Blättern nach Person
Ebene hoch |
Konferenzveröffentlichung
Mosler, Pascal ; Gehring, Maximilian ; Dokonal, Wolfgang ; Rüppel, Uwe
Hrsg.: Kontovourkis, Odysseas ; Phocas, Marios C. ; Wurzer, Gabriel (2024)
Virtual Reality in Architectural Design Revisited.
42nd Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe (eCAADe 2024). Nicosia, Cyprus (09.09.2024-13.09.2024)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mosler, Pascal ; Gehring, Maximilian ; Dokonal, Wolfgang ; Cizmeci, Melisa ; Geist, Pascal ; Haas, Tim ; Soares, Tiago ; Sohlmayer, Christopher ; Rüppel, Uwe
Hrsg.: Dokonal, Wolfgang ; Hirschberg, Urs ; Wurzer, Gabriel (2023)
Using the Game Engine Unity Efficiently in Teaching - Development of a fully-automated webserver-based build pipeline.
41st Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe (eCAADe 2023). Graz, Austria (20.09.2023-20.09.2023)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gehring, Maximilian ; Mosler, Pascal ; Rüppel, Uwe ; Dokonal, Wolfgang
Hrsg.: Kreutzberg, Anette (2023)
Designing and experiencing spaces together – a low-cost VR multiplayer approach in teaching.
EAEA16: Envisioning Architectural Scales in the Analogue and Virtual Representation of Architecture. Copenhagen, Denmark (30.08.2023-01.09.2023)
doi: 10.60558/eaea16-2023-316
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mosler, Pascal ; Steitz, Nicholas-Andre Edgar
Hrsg.: Sigalov, Katharina ; Hagedorn, Philipp ; Schönfelder, Philip ; Faltin, Benedikt ; Zentgraf, Sven ; Block, Marlena (2023)
Towards a bidirectional real time link between BIM software and the Game Engine Unity.
34. Forum Bauinformatik. Bochum, Germany (06.09.2023-06.09.2023)
doi: 10.13154/294-10124
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Gehring, Maximilian ; Mosler, Pascal (2022)
Indoor Navigation with Augmented Reality and BIM: A Marker-Based Approach for Locating Logistics Areas on Construction Sites.
33. Forum Bauinformatik. München (07.09.2022-09.09.2022)
doi: 10.14459/2022md1686600
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dokonal, Wolfgang ; Mosler, Pascal ; Gehring, Maximilian ; Rüppel, Uwe (2022)
On the Road towards? - Developing a toolset for a low-cost VR-enhanced design approach.
40th Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe. Ghent, Belgium (13.09.2022-16.09.2022)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mosler, Pascal ; Thiele, Christian-Dominik ; Rüppel, Uwe (2022)
A New Workflow for Creating HBIM Models: Linking Point Clouds and Auto-Generated Points of Interest using Unity for Extended Reality-Compatible Metadata Management.
doi: 10.35490/ec3.2022.192
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Mosler, Pascal
Hrsg.: Disser, Michael ; Hoffmann, André ; Kuhn, Luisa ; Scheich, Patrick (2021)
Improving Teaching in Engineering Mechanics with Augmented Reality: Concept and Implementation of an E-Learning Application.
32. Forum Bauinformatik. Darmstadt (09.09.2021-10.09.2021)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Thiele, Christian-Dominik ; Huyeng, Tim-Jonathan ; Mosler, Pascal ; Rüppel, Uwe
Hrsg.: Abualdenien, Jimmy ; Borrmann, André ; Ungureanu, Lucian-Constantin ; Hartmann, Timo (2021)
Concept to Support the Estimation of Static Load Capacity on Construction Sites Using In-Situ AR-Based Methods.
EG-ICE 2021 Workshop on Intelligent Computing in Engineering. Berlin, Online (30.06.2021-02.07.2021)
doi: 10.14279/depositonce-12021
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Dierks, Christian ; Mosler, Pascal ; Schebek, Liselotte ; Linke, Hans-Joachim (2019)
Sustainable regional development in the construction sector - A building and material cadaster as a supplement to life cycle tools.
2019 Life Cycle Management-Conference (LCM 2019). Poznań, Poland (01.09.2019)
doi: 10.13140/RG.2.2.15900.85125
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Bachelorarbeit
Mosler, Pascal (2018)
Analyse und Auswertung von Serious Gaming Methoden zum Training der Brandbekämpfung am Beispiel der Anwendung von Feuerlöschern.
Technische Universität Darmstadt
Bachelorarbeit, Bibliographie