TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Task-Level Programming with Collision Avoidance for Autonomous Space Robots

Adolphs, Peter ; Matthiesen, Jan (2023)
Task-Level Programming with Collision Avoidance for Autonomous Space Robots.
In: IFAC Proceedings Volumes, 1992, 25 (22)
doi: 10.26083/tuprints-00023385
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

The reasons for integrating collision avoiding path planning into a task-level programmable multi-sensor robot system are put forward. The underlying system architecture and the specific approaches for environment modelling, task planning and path planning are discussed. Task planning is performed using a rule based expert sytem and a frame representation of relevant environment data. Path planning is based on a configuration-space approach with a fast new algorithm for obstacle transformation. Results gained from experimental laboratory work are presented and show some advantages and problems of the entire system.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Adolphs, Peter ; Matthiesen, Jan
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Task-Level Programming with Collision Avoidance for Autonomous Space Robots
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 1992
Verlag: IFAC - International Federation of Automatic Control
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: IFAC Proceedings Volumes
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 25
(Heft-)Nummer: 22
DOI: 10.26083/tuprints-00023385
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/23385
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichungsservice
Kurzbeschreibung (Abstract):

The reasons for integrating collision avoiding path planning into a task-level programmable multi-sensor robot system are put forward. The underlying system architecture and the specific approaches for environment modelling, task planning and path planning are discussed. Task planning is performed using a rule based expert sytem and a frame representation of relevant environment data. Path planning is based on a configuration-space approach with a fast new algorithm for obstacle transformation. Results gained from experimental laboratory work are presented and show some advantages and problems of the entire system.

Freie Schlagworte: robots, task-level programming, collision avoidance
Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-233853
Zusätzliche Informationen:

Zugl. Konferenzveröffentlichung: 12th IFAC Symposium on Automatic Control in Aerospace, 07.-11.09.1992, Ottobrun, Germany

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik
18 Fachbereich Elektrotechnik und Informationstechnik > Institut für Automatisierungstechnik und Mechatronik > Regelungsmethoden und Intelligente Systeme
Hinterlegungsdatum: 25 Apr 2023 12:35
Letzte Änderung: 22 Aug 2023 10:28
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen