TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Vorwort

ZIF, Redaktion (2023)
Vorwort.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2000, 5 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00022500
Artikel, Zweitveröffentlichung

Kurzbeschreibung (Abstract)

Dear colleagues, trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999. In this issue we would like to introduce you to some of the topics discussed in Innsbruck.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): ZIF, Redaktion
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Vorwort
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 24 Mai 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2000
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 5
(Heft-)Nummer: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00022500
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22500
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

Dear colleagues, trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999. In this issue we would like to introduce you to some of the topics discussed in Innsbruck.

URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-225005
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:58
Letzte Änderung: 28 Sep 2023 11:58
PPN:
Zugehörige Links:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen