König, Güray (2006)
Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 11 (1)
Artikel, Bibliographie
Dies ist die neueste Version dieses Eintrags.
Kurzbeschreibung (Abstract)
The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2006 |
Autor(en): | König, Güray |
Art des Eintrags: | Bibliographie |
Titel: | Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2006 |
Ort: | Darmstadt |
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 11 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
Zugehörige Links: | |
Kurzbeschreibung (Abstract): | The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues. |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Hinterlegungsdatum: | 02 Aug 2024 13:05 |
Letzte Änderung: | 02 Aug 2024 13:05 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
-
Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language. (deposited 28 Sep 2023 11:22)
- Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language. (deposited 02 Aug 2024 13:05) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |