artificial Intelligence
Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-233894
Zusätzliche Informationen:

Zugl. Konferenzveröffentlichung: IFAC Symposium on Trends in Control and Measurement Education, 11.-13.07.1988, Swansea, UK

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Regelungsmethoden und Intelligente Systeme
Hinterlegungsdatum: 25 Apr 2023 12:49
Letzte Änderung: 03 Mai 2023 10:47
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen