Mourão, Sandie (2023)
Picturebooks for Intercultural Learning in Foreign Language Education. A Scoping Review.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 28 (1)
doi: 10.48694/zif.3620
Artikel, Bibliographie
Dies ist die neueste Version dieses Eintrags.
Kurzbeschreibung (Abstract)
Picturebooks, if carefully selected, afford a unique experience in the language classroom, and are considered amongst the most valuable of resources for intercultural-related activities. This article reports on a scoping review which attempted to answer the question, What is known from the existing literature about the effectiveness of picturebooks for intercultural learning in foreign language education? It presents a corpus of 19 documents, outlines the key issues and themes which emerged from a process of mapping the data and presents recommendations for continued investigation.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||||
Autor(en): | Mourão, Sandie | ||||||
Art des Eintrags: | Bibliographie | ||||||
Titel: | Picturebooks for Intercultural Learning in Foreign Language Education. A Scoping Review | ||||||
Sprache: | Englisch | ||||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||||
Ort: | Darmstadt | ||||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 28 | ||||||
(Heft-)Nummer: | 1 | ||||||
DOI: | 10.48694/zif.3620 | ||||||
Zugehörige Links: | |||||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | Picturebooks, if carefully selected, afford a unique experience in the language classroom, and are considered amongst the most valuable of resources for intercultural-related activities. This article reports on a scoping review which attempted to answer the question, What is known from the existing literature about the effectiveness of picturebooks for intercultural learning in foreign language education? It presents a corpus of 19 documents, outlines the key issues and themes which emerged from a process of mapping the data and presents recommendations for continued investigation. |
||||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||||
Freie Schlagworte: | picturebooks, intercultural learning, scoping review, EFL, Übersichtsarbeit, aprendizagem intercultural, revisão sistemática, inglês como língua estrangeira, educational settings, Bilderbücher, interkulturelles Lernen, pädagogisches Umfeld, livros-álbum, educação | ||||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||||
Hinterlegungsdatum: | 02 Aug 2024 12:53 | ||||||
Letzte Änderung: | 02 Aug 2024 12:53 | ||||||
PPN: | |||||||
Export: | |||||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
-
Picturebooks for Intercultural Learning in Foreign Language Education. A Scoping Review. (deposited 03 Jul 2023 07:55)
- Picturebooks for Intercultural Learning in Foreign Language Education. A Scoping Review. (deposited 02 Aug 2024 12:53) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |