ZIF, Redaktion (2023)
Vorwort.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2000, 5 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00022500
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
Dear colleagues, trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999. In this issue we would like to introduce you to some of the topics discussed in Innsbruck.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2023 |
Autor(en): | ZIF, Redaktion |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Vorwort |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 24 Mai 2023 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2000 |
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 5 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00022500 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22500 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals |
Kurzbeschreibung (Abstract): | Dear colleagues, trilingualism, multilingualism and tertiary language learning have been around for a long time, but they were not recognized as special cases of language acquisition and language competence. Only recently have researchers begun to check out what distinguishes third and fourth language learning/acquisition from second language learning/acquisition and to search for differences and common features in bilingualism and tri-/multilingualism. Around the globe, researchers are working in areas like sociolinguistics, psycholinguistics and educational linguistics in order to determine the scope of trilingualism and related areas. We were fascinated to see the broad variety of research questions, topics, methods, and languages under investigation when we opened the Innsbruck International Conference on Third Language Acquisition and Trilingualism in September 1999. In this issue we would like to introduce you to some of the topics discussed in Innsbruck. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-225005 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:58 |
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:58 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Vorwort. (deposited 28 Sep 2023 11:58) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |