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Integrating E-Commerce and Social Engineering Perspectives on Trust in Online Communication

Pfeiffer, Thomas ; Kauer, Michaela ; Bruder, Ralph (2012)
Integrating E-Commerce and Social Engineering Perspectives on Trust in Online Communication.
Workshop „User-centered Trust in Interactive Systems“ at NordiCHI 2012. Copenhagen, Denmark (14.10.2012-14.10.2012)
Konferenzveröffentlichung, Erstveröffentlichung

Kurzbeschreibung (Abstract)

Currently, interpersonal trust in computer-mediated communication is a research topic for e-commerce as well as usable security researchers. While the e-commerce researchers focus on gaining warranted trust, usable security researchers focus on preventing misplaced trust, in order to protect users from social engineering attacks. In this paper an approach to integrate findings and theories from both fields is proposed in order to create a complete model for predicting trust in electronic messages or websites, whether they are authentic or not.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2012
Autor(en): Pfeiffer, Thomas ; Kauer, Michaela ; Bruder, Ralph
Art des Eintrags: Erstveröffentlichung
Titel: Integrating E-Commerce and Social Engineering Perspectives on Trust in Online Communication
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: Oktober 2012
Veranstaltungstitel: Workshop „User-centered Trust in Interactive Systems“ at NordiCHI 2012
Veranstaltungsort: Copenhagen, Denmark
Veranstaltungsdatum: 14.10.2012-14.10.2012
URL / URN: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/3249/
Kurzbeschreibung (Abstract):

Currently, interpersonal trust in computer-mediated communication is a research topic for e-commerce as well as usable security researchers. While the e-commerce researchers focus on gaining warranted trust, usable security researchers focus on preventing misplaced trust, in order to protect users from social engineering attacks. In this paper an approach to integrate findings and theories from both fields is proposed in order to create a complete model for predicting trust in electronic messages or websites, whether they are authentic or not.

Freie Schlagworte: Trust, decision-making, e-commerce, usable security, social engineering, phishing, email
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-32495
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 000 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft > 004 Informatik
100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Arbeitswissenschaft (IAD)
03 Fachbereich Humanwissenschaften
03 Fachbereich Humanwissenschaften > Institut für Psychologie
Hinterlegungsdatum: 18 Mär 2013 16:27
Letzte Änderung: 04 Aug 2020 11:59
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