Colombo, Sabrina ; Barrett, Joanna ; Engel, Dana (2023)
Practical tools for a pluralistic approach: knowledge of and attitudes towards multilingualism in the classroom.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2020, 25 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00022001
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
This contribution focuses on didactic resources developed with the aim to provide appropriate tools for dealing with the ‘new multilingualism’ in the schools of South Tyrol. These tools consist of a travelling exhibition and eight workshops developed and created within the project One School, Many Languages (SMS). Each workshop includes a number of activities and brings into focus a specific aspect of multilingualism (etymology, intercomprehension, etc.). This paper presents the perspective of students aged 11 to 14 (middle school) on the activities, thus offering an alternative insight into the implementation and practice of plurilingualism and intercultural awareness in education.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||
Autor(en): | Colombo, Sabrina ; Barrett, Joanna ; Engel, Dana | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | Practical tools for a pluralistic approach: knowledge of and attitudes towards multilingualism in the classroom | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2020 | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 25 | ||||
(Heft-)Nummer: | 1 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00022001 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22001 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | This contribution focuses on didactic resources developed with the aim to provide appropriate tools for dealing with the ‘new multilingualism’ in the schools of South Tyrol. These tools consist of a travelling exhibition and eight workshops developed and created within the project One School, Many Languages (SMS). Each workshop includes a number of activities and brings into focus a specific aspect of multilingualism (etymology, intercomprehension, etc.). This paper presents the perspective of students aged 11 to 14 (middle school) on the activities, thus offering an alternative insight into the implementation and practice of plurilingualism and intercultural awareness in education. |
||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||
Freie Schlagworte: | didactic resources, language awareness, multilingualism, South Tyrol | ||||
Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-220017 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:53 | ||||
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:53 | ||||
PPN: | |||||
Export: | |||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Practical tools for a pluralistic approach: knowledge of and attitudes towards multilingualism in the classroom. (deposited 28 Sep 2023 11:53) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |