TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language

König, Güray (2006)
Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 11 (1)
Artikel, Bibliographie

Dies ist die neueste Version dieses Eintrags.

Kurzbeschreibung (Abstract)

The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2006
Autor(en): König, Güray
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2006
Ort: Darmstadt
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 11
(Heft-)Nummer: 1
Zugehörige Links:
Kurzbeschreibung (Abstract):

The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues.

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 02 Aug 2024 13:05
Letzte Änderung: 02 Aug 2024 13:05
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen